Battle Royale: the 1980's - Round 1 - T-T-T-TIE BREAK! (p56)

Het was ironisch bedoeld (net als de hele post), maar dat had ik misschien wat genuanceerder moeten brengen. Mi scusi

EDIT: deze week Alex Agnew live gezien, dus dat zal wat op mij hebben afgeveegd.

Eerste keer in m'n leven dat ik slayer hoor. Das toch niet zingen dat die doet? gewoon zijn tekst wat aframmelen en af en toe eens krijsen in de micro.
Kheb ook niks met Tracy Chapman, want ik vind het een song waar ge van in slaap valt, maar 't is tenminste gezongen.

Slayer – Angel Of Death - 15
Tracy Chapman – Fast Car - 7

Eerste keer in m'n leven dat ik slayer hoor. Das toch niet zingen dat die doet? gewoon zijn tekst wat aframmelen en af en toe eens krijsen in de micro.
Kheb ook niks met Tracy Chapman, want ik vind het een song waar ge van in slaap valt, maar 't is tenminste gezongen.

Slayer – Angel Of Death - 15
You sweet summer child. Wacht maar tot we Tr00 Norwegian Black Metal nomineren in de 90's.

Slayer – Angel Of Death - 16

Niet enorm mijn ding maar ik heb toch een beetje zitten headbangen, terwijl ik nooit heb begrepen waarom Fast Car zo'n klassieker is.

Nine Inch Nails – Head Like A Hole -1

Pixies – Where Is My Mind? - 0

Algemeen zou ik Pixies verkiezen, maar Where Is My Mind vind ik wat overplayed. Ze hebben zoveel betere nummers.

Head Like a Hole is dan weer Trent Reznor in topvorm

Nine Inch Nails - Head like a hole 2
Pixies - Where is my mind? 0

Gisteren iets te veel Orval binnengekapt dus beide songtitels waren deze ochtend toepasselijk. puntje voor NIN al vind ik het latere werk van hen wel beduidend beter, Pixies nooit echt into geraakt. Where is my mind is een nummer waarvoor ik de radio niet van kanaal zal veranderen maar meer enthousiasme kan ik er ook niet voor opbrengen.

Pixies - Where is my mind? 1

Twee bands die ik eigenlijk niet goed ken. NIN heeft me nooit echt kunnen overtuigen, en dit nummer spreekt mij ook niet echt aan. Where is my mind is voor mij onlosmakelijk verbonden met De Tijdloze, dus ik waan me nu even tussen de ovenhapjes en daarvoor krijgen ze een puntje.

Pixies - Where is my mind? 2

Heb het gevoel dat mijn nominaties tegen andere sterken nummers uitkomen.

Heb eigenlijk nog lang zitten twijfelen tussen Nirvana of Pixies en dan ook nog welk nummer van de Pixies.

Where is my mind? Is een nummer dat het voor mij altijd doet. Wil ik een mee-kweel nummer of gewoon een relax nummer, een moeilijk dag? Bij dit nummer kan het allemaal.

Nine Inch Nails - Head like a hole 3
Pixies - Where is my mind? 3

Beide al met 1 voet in de 90’s beide van een band die mij op papier zou moeten liggen maar waar ik nooit ben in geraakt. Als ik voor de Pixies had gestemd was het omdat zijn naam Robert Paulson was. Maar er zit iets wild, ruig en gevaarlijk aan NIN en hoe cool ik grunge ook vind: ik heb dat kantje nooit gehoord bij The Pixies. Mij allemaal net iets te clean en het vuil kantje van een Nirvana of Soundgarden is hier niet of weinig aanwezig. Puntje voor NIN dus

Laatst bewerkt:
Pixies - Where is my mind? 4

Pft hier had ik echt een muntje kunnen opwerpen, twee nummers die zeer sterk aan elkaar gewaagd zijn.

Pretty Hate Machine toonde aan dat Nine Inch Nails al vrij volledig gevormd was vanaf de start. Bevat bijna alle karakteristieken die de muziek van Reznor onder die naam het karakteristieke geluid geeft. Misschien dat je hier nog iets meer de rechtstreekse link met bepaalde invloeden hoort (eighties elektronische pop, vroege industrial). Head Like A Hole is zo'n beetje de blauwdruk voor de discografie van NiN, iets tussen agressief en euforisch in. Kracht halen uit woede. De teksten van Reznor zijn wel vaak zeer in your face en misschien wat simplistisch waardoor het op dat vlak soms een tikkeltje puberaal is.

Ik ben een grote fan van de Pixies - of toch van de periode voor de reünie. Where Is My Mind? is waarschijnlijk wat afgebot door de populariteit maar eigenlijk is dat toch een vreemd nummer, met die lome groove en spookachtige ooh-hoo's. Ik vind het een beetje gek om Pixies te clean te vinden. Er zit veel onderhuidse spanning in de muziek die er op gepaste tijden uitkomt, Frank Black is een interessante, onvoorspelbare frontman en zeker op Surfer Rosa klinkt de muziek wat ruiger en levendiger dan we in de eighties gewoon waren door de fantastische productie van Steve Albini. Dat drumgeluid! Een verademing na die shitty gated drums met tinnen geluid die populair waren in de eighties. Geen wonder dat Cobain bij Albini ging aankloppen voor In Utero. Vroeger was Surfer Rosa mijn favoriet album van de band, ondertussen is dat eerder Doolittle.

Pixies - Where is my mind? 8

NIN heeft nooit geklikt hier. Pixies is best een leuk liedje

Pixies - Where is my mind? 9

NIN is een bekende naam, maar denk niet dat ik er ooit een nummer bewust van beluisterd heb. (de nine inch snails daarentegen) Ik had ze harder verwacht. Maar nu klink het maar als een mainstream teenager band, maar zou ze wel eerder in de '90s plaatsen.

Pixies is ook niet helemaal mijn ding, maar het nummer heeft toch een hele eigen sound en als dat toevallig op de radio passeert is het wel zo'n nummer waarbij je het volume wat verder opendraait. I like the part were they went oohoo

Pixies - Where is my mind? 10

Pixies beu gehoord, maar de vroege sound van NIN is nog niet gekristalliseerd tot wat hen legendarisch zou maken op The Downward Spiral.

Nine Inch Nails - Head like a hole 4
Pixies - Where is my mind? 10

Nooit iets gehad met Pixies terwijl ik de andere bands van die scene wel leuk vind.

Terug
Bovenaan