Beats/experimental elektronica

Is er hier al iemand in het laatste project van Nicolas Jaar gedoken? Het spoken word gedeelte heb ik weinig aan want mijn kennis van Spaans is niet goed. Het muziekgedeelte daarentegen... :love:

@FlyingHorseman die Floating Points is zó goed. :drool:
Inderdaad! Blij dat het ook stevige bangers zijn na Promises. Mijn vriendin was iets minder enthousiast maar dat was waarschijnlijk omdat ik met het album luid op de draagbare speaker de badkamer binnen kwam terwijl ze zich aan't klaar maken was en ik de hele tijd het licht aan en uit deed terwijl ik wild rond haar aan't dansen was.

Ben nu drie nummers ver in die Floating Points en het is gelijk echt zo plattekes? Voorlopig ook geen zware fan, maar dat is misschien ook omdat ik me aan iets anders had verwacht na Elenea en Promises... Crush heb ik eerlijk gezegd nooit beluisterd dus ik weet niet hoe deze Cascade daartoe verhoudt..

Ben nu drie nummers ver in die Floating Points en het is gelijk echt zo plattekes? Voorlopig ook geen zware fan, maar dat is misschien ook omdat ik me aan iets anders had verwacht na Elenea en Promises... Crush heb ik eerlijk gezegd nooit beluisterd dus ik weet niet hoe deze Cascade daartoe verhoudt..

Het heeft veel meer met Crush te maken dan met Elenea of Promises, FP is niet vies van een experimentje. Zie maar naar z'n Mojave plaat of die Gnawa tracks. In de fond maakt hij wel vooral dansbare electronische meestal met een synth collectie om u tegen te zeggen. En doet hij niets van bovenstaande speelt hij whatever he likes als DJ. :biglaugh:

Vandaag huiswerk, iets makkelijker verteerbaar dan Floating Points allicht want de nieuwe Jamie XX is hier. Ik was alvast fan van de singles.

Het heeft veel meer met Crush te maken dan met Elenea of Promises, FP is niet vies van een experimentje. Zie maar naar z'n Mojave plaat of die Gnawa tracks. In de fond maakt hij wel vooral dansbare electronische meestal met een synth collectie om u tegen te zeggen. En doet hij niets van bovenstaande speelt hij whatever he likes als DJ. :biglaugh:

Vandaag huiswerk, iets makkelijker verteerbaar dan Floating Points allicht want de nieuwe Jamie XX is hier. Ik was alvast fan van de singles.

Ik denk dat James en Samuel gewoon een dubbel LP hebben uitgebracht waarvan het eerste deel om te lachen een week later uitkwam dan het tweede. De overgang van Falling Together naar het (voor FP meer poppy) Vocoder is de verandering van de dag naar de nacht. Beluister die albums na elkaar en je voelt meteen dat die twee dit gepland hebben. :unsure:

Ik ben aangenaam verrast door In Waves trouwens, ik vind deze momenteel beter dan zijn debuut.

Ik ben aangenaam verrast door In Waves trouwens, ik vind deze momenteel beter dan zijn debuut.

Ik had er wat schrik voor eerlijk gezegd maar het is een heel solide album geworden. Vooral die disco/house vibes die doorheen het album gewoven zitten, vind ik top. En dan die track met The Avalanches :drool:

Je mist natuurlijk wel de poezie van Young Thug die In Colour wel had:

If that lil' bitch walk up trippin' she get that mush time (Move, bitch)
I don't waste time, I don't waste time
I don't have patience, baby (Baby)
She gon' get on top of this dick and she gon' squish it like squish
Then go fast, she Speed Racin' (Skrrt)

:unsure:

Laatst bewerkt:
In Waves gaat er hier ook vlot in. Al kan ik Baddy On The Floor en Life momenteel moeilijk uit elkaar houden.

2024 is echt het jaar van de collaborations : ziehier een vriendschappelijke clash tussen ondertussen vaste waarde Valentina Magaletti en Nidia. Voor wie deze laatste niet kent, ze is één van de vlaggendragers van het befaamde Lissabonse label Princîpé, die de laatste jaren een erg verfrissende wind door de dance laten waaien (ook Warp connecties enzo)

2024 is echt het jaar van de collaborations : ziehier een vriendschappelijke clash tussen ondertussen vaste waarde Valentina Magaletti en Nidia. Voor wie deze laatste niet kent, ze is één van de vlaggendragers van het befaamde Lissabonse label Princîpé, die de laatste jaren een erg verfrissende wind door de dance laten waaien (ook Warp connecties enzo)
Heerlijk album ook.

Het nieuwe album van Caribou is ook gisteren uit gekomen. Hoewel ik Swim z'n beste plaat vind, mis ik wel een beetje de oude psychedelische pop en elektronische kraut-vibes van zijn eerste albums. Ik heb ook de indruk dat de grens tussens Caribou en Daphni telkens meer vervaagt. Dit is ondertussen het vierde dance-album dat Dan Snaith onder de Caribou naam uitbrengt, maar ik vind dat ze telkens iets minder interessant zijn. Ik vind ondertussen z'n club-geörienteerde output als Daphni (bv Cherry) dan toch leuker dan dit nieuwe album. Een hoop fijne nummers op het eerste gehoor maar weinig dat me meteen grijpt zoals op de vorige Caribou platen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan