Beker van België 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat die ploegen eens iedereen gratis binnen laten bij zo'n ploegen. Goeie marketing voor nieuwe fans aan te trekken.

En zelf geen samenvattingen triest.
Inderdaad, triestig hoe de bekercompetitie hier in België wordt behandeld. En mede dankzij de bescherming van de 1A clubs is in de volgende ronde zo ongeveer alle charme al weer verdwenen. Gelukkig zijn we met Lommel eens de (voorlopig) enige uitzondering.

Inderdaad, triestig hoe de bekercompetitie hier in België wordt behandeld. En mede dankzij de bescherming van de 1A clubs is in de volgende ronde zo ongeveer alle charme al weer verdwenen. Gelukkig zijn we met Lommel eens de (voorlopig) enige uitzondering.
Dat dus, is echt compleet belachelijk imo

Dat die ploegen eens iedereen gratis binnen laten bij zo'n ploegen. Goeie marketing voor nieuwe fans aan te trekken.
Bij de matchen met rechtstreekse uitschakeling worden de recette-inkomsten gedeeld door beide clubs geloof ik. Dus gratis inkom voor vnl. de thuissupporters is dubbel nefast voor de uitploeg.

Bij Anderlecht vroeger weet ik wel dat er in die 1e ronde tegen een kleine ploeg 5 euro inkom gevraagd werd. Dan heb je zowel wat volk dat afkomt, als toch nog voldoende recette-inkomsten.

Bij de matchen met rechtstreekse uitschakeling worden de recette-inkomsten gedeeld door beide clubs geloof ik. Dus gratis inkom voor vnl. de thuissupporters is dubbel nefast voor de uitploeg.

Bij Anderlecht vroeger weet ik wel dat er in die 1e ronde tegen een kleine ploeg 5 euro inkom gevraagd werd. Dan heb je zowel wat volk dat afkomt, als toch nog voldoende recette-inkomsten.
Bij Club was het 10€ geloof ik.

Bwa, Deinze is nog altijd een deftige tweedeklasser toch en geen 4e klasser zoals bv Gent op bezoek had. Dat is gewoon een veredelde oefenmatch eigenlijk. Doet naar als inkom ne symbolischen euro ofzo.
Gaat er hem om dat de inkomsten moeten gedeeld worden, denk in gent al was het gratis ze niet afkwamen :unsure:

Verdeling is 40% voor de thuisploeg en 60% voor de bezoekers dacht ik omtrent de ticketverkoop. Thuisploeg heeft wel het drankverbruik uiteraard.
Dus voor een ploeg zoals Onhaye of Belisia is dat toch wel een serieuze inkomst die ze zouden laten schieten als de thuisploeg "maar" een symbolische euro vraagt. Alles draait al volledig rond de profclubs dus laten we het beetje charme dat de Beker nog heeft niet ruïneren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan