Nineshots
Well-known member
“Iets”

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
“Iets”

Amper het dubbele + 2000 euro.“Iets”![]()

Iets te veel boven m'n budget, maar toch bedankt voor de tip! Mogelijk hebben anderen er wat aan die in een andere prijsklasse zoeken.
De VW Passat 1.4tsi heb ik vroeger gereden als bedrijfswagen. Reed wel degelijk en heb er idd nooit problemen mee gehad, maar m'n vriendin vond die lelijk. Daar ga ik dus niet mee moeten afkomen.Ik dacht hier ook een koopje te spotten.
Ontopic denk ik aan vw passant 1.6 of 2.0 tdi, of 1.4tsi als benzine kan. Die zijn nog relatief betrouwbaar motorgewijs, maar blijft vw natuurlijk.

Iets te veel boven m'n budget, maar toch bedankt voor de tip! Mogelijk hebben anderen er wat aan die in een andere prijsklasse zoeken.
De VW Passat 1.4tsi heb ik vroeger gereden als bedrijfswagen. Reed wel degelijk en heb er idd nooit problemen mee gehad, maar m'n vriendin vond die lelijk. Daar ga ik dus niet mee moeten afkomen.![]()
Zo tussen de soep en de patatten door: 8k budget is 1 ding, maar ik zie hier zaken passeren die ik niet meteen associeer met betaalbaar onderhoud bvb. (zowel qua dealer, banden etc.).
Mijn peter zaliger zou gezegd hebben: koopt u ne Jap
Zalige motor die 5 cylinder. Idd onverwoestbaar. Heb deze zelf ook gehad in een xc90 (D5, 2.4L). Spijt dat ik deze indertijd heb weg gedaan.![]()
Tweedehands Volvo V60 op AutoScout24
Hier vind je een tweedehands Volvo V60 die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarktwww.autoscout24.be
Die V90 was boven budget, maar deed me dan weer aan de V60 denken. Een D3 of D4 is een onverwoestbare 5-cilinder als je naar het vorige model V60 gaat (D2 en 1.6 best links laten liggen). Deze heeft 198.000km en de riem moet afhankelijk van motornr na 150.000 of 180.000km worden vervangen, dus de kans is heel groot dat het al gebeurd is hier.
Ik heb zelf de laatste generatie 5 cilinder in mijn V70 van half 2014, paar maand later zijn ze naar de 4 cilinder gegaan en de eerste jaren hadden wat problemen met de injectoren dacht ik.Zalige motor die 5 cylinder. Idd onverwoestbaar. Heb deze zelf ook gehad in een xc90 (D5, 2.4L). Spijt dat ik deze indertijd heb weg gedaan.
Kennissen hebben hun xc90 nog van 2004 met 320k km en draait als nieuw.
), prestatie en betrouwbaarheid is ongeëvenaard. Hoop dat die nog heel lang mag rijden.
Nieuwe V60 en V90 vind ik prachtige auto's, maar die motorisaties zijn mijn ding niet.Die 2.2 D4D van Toyota loop je best héééééééééééél hard van weg.Ik zat direct denken aan een Toyota RAV4 toendat ik de openingspost las.
![]()
Used Toyota RAV 4 for sale - AutoScout24
Find new and used Toyota RAV 4 offers on AutoScout24 - the largest pan-European online car market.www.autoscout24.com
Dit 100%.Daar ben ik het niet mee eens. Er zijn genoeg foutcodes die te universeel zijn om te weten wat juist stuk is. Bij de ABS sensor die ik moest vervangen was de foutmelding dat ESP niet goed functioneerde (de foutcode zelf weet ik niet meer juist maar was ook helemaal niet éénduidig). Online vond ik dat het meest voor de hand liggende de ABS sensor was, maar het kon ook de ABS ring en nog enkele andere zaken zijn. De ABS sensor was het eenvoudigste te vervangen en was goedkoop, dus begon ik daarmee.
Bij mijn Seat indertijd zat er opeens olie bij het koelwater nadat de motor warm was gelopen. Dan is de logische oorzaak de joint de culasse en dat was ook wat de garage me zei. Zelf toch maar eerst de oliekoeler eens vervangen (makkelijker en goedkoper) en het was opgelost.
Dus er zijn genoeg problemen waarbij je onmogelijk op voorhand met 100% zekerheid kan zeggen wat de oorzaak is imo. En dan is het aan de garage om te bepalen of ze met het goedkoopste onderdeel beginnen of het meest voor de hand liggende.
Ik heb in 2014 een S60 diesel gehad (geen idee welke motor, zal wellicht niet de 5 cilinder geweest zijn) als bedrijfswagen (van de parking), maar na enkele weken stond ik al bij de garage omdat die Volvo problemen had met de injecteurs. Eerst binnengedaan en na een paar dagen was het volgens de garage opgelost, maar toen ik naar huis reed stonk alles vrij snel naar de diesel omdat die diesel lekte. Dus door die miserie heeft fleet me dan maar een andere wagen gegeven.![]()
Tweedehands Volvo V60 op AutoScout24
Hier vind je een tweedehands Volvo V60 die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarktwww.autoscout24.be
Die V90 was boven budget, maar deed me dan weer aan de V60 denken. Een D3 of D4 is een onverwoestbare 5-cilinder als je naar het vorige model V60 gaat (D2 en 1.6 best links laten liggen). Deze heeft 198.000km en de riem moet afhankelijk van motornr na 150.000 of 180.000km worden vervangen, dus de kans is heel groot dat het al gebeurd is hier.

Ik zat direct denken aan een Toyota RAV4 toendat ik de openingspost las.
![]()
Used Toyota RAV 4 for sale - AutoScout24
Find new and used Toyota RAV 4 offers on AutoScout24 - the largest pan-European online car market.www.autoscout24.com
Is dat dezelfde die in de Avensis ligt? Want dan blijf ik er liever ook van weg. M'n schoonzus haar Avensis had ook motorische problemen (en waren blijkbaar bekende problemen) en als ik het me goed herinner moest er een nieuwe motor ingelegd worden (maar was te duur voor wat de auto nog waard was dus eigenlijk een perte totale).Die 2.2 D4D van Toyota loop je best héééééééééééél hard van weg.
Net eens gekeken en zeer weinig keuze binnen ons budget. Wel een betrouwbare auto als ik dit zo lees: https://www.autoweek.nl/autotests/a...-over-de-vierde-generatie-als-gebruikte-auto/Honda CR-V?
"Jappen" zijn toch vrij gekend voor dure onderdelen en dealers?![]()
Ja. Die motor ligt in verschillende Toyota/Lexus producten (Corolla Verso, RAV4, Avensis , IS220d) en was de reden dat Lexus al in 2012 per direct met diesel stopte omdat hun betrouwbaarheidsreputatie er een deuk door kreeg.Is dat dezelfde die in de Avensis ligt?
De roetfilter kan een probleem zijn, maar gezien ik sportief rijdt gaat die normaal wel regelmatig uitgeblazen worden. Heb in het verleden veel met diesels gereden en eigenlijk nooit problemen gehad met de roetfilter.
En het leuke is: weinig mensen willen nog een diesel, dus ze verkopen slechter en de prijzen zijn dus vaak lager tweedehands. En als wij de wagen ooit verkopen, is deze toch voor export, dus dan maakt het niet uit dat het een diesel is. Daarbovenop willen we graag lang met de wagen rijden omdat de nieuwe wagens er niet beter op worden (beperkte range, ISA, ...). En diesels kunnen over het algemeen meer kms aan en gaan dus langer mee.
Ene kosten gedaan van 3600€ voor nieuwe roetfilter en geen garantie dat em er volgend jaar door is. + is dieje roetfilter gemaakt van goud ofzo ^^Is dat dan vanaf euro5b? Want onze Merc doet amper kms en bijna enkel korte afstanden (max 20km) gezien we ernaast nu nog een bedrijfswagen hebben en die is al 2j zonder problemen door de keuring geraakt. Maar heb geen idee of er een letter achter de euro5 staat. Euro4 is te oud, daar kan je geen LEZ meer mee binnen.Ik denk dat ge het diesel probleem op de keuringen wat onderschat. Ze testen niet meer op roet maar op fijnstof deeltjes. Test wordt ook gedaan als de wagen stationair draait. Dus sportief rijden zodat ge alles doorblaast gelijk vroeger helpt nimmer. Mensen die vaak korte afstanden doen met hun diesels lijkt me wel aannemelijker als probleem.
Mss groepen als deze eens lid van worden, is soms wel lachen.Ene kosten gedaan van 3600€ voor nieuwe roetfilter en geen garantie dat em er volgend jaar door is. + is dieje roetfilter gemaakt van goud ofzo ^^
https://www.facebook.com/groups/645728286817242/
Ik kan in mijn nabije omgeving ook al 2 situaties schetsen:
- collega 4j geleden nieuwe diesel gekocht (VW groep), geraakt dit jaar al nimmer door keuring dus nieuwe roetfilter ook moeten plaatsen
- schoonbroer vorig jaar nieuwe roetfilter geplaatst zelf, geraakt er dit jaar ook niet door
Gegarandeerd als je een 10j oud euro 5b koopt 2de hands dat je prul gaat hebben. Best nog een euro 4 diesel kopen, geen emissie test.
Mij lijkt benzine toch de beste optie. Goedkoper aan de pomp tegewoordig. Diesels worden wellicht ook nog extra belast.
Die zijn wel een beetje veel boven ons budget als je euro5/6 wil.Toyota Land Cruiser? De vriend van mijn moeder zit in afbraakwerken en containers en koopt alleen Toyota jeeps. 500 000 kilometers en die auto's blijven maar rijden..

Ow sh*t idd. Ik dacht die altijd zo goedkoop waren.Is dat dan vanaf euro5b? Want onze Merc doet amper kms en bijna enkel korte afstanden (max 20km) gezien we ernaast nu nog een bedrijfswagen hebben en die is al 2j zonder problemen door de keuring geraakt. Maar heb geen idee of er een letter achter de euro5 staat. Euro4 is te oud, daar kan je geen LEZ meer mee binnen.
Als we er ooit problemen mee moesten hebben, was ik trouwens sowieso niet van zin om de roetfilter te laten vervangen. Dan ga ik gewoon naar de keuring in Wallonië. Ik begrijp niet echt waarom mensen zo'n grote kosten doen aan die roetfilter terwijl ze in Wallonië zo door de keuring geraken. Of is dat ook gedaan? Want in die groep zie ik precies berichten dat het in Wallonië ook een probleem wordt. Is Brussel dan een optie?
Ik rij de laatste 7 jaar enkel met benzinewagens als bedrijfswagen en als ik dan het gemiddelde verbruik zie t.o.v. diesels, is benzine echt geen optie voor ons. De prijs aan de pomp loopt vaak gelijk, dus daar hoef je het niet voor te doen. Enkel de BIV en verkeersbelasting is wat in het nadeel van diesel (bij onze Merc niet gezien dat een lichte vracht is). Daarnaast kunnen diesels over het algemeen hogere kmstanden aan en zijn ze vaak goedkoper door de hogere kmstanden en omdat niemand ze meer wil. En we rijden liever met diesel. LPG willen we nog overwegen gezien je goedkoop kan tanken, maar benzine liever niet.
Die zijn wel een beetje veel boven ons budget als je euro5/6 wil.![]()