Belgische Stadionprojecten

Dat ligt natuurlijk ook een groot stuk aan het stadsbestuur. Maar toch:

Strakke timing​

Antwerp wil de nieuwe tribune graag zo snel mogelijk in gebruik nemen. De start van het nieuwe seizoen lijkt te krap, maar toch hoopt de club de werkzaamheden ergens in het begin van het seizoen af te ronden.
Dat lijkt haalbaar, aangezien de hoofdtribune enkele jaren geleden in een recordtempo van ongeveer zes maanden werd gebouwd. De nieuwe tribune zal minder complex zijn, wat de timing ten goede komt.
Zonder beroep kunnen de werken alvast volgende maand starten.
Er was al sprake van een nieuwe tribune bij jullie kampioenschap meer dan anderhalf jaar geleden, jullie wouden toen niet door Mintjens en nu zetten jullie toch een tribune maar een goedkopere versie. Lijkt me toch meer te liggen bij jullie dan bij het stadsbestuur.

Er was al sprake van een nieuwe tribune bij jullie kampioenschap meer dan anderhalf jaar geleden, jullie wouden toen niet door Mintjens en nu zetten jullie toch een tribune maar een goedkopere versie. Lijkt me toch meer te liggen bij jullie dan bij het stadsbestuur.

Dit is al veel langer bekend hoor:

Doordat er geen akkoord is met Mintjens is er voor deze optie gekozen. Een tussenoplossing misschien maar niet 1 die ineens uit de lucht komt vallen.

KVC Westerlo gaat de west-tribune verbouwen. Dat is de hoogste tribune; zittribune wordt doorgetrokken tot tegen het veld. Daarna gaan ze ook de rest van het stadion onder handen pakken, lees vernieuwen/ vervangen. Hier gaan ze ook de aanvragen voor starten

outside view van bezoekers in Brugge, van min 8:20 in't stadion. Mss kan ik dit beter naar Champions League topic verschuiven, maar dit is meer in de rand.

Al langer afscheid genomen van T2 maar nu is het wel erg definitief. Doet toch pijn :frown: zoveel mooie (en pijnlijke) momenten beleefd daar. Enkele highlights:

- De 5-3 tegen de buren
- Memorabele 2-1 tegen Anderlecht met Patje aan 't kanon
- Cristiano Ronaldo en Wayne Rooney op de Bosuil
- De 3-0 tegen Dender toen iedereen overtuigd was dat het ging gebeuren.
- Afscheidsmatch van RAEC Mons
- De penalty van Geoff
- Eerste match terug in 1A (0-0 tegen Anderlecht)

Al langer afscheid genomen van T2 maar nu is het wel erg definitief. Doet toch pijn :frown: zoveel mooie (en pijnlijke) momenten beleefd daar. Enkele highlights:

- De 5-3 tegen de buren
- Memorabele 2-1 tegen Anderlecht met Patje aan 't kanon
- Cristiano Ronaldo en Wayne Rooney op de Bosuil
- De 3-0 tegen Dender toen iedereen overtuigd was dat het ging gebeuren.
- Afscheidsmatch van RAEC Mons
- De penalty van Geoff
- Eerste match terug in 1A (0-0 tegen Anderlecht)
Ah, die 5-3... Ik heb mezelf nog herkend op de beelden van die wedstrijd.
Even memorabel.. de wedstrijd tegen Ingelmunster waar we terug naar 1ste gingen (voor heel eventjes). Dat was volgens mij mijn eerste veldbestorming.
Ook de figuren die je er zag... ik stond zo ooit op dat stuk dat nu al is afgebroken en er was zo'n langharig figuur (dat waarschijnlijk stijf stond van de cocaïne) dat aan het hek hing. Die had daardoor echt bloedende wonden aan zijn beide handpalmen alsof het een stigmata was, waarom gans die tribune begon te zingen van "Jezus is een Antwerp-fan"

T werd tijd dat dat krot van een tribune 2 tegen de groot is gegaan. Hopelijk maken ze er bij Antwerp iet schoon van. Hopelijk komt dat nieuw stadion van Union er ook redelijk snel. Het meest recente stadion is in ieder geval dat van RAAL, ideale timing voor hun om er mee te pronken in 1A.

Een mooi en passend afscheid van de tribune waar ik vanaf de eerste wedstrijd op mijn 16 jaar, nu 22 jaar geleden, ben verliefd geworden op deze mooie club. Veel mooie tijden op beleefd, maar ook veel ontgoochelingen. De ruwste tribune van allemaal, een gevoel en een sfeer die nooit meer terug komt want ja, tijden veranderen nu eenmaal en we moeten vooruit gaan.

Fun fact, tijdens mijn laatste wedstrijd op T2 zat ik toevallig naast Guido Belcanto. Aimabele man die best veel van voetbal kent!

Beetje over the top maar dat wist je op voorhand met Belcanto. Heel mooi gedaan wel.

Wel luidop moeten lachen met Den Gino die tussen al die spelers in dat filmpje komt 😅

https://kvcwesterlo.be/2025/05/23/b...0MTA5MDkkbzEkZzAkdDE3NDg0MTA5MDkkajYwJGwwJGgw

Bij Westerlo gaan ze van start om de west tribune ( dat is achter de goal; de hoogste tribune) volledig door te trekken naar beneden en het hele tribune worden staanplaatsen; voor de sfeergroepen. Bezoekers gaan opnieuw achter het doel moeten plaats nemen aan de overkant. Wel maar 3 vakken ipv de vroegere 5.
Zo dingen kunnen we alleen maar toejuichen, vroeger op westerlo achter de goal was zalig zo dicht op het veld.

Terug
Bovenaan