Battle Royale: the 1980's - Round 1 - T-T-T-TIE BREAK! (p56)

Damn, die Sinead had toch een ongelooflijk goede zangstem. Echt een lied om in de pikkedonker met uw koptelefoon te beluisteren.
Zot dat ik eigenlijk geen enkel album van haar in bezit heb of zelfs maar heb beluisterd.
Redemption Song is een klassieker, maar als ik ze achter elkaar speel klinkt het maar saai en nog niet half zo met emoties gevuld...

Sinéad O’Connor – Troy 10
Bob Marley – Redemption Song 10

Sinéad O’Connor – Troy 11

Ik hoor Troy normaalgezien 1 keer per jaar op oudejaar tijdens de tijdloze en het is altijd 1 van de hoogtepunten van het jaar. Wat een stem wat een emotie wat een lange noten wat een elektriciteit en energie zit er in dat nummer. Onverwoestbare klassieker.

Sinéad O’Connor – Troy 12

Stevige klassieker, Troy. Redemption Song is niet slecht maar valt toch wat kort tegenover het vocale geweld van Sinéad.

Saint Vitus - Mystic Lady 1
Machiavel -Fly 0

Bij het ene nummer komen de bedwelmende indica geuren als het ware uit mijn speakers, bij het andere nummer kan ik me niet van de indruk ontdoen dat zowel de zanger als de gitarist bij de shoot van de videoclip net iets te veel coke hebben opgesnoven. Wat niet wegneemt dat beide nummers op hun eigen manier wel genietbaar zijn. Mystic Lady is in lekenoren slowmotion black sabbath met een betere zanger maar mindere gitarist. Degelijke song. Machiavel's Fly is me iets te blij en huppelachtig , een beeld dat nog versterkt werd door de merkwaardige videoclip. Moest het nummer zonder videoclip gepost zijn was hun kans bij mij groter geweest om door te gaan maar ik kan die beelden nu eenmaal niet uitwissen. Omdat Stoners doorgaans sympathieker zijn dan snuivers, puntje voor Saint Vitus.

Saint Vitus - Mystic Lady 3
Machiavel - Fly 2

Ik dacht eerst op Fly te stemmen na het luisteren deze ochtend, maar nu is er meer dan een uur gepasseerd en ben dat nummer al helemaal vergeten terwijl de ruwe doom van Saint Vitus nog steeds in mijn hoofd davert. Niet hun beste nummer als je het mij vraagt, maar wel een belangrijke band waar ik af en toe en album van opleg.

Saint Vitus - Mystic Lady 4
Machiavel - Fly 2

Saint Vitus is een heel fijne ontdekking. En extra leuk om te lezen hierboven dat er nog meer te ontdekken valt.

Fly had een kleine kans gemaakt als ik het had beluisterd in de wagen tijdens een roadtrip.

Saint Vitus - Mystic Lady 4
Machiavel - Fly 3

St Vitus mag in de 70s blijven, Machiavel scoort goed met energieke powerpop in de stijl van het Belgische Scooter

Saint Vitus - Mystic Lady 5
Machiavel - Fly 3

Gemakkelijk deze. Grote Saint Vitus fan, al heb ik persoonlijk zelf een lichte voorkeur voor de Wino-albums, al zijn de Scott Reagers albums ook zeer goed uiteraard!
Machiavel - Fly is ook nog wel best ok nummer, ik wist niet dat het belgisch was tbh

Saint Vitus is een heel fijne ontdekking. En extra leuk om te lezen hierboven dat er nog meer te ontdekken valt.
Het eerste S/T album en Hallow's Victim (waar deze nominatie op staat) zijn alvast aanraders van mijn kant. :)

Btw: Dead Moon heeft hier al een paar keer opgestaan intussen. Ben niet 100% voor de zang (doet mij te veel aan AC/DC denken), maar voor de rest...

Saint Vitus - Mystic Lady 5
Machiavel - Fly 4

Beide waren leuk om te beluisteren. Ook beide nummers begonnen zeer sterk, Bij Saint Vitus aangenaam verrast,. Bij Machiavel was het dan, ah dat is dat nummer en daarom voor het laatste gekozen.

Saint Vitus - Mystic Lady 7
Machiavel - Fly 4

Machiavel heeft de pech dat het een paar jaar geleden gebruikt werd in een reclamecampagne die me erg vaak opgedrongen werd als ik eens YouTube op mijn tv bekeek, waar ik geen adblocker kon gebruiken.

Terug
Bovenaan