Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Volgens mij is er ook ergens wel een correlatie tussen roken en scholingsgraad - en de scholingsgraad op BG zal waarschijnlijk wel bovengemiddeld zijn.Houdt men hier ook rekening met vaping?
Best een laag percentage rokers hier.
Als je dat vergelijkt met Belgie in het algemeen:
[...] In 2019 was 23 procent van de Belgen een dagelijkse of occasionele roker, in 2021 gaat het om 27 procent. [...]![]()
Aantal rokers in België ligt hoger dan voor coronacrisis
Het aantal rokers in België is sinds twee jaar geleden licht toegenomen. Dat blijkt uit de meest recente rookenquête van de Stichting Tegen Kanker. In 2019 was 23 procent van de Belgen een dagelijkse of occasionele roker, in 2021 gaat het om 27 procent. De Stichting vraagt een nieuwe heffing...www.hln.be

Ik deel die mening toch wel, als ik rond mij kijk gaat dat ook op.Volgens mij is er ook ergens wel een correlatie tussen roken en scholingsgraad - en de scholingsgraad op BG zal waarschijnlijk wel bovengemiddeld zijn.
Puur buikgevoel he, maar volgens mij klopt dat wel ongeveer.![]()
Is dat effectief zo? Ik heb de laatste tendensen of studies niet gevolgd. Maar was er niet eens uitgekomen dat vapen niet perse gezonder was dan roken?Vapen, rond de 60-80 per maand gok ik.
Toen ik rookte was het goedkoper haha (1pakje hier in Vietnam is 1 euro...), maar de positieven van vapen tov sigaretten is me het wel waard. Nu nog hier mee stoppen want zou wel een mooi bedrag zijn per jaar dat ik uitspaar.
Ik kan enkel voor mezelf spreken, dus op het vlak van onderzoeken of andere ervaringen kan ik je niet echt helpen.Is dat effectief zo? Ik heb de laatste tendensen of studies niet gevolgd. Maar was er niet eens uitgekomen dat vapen niet perse gezonder was dan roken?
Mijn man rookt Davidoff Classic en zit aan een pakje per dag. Dat is nu €8 per pakje.
Mijn vader indertijd rookte 4 (ja, 4) pakjes Belga - later noemde dat anders - per dag. Ik herinner mij dat ik er als kind kon gaan kopen (voor hem é) aan 75 Frank per pak.
Het is idd duur als hobby en hij zou al mijn steun krijgen om te stoppen. Ik vraag het hem zelf niet, gaat in tegen mijn weinige principes.
Prioriteiten héDat is dus hetgene dat ik er nog minst van snap, dat er zoveel mensen zijn die zich zo een dure hobby kunnen veroorloven. Het is niet gezond, ok maar de meesten doen iets ongezond. Maar je moet wel nog altijd het geld hebben

Dat is dus hetgene dat ik er nog minst van snap, dat er zoveel mensen zijn die zich zo een dure hobby kunnen veroorloven. Het is niet gezond, ok maar de meesten doen iets ongezond. Maar je moet wel nog altijd het geld hebben

Beetje zoals vlees. Sigaretten hebben een negatieve prijselasticiteit.Vroeger rookte quasi elke roker "1 pakje per dag". Ik vind online dat een pakje Camel nu 9.2€ kost.
Dat is dus 3358€ per jaar per persoon?
Roken mensen nu ook effectief minder nu die prijzen zoveel hoger zijn?
Alleen kostten die pakjes vroeger geen €8 per pakje natuurlijkOngeveer 20 jaar geleden gestopt toen ik aan 10 pakjes per week zat. Als ik uitreken wat ik intussen bespaard heb is het eigenlijk best geschift.
Aan 8€ per pakje, 40 per maand zou ik aan 76k€ zitten.