Bewakingscamera

Lifen

Well-known member
Crowdfunder FE
Ik zoek een bewakingscamera om onze werf in het oog te houden.

Dit zijn zowat de eisen:

- er is geen wifi
- in principe ook geen elektriciteit, gaat een geprul zijn
- beelden opslaanbaar bij detectie
- live feed gewenst
- geen subscription
- nachtzicht nodig

Bestaat dit? Welk type of merk is aan te raden? Het vorige topic was vier jaar oud.

Ik weet dat Reolink een hele hoop camera's heeft die battery-powered zijn alsook een 4G verbinding gebruiken.
Opslag kan op een SD kaart.
Bijvoorbeeld:
Maar er zijn er duurdere, en goedkopere, in hun aanbod.

Andere merken bieden hoogstwaarschijnlijk gelijkaardige producten aan.

Als ik de eisen lees dan is er veel incompatibel...

Internet + elektriciteit = must. Als je op zonne energie gaat werken, dan moet je zeker zijn dat de batterij het lang genoeg zal uithouden als er geen zon meer is.
Opslag bij detectie is meestal geen probleem, maar de vraag is waar... Als de dieven met je camera gaan lopen heb je ook geen opslag meer éh.
Internet? 4G modem? Kost ook wel wat...
Waterdichte rack+doos om alle apparatuur in te steken, kost ook wat...

Subscription: Je moet al een abonnement voor data hebben, dus 4G of 5G router...

Het lijkt me dat je best eens met een professional contact opneemt, tenzij je bereid bent zelf veel te doen...

Een abonnement betalen zal je in ieder geval toch moeten doen...

Ik heb ooit nog op een werf een camera die 12v compatibel was laten werken via een autobatterij. Daar kon je toch wel enige tijd mee weg, dus twee batterijen waardoor je kan wisselen en telkens thuis aan de lader hangen, is mss een optie. Zowat elke camera kan dat dan. Op afstand kijken heb ik wel nog geen betaalbare optie voor gevonden.

Hoe komt het eigenlijk dat er op uw werf geen elektriciteit is? Werkelijk iedereen die daar werkt heeft dat toch nodig en vraagt dat toch ook?

Hoe komt het eigenlijk dat er op uw werf geen elektriciteit is? Werkelijk iedereen die daar werkt heeft dat toch nodig en vraagt dat toch ook?
Ik vroeg mij hetzelfde af. Een werfkast is doorgaans het eerste dat er staat op een werf.
Langs de andere kant, werfkast heeft vaak een aantal vrije stopcontacten + staat heel vaak gewoon vooraan. Zou een beetje dom zijn om daar een camera met een stekker in te pluggen die je dan gewoon kan uittrekken 😅

Het is meer peace of mind ipv daadwerkelijke beveiliging. Er staan geen dure machines op de werf ofzo. Er is een tijdelijke stroomkast, maar dan moet ik weer kabels gaan trekken naar de plek van de camera en het is net de bedoeling om zo min mogelijk kabels in de weg te hebben liggen tijdens de werken.

We hebben een Reolink camera gekocht, maar ik bedenk me nu inderdaad wel dat ze evengoed de camera kunnen stelen. Ik geloof niet dat deze opslag in de cloud over 4G heeft dus alles is lokaal. :tongue: Ik zal 'm best zo hoog mogelijk hangen zeker?

Iemand ervaring met Ubiquiti camera’s?

Ik zou er twee bij elkaar willen plaatsen: eentje die richt op de zijdeur onder de carport en eentje die richt op de voordeur (‘t is te zeggen: langs de voordeur want komt praktisch op dezelfde lijn als de voordeur (camera zou pakweg 50 cm meer naar voor hangen, dus scherpe hoek en dit op ofwel 5,7m ofwel 9 meter van de deur).

Voor dat ik gaten begin te boren. Ik ga ervan uit dat één gat voldoende is om een UTP door te steken? (ik ga uit van PoE camera).

Vergeet de NVR of Cloud key of gateway er niet bij te kopen. Standalone werkt dat niet.
Dat had ik dus voor :scream: Ik zitten opzoeken naar goede camera's voor binnen (naar buiten, mijn parkeerplaats), en botste op de Unifi G5 flex. Mooi compact en werkt goed in licht en donker. Niet onbelangrijk, een mooi ecosysteem waar ik later ook nog een goed deurbelcamerasysteem kan aan toevoegen.

Ik bestel ze, merk ik dat het niet werkt zonder een cloud key... Ik heb er de CloudKey+(UCK-G2-SSD) bij gekocht.

Dat wordt amper expliciet vermeld online dat je een toestel moet hebben dat Ubiquiti protect draait.

Laatst bewerkt:
Haha, yeah, maar het voordeel is wel, dat ik dit lokaal kan draaien. Ik kon het ook op vennootschap zetten dus privé geen kosten :coolbrows:

Terug
Bovenaan