Battle Royale: the 2020's - Round 2

NPo4z4.gif
Zelfs zonder geluid weet ik dat Lars hier weer uit de maat slaat

Chelsea Wolfe - Place In The Sun - 1
Stromae - L'Enfer - 1

Place in the sun is mooi, maar blijft hier niet echt hangen en ik krijg ook niet meteen zin om het te herbeluisteren. L'Enfer is dan weer een ijzersterk nummer, met een heel pakkende tekst van mogelijk de beste artiest die ons land ooit heeft voortgebracht. No contest for me.

Laatst bewerkt:
Chelsea Wolfe - Place In The Sun - 2
Stromae - L'Enfer - 1

Chelsea Wolfe haar nummer vind ik prachtig, Stromae kwam dan weer een pak minder binnen bij herbeluisteren.

Chelsea Wolfe - Place In The Sun - 3
Stromae - L'Enfer - 2

Ik vind beide nummers goed maar ben niet omvergeblazen. Mijn stem gaat naar de artiest die achterloopt.

Chelsea Wolfe - Place In The Sun - 5
Stromae - L'Enfer - 3

Het kwartje bij Chelsea Wolfe is gevallen.
Maar toch ook hulde voor Stromae hoe hij mentale problemen afbeeldt in zijn clip. Vooral dat stukje rond ongeveer 1:13 en de sync van beeld en klank kwam heel sterk binnen de eerste keer ik het zag.

Chelsea Wolfe - Place In The Sun - 6
Stromae - L'Enfer - 3

Chelsea Wolfe haar laatste album (met dit nummer op) komt het dichtst bij een nieuwe Portishead. Sorry Stromae.

Chelsea Wolfe - Place In The Sun - 7
Stromae - L'Enfer - 4

Zelfs als trouwe volgeling van Wolfe, moet ik grif toegeven dat L'Enfer me harder raakt dan het meest emotionele nummer van haar 2024-plaat.
Een nummer dat mensen beroert om de zelfmoordlijn te bellen, omdat ze niet alleen zijn, is krachtig en verdient geen afslachting van vijf punten of meer.

Chelsea Wolfe - Place In The Sun - 7
Stromae - L'Enfer - 5

Chealsea Wolfe doet mij bitter weinig, ik durf zelfs zeggen dat ik het niet helemaal snap

Chelsea Wolfe - Place In The Sun - 8
Stromae - L'Enfer - 5

Wolfe meer mijn ding, hoewel haar laatste voor me niet haar beste werk is. Stromae toegegeven wel sterk tekstueel, maar is iets dat ik niet zo vanzelf zou opleggen.

Chelsea Wolfe - Place In The Sun - 8
Stromae - L'Enfer - 6

Ik kan zeker Place In The Sun smaken, maar ik krijg niet genoeg van L'Enfer. Om mezelf te herhalen: L’enfer is krachtig, ontroerend, persoonlijk en oprecht. Een geweldig voorbeeld van hoe Stromae vaak zijn creativiteit, kwetsbaarheid en gevoeligheid inzet om over een zwaar en gewichtig maatschappelijk thema te zingen, ditmaal iets soberder dan in veel van zijn andere nummers maar ik vind het wederom uitzonderlijke muziek.

Terug
Bovenaan