Battlefield 6

Speelt vlot op de PS5 slim, heb terug het “oude” battlefield gevoel

Pre-orderen doe ik sowieso alleen nog kiezen welke editie

Ja lap, die open beta is dit weekend pas.
Dacht dat dat nu al was :tongue: .
Heb al eens de wapens getest en sensitivity, maar hoe krijg je die L2 en R2 soepel?

Oké, ik heb er ondertussen mijn eerste paar uur BF6 beta op zitten.

Mijn eerste vaststelling? Ik ben slecht, heel slecht geworden in online schooters. Dat ik de voorbije 10 jaar niet meer actief gespeeld heb is zeker te merken. Battlefield 6 maakt het mij dan ook niet echt gemakkelijk door mij niet de mogelijkheid te geven om eerst even op een lege of rustige server er terug wat in te komen, mijn instellingen en toetsen juist te zetten en wat zaken uit te testen. De fullgame zal misschien wel een test environment hebben, zoals de shooting range. Maar toch, dit brengt mij wel op mijn eerste pijnpunt.

Matchmaking... Ja, ik ben oud... Ik mis een server browser. De mogelijkheid om zelf een server te kunnen kiezen op basis van maplijsten en/of gamemodi is een belangrijk aspect van mijn game welbevinden. Echter het kunnen kiezen voor een specidieke community server, waar ik na verloop van tijd ook andere regelmatige spelers leer kennen is even belangrijk. Ik wil naast mijn eigen vriendenbubbel ook deel uitmaken van een bredere community. Het zijn ook die community servers die vaak betere moderatie kenen en alternatieve mappenlijsten en/of regels aanbieden die misschien beter aansluiten bij mijn wensen. Zo speelde ik vroeger in BF3 en 4 vaak op 24, 28 of 32 man servers die wel gewoon Conquest Large mappen draaiden. Dat bood mij voldoende ademruimte aan tussen de actie om strategisch te zijn. De huidige matchmaking lijkt mij enkel maar in clusterfuck matches te brengen die veel te cheaotisch zijn. Nu las ik wel dat BF Portal misschien een deel van die community functionaliteiten terug zou brengen naar BF, maar als ik kijk naar BF2042 (waar dat ook werd beloofd), ben ik daar niet al te optimistisch over...

Ander punt die mij opvalt zijn de bewegingen. BF6 voelen voor mij wat minder snel en soepel dan in de oudere games. Het voelt mij meer aan als BF1, 5 of 2042 dan BF3 of 4. Het is allemaal gewichtiger en daardoor misschien realistischer. Toch komt mij dat alvast minder vlot over. In de meer recentere games stoorde mij dat ook al, dus misschien is het gewoon een kwestie van wenning? Gunplay zelf dan wel weer goed. Ondanks alles een clusterfuck is en te chaotisch voor mij voelt de gunplay zeer bevedigind aan. Ik denk dat hier dan ook de grote sterkte van BF6 zit. Het schieten zit gewoon goed. Het geluid zal hier ook wel aan bijdragen, want dat is ook prima in orde. De feedback die je krijgt is uitstekend. UI en andere grafische elemanten doen ook hun werk e.d. Kortom BF6 lijkt helemaal geen slechte game te worden.

Ik zal de beta met heel veel plezier verder spelen, maar kopen zal toch nog even moeten wachten. Tot er meer duidelijkheid is over BF Portal en of community servers terug iets van het heden worden. Daarnaast wil ik ook weten hoe het extra inkomstenmodel van EA eruit gaat zien. Microtransacties, pay-to-win of clownskins e.d. kunnen een spel ook snel kapot maken. Ten slot zijn mijn game vrienden nog niet zo overtuigd als ik. Niet doordat er snelle actie is, maar doordat het een te grote en te constante chaotisch is. Of hoe een vriend van mij het verwoorde, het is wel een te drukke game.

Met dual boot werkt het niet?
Ik heb een dual boot (2x win 11 op 2 aparte SSD’s). Eentje met dingle 4k monitor en eentje met triple 1440p monitor waar ik niks aan wil wijzigen.
Zou zonde zijn als het niet werkt.

Secure boot (wat meestal af staat bij dual boot) en TPM2.0 zijn vereist om te kunnen spelen.

Secure boot zou in prencipe wel gewoon moeten werken met multiboot configuraties. Dus als dat het probleem is, best even nakijken hoe je dit kan inschakelen. Las dat CoD dit in de toekomst ook wil vragen, dus het zal een vaker voorkomend dingetje worden vrees ik.

Oké, ik heb er ondertussen mijn eerste paar uur BF6 beta op zitten.

Mijn eerste vaststelling? Ik ben slecht, heel slecht geworden in online schooters. Dat ik de voorbije 10 jaar niet meer actief gespeeld heb is zeker te merken. Battlefield 6 maakt het mij dan ook niet echt gemakkelijk door mij niet de mogelijkheid te geven om eerst even op een lege of rustige server er terug wat in te komen, mijn instellingen en toetsen juist te zetten en wat zaken uit te testen. De fullgame zal misschien wel een test environment hebben, zoals de shooting range. Maar toch, dit brengt mij wel op mijn eerste pijnpunt.

Matchmaking... Ja, ik ben oud... Ik mis een server browser. De mogelijkheid om zelf een server te kunnen kiezen op basis van maplijsten en/of gamemodi is een belangrijk aspect van mijn game welbevinden. Echter het kunnen kiezen voor een specidieke community server, waar ik na verloop van tijd ook andere regelmatige spelers leer kennen is even belangrijk. Ik wil naast mijn eigen vriendenbubbel ook deel uitmaken van een bredere community. Het zijn ook die community servers die vaak betere moderatie kenen en alternatieve mappenlijsten en/of regels aanbieden die misschien beter aansluiten bij mijn wensen. Zo speelde ik vroeger in BF3 en 4 vaak op 24, 28 of 32 man servers die wel gewoon Conquest Large mappen draaiden. Dat bood mij voldoende ademruimte aan tussen de actie om strategisch te zijn. De huidige matchmaking lijkt mij enkel maar in clusterfuck matches te brengen die veel te cheaotisch zijn. Nu las ik wel dat BF Portal misschien een deel van die community functionaliteiten terug zou brengen naar BF, maar als ik kijk naar BF2042 (waar dat ook werd beloofd), ben ik daar niet al te optimistisch over...

ik heb ook al jaren geen shooter gespeeld, nochtans gisteren in mijn éérste game tegen de 60 kills behaald en iets van 20 deaths op breathtrough.

Vandaag nog wat spelen maar is er maar 1 map voor al die modes voor de beta? Kreeg keer op keer dezelfde map te spelen gisteren.

Ga volgend weekend ook spelen met de beta maar ik denk wel dat ik de game ga kopen/pre orderen is veel beter dan de vorige BF Flop.

De chaos en drukte, dat is net Battlefield. Het doet mij alleszins terugdenken aan BF3/4 die ik veel gespeeld heb.

De maps in deze beta stellen mij wel wat teleur, alsook dat alle wapens over alle classes heen standaard is vind ik wel jammer. Shotguns zijn OP op dit moment.

Deze game gaat er wel komen, lang geleden dat ik nog eens een game aan full price zal kopen.

Secure boot zou in prencipe wel gewoon moeten werken met multiboot configuraties. Dus als dat het probleem is, best even nakijken hoe je dit kan inschakelen. Las dat CoD dit in de toekomst ook wil vragen, dus het zal een vaker voorkomend dingetje worden vrees ik.

Secure boot staat gewoon aan, wss was dat al zo toen het nog een single boot was.
Heb met de nieuwe onderdelen (R7 9800X3D, 32GB DDR 6000 en RTX5080) daar een dual boot van gemaakt zodat ik ook andere games dan race sims kan doen. Ben BF6 aan het installeren, maar kan pas morgen spelen denk ik.

Terug
Bovenaan