Battle Royale: the 1980's - Round 1 - T-T-T-TIE BREAK! (p56)

Ik dacht dat het een formaliteit ging worden bij het herbeluisteren van beide nummers . En toen gebeurde het: ik maakte een klik met Metallica. De eerste 4 minuten vond ik plots fantastisch en ik was ervan overtuigd dat Fade To Black mijn stem zou krijgen. Maar dat stuk na vier minuten verpestte de openbaring helaas voor mij. Voelde erg cheesy aan en dat klikte hier helemaal niet.
Punten in extremis toch terug voor Mano Negra.

Nu, als er aanbevelingen zijn qua Metallicanummers die in dezelfde lijn liggen als het eerste deel van Fade To Black, dan hoor ik het heel graag.

En de moraal van het verhaal is hier toch wel dat het altijd de moeite loont om elke ronde de nummers te herbeluisteren. En eigenlijk hoort dat ook uit respect voor de nominatie*.

Mano Negra - Soledad - 5
Metallica - Fade To Black - 7

*Dit geldt voor nummers van max 20 minuten, zodat ik hiermee niet geconfronteerd wordt als iemand in één van de volgende battles Dopesmoker nomineert.

Daarvoor was het allemaal om ter snelst om ter hardst, dat zij dan de andere kant uitgaan is een mijlpaal ja
Ik ben te jong en was er niet bij, maar ik vind dat niet echt overtuigend tbh. Of toch in ieder geval een lage drempel om van een mijlpaal te gaan spreken. Maar goed. Fade to Black. Goed nummer, uitstekend begin, vette outro, maar er is toch wel een lang stuk in het midden van dit nummer waar mijn interesse even gaat wandelen. Er zijn andere nummers van dit album waar ik meteen op zou gestemd hebben.

Soledad van Mano Negra kende ik niet, ska is niet mijn favoriete genre, maar toch klikte dit nummer helemaal, net als bij de eerste battle. Drie minuten plezier.

Let's keep this interesting.

Mano Negra - Soledad - 7
Metallica - Fade To Black - 8

Leuk en aardig plaatje, maar meteen weer vergeten vs. Metallica hoe ik graag Metallica heb, classic.

Mano Negra - Soledad - 7
Metallica - Fade To Black - 9

Mano Negra - Soledad - 11
Metallica - Fade To Black - 10

Mano Negra was leuk voor 1 keer maar ik moet het niet per se nog eens horen.

Terug
Bovenaan