Battle Royale: the 1990's - Round 1

Tja, wat mij betreft vallen beide nummers niet in de categorie "muziek" maar eerder in de categorie "onaangenaam lawaai".
Dan maar voor het minste lawaai stemmen.
Aphex Twin - Nannou 10
Pantera - Cowboys From Hell 5

Aphex Twin - Nannou 10
Pantera - Cowboys From Hell 6

Amai, ik wordt ambetant van het herhalen van dat geluidje van het opwinden van dat dansdingeske.
Pantera kende ik eigenlijk niet van muziek, enkel van naam. De muziek is mijn ding, maar ik ben toch ook iemand die een rotkarakter moeilijk weet te scheiden van de muziek/muzikant zelf, dus het zal bij deze battle blijven qua luisteren. Niet dat diene van Pantera daardoor ne boterham minder zal eten. :p

Aphex Twin - Nannou 11

Niet mijn keuze van Aphex Twin nummer, maar nog steeds mooi. Pantera is echt mijn muziek niet.

Aphex Twin - Nannou 12

Ik vind Cowboys From Hell leuker klinken dan Nannou, maar 't is niet zo veel leuker dat ik naast de nazigroet kan kijken. Het aantal nummers deze battle dat mij echt niets doet of ik echt niet kan horen, ligt nu al hoger dan alle decennia hiervoor vrees ik. Het is niet dat er in de jaren 90 minder goede muziek werd gemaakt, alleen gaat jullie smaak er precies decennium na decennium op achteruit :unsure:.

Aphex Twin - Nannou 12

Ik vind Cowboys From Hell leuker klinken dan Nannou, maar 't is niet zo veel leuker dat ik naast de nazigroet kan kijken. Het aantal nummers deze battle dat mij echt niets doet of ik echt niet kan horen, ligt nu al hoger dan alle decennia hiervoor vrees ik. Het is niet dat er in de jaren 90 minder goede muziek werd gemaakt, alleen gaat jullie smaak er precies decennium na decennium op achteruit :unsure:.
Nostalgia kicks in, hoort er nu eenmaal bij dan.

Ik schat mij hier ver bij de jongsten, aan mij ga je niet zien stemmen voor iets als Blink-182 laat staan nomineren

Blink-182 is waar het voor mij allemaal begonnen is. Voor ik met een aantal vrienden naar American Pie 2 ben gaan kijken had ik geen uitgesproken muzieksmaak. Wat er toen op MTV - toen werd er nog muziek gedraaid in plaats van de huidige parade van marginale influencers - werd gespeeld hoorde ik wel graag, maar daar kwam niet echt iets uit. Pas toen ik naar die film ben gaan kijken is er iets in mij wakker geworden en dat dankzij de soundtrack van die film. Skatepunk (of poppunk) was behoorlijk populair toen.

Maar ik doe hier wel mooie ontdekkingen in deze battle. Mazzy Star bijvoorbeeld. Damn.

Aphex Twin - Nannou 14

Hemels headphonenummer wint het pleit van hardere herrie.
Geen idee waarom ik wil allitereren met een h.

Depeche Mode - Enjoy The Silence 0
Slint - Good Morning, Captain 1

Depeche Mode heeft enkele stevige topschijven, al vond ik Enjoy the Silence niet even memorabel als sommige andere hits.
Ik weet eerlijk gezegd niet meer zeker welk nummer dit is maar eender welk van Spiderland zou mijn stem gekregen hebben in deze battle. Ik stond op het punt om zelf Washer te nomineren maar dan werd Good Morning Captain gestopt en hoefde dat niet meer…

Depeche Mode - Enjoy The Silence 1
Slint - Good Morning, Captain 3

Spiderland is een überclassic. Eender welk nummer mocht voor mij genomineerd worden. Washer is prachtig, maar leek me nog moeilijker op zich te waarderen in de context van deze battle. Good Morning, Captain leek me iets directer en ja, die finale is legendarisch.

Depeche Mode - Enjoy The Silence 1
Slint - Good Morning, Captain 3

Spiderland is een überclassic. Eender welk nummer mocht voor mij genomineerd worden. Washer is prachtig, maar leek me nog moeilijker op zich te waarderen in de context van deze battle. Good Morning, Captain leek me iets directer en ja, die finale is legendarisch.
Eigenlijk heb je gelijk. Washer is mijn persoonlijke favoriet van Spiderlnd maar zonder de rest van het album rond zich heeft dat nummer niet dezelfde emotionele impact.

Terug
Bovenaan