Bieren in huis

Momenteel is de stock er een beetje door. Wat ik nu nog staan heb:

- Rodenbach Vintage 2012
- Rodenbach Alexander
- Geuze: Oude Boon
- Geuze: Marriage Parfait
- René: blond bier uit de regio, gebrouwen door mijn stiefbroer en zijn companen
- Blauwe Chimay
- Westvleteren 12
- René Gin infused: een specialleke
- Random bieren om eens te proeven: Blonde Bie, Stoute Bie, een assortiment van ‘De Wilde Brouwers’

Amai, sommigen hier hebben wel een serieuze voorraad aan verschillende bieren.
Hier momenteel enkel Cristal Alken en Kriek Wilderen.
Vroeger ook Maes Cool, maar dat maken ze niet meer.

Bij ons op het werk hadden ze 2012 voor het 30 jarig bestaan een eigen biertje gemaakt.
Was een Jeanneke, gemaakt met kweeperen, echt een lekker biertje, maar bestaat spijtig genoeg niet meer.

Momenteel is de stock er een beetje door. Wat ik nu nog staan heb:

- Rodenbach Vintage 2012
- Rodenbach Alexander
- Geuze: Oude Boon
- Geuze: Marriage Parfait
- René: blond bier uit de regio, gebrouwen door mijn stiefbroer en zijn companen
- Blauwe Chimay
- Westvleteren 12
- René Gin infused: een specialleke
- Random bieren om eens te proeven: Blonde Bie, Stoute Bie, een assortiment van ‘De Wilde Brouwers’
Gisteren nog een Rodenbach Vintage 2012 gedronken. Was hemels. Heb change dat mijn maat nog enkele kartonnen staan heeft.

Eigenlijk heb ik jullie allemaal beetgenomen met die foto van mijn bierfrigo, want die staat in de losstaande garage, en bijgevolg dus niet in huis.:eviltongue:

3 à 400 flessen geuze in de kelder. Verder nog wat pils voor als er volk op bezoek komt (ondertussen dus waarschijnlijk al over datum) en bruine bieren voor stoofvlees.

3 à 400 flessen geuze in de kelder. Verder nog wat pils voor als er volk op bezoek komt (ondertussen dus waarschijnlijk al over datum) en bruine bieren voor stoofvlees.
Wij doen "zwarte madam" in ons stoofvlees. Super lekker

Moet ik eens proberen. In de winter maak ik nogal regelmatig stoofpotjes. Onlangs ook is eentje met geuze gemaakt, maar dan wel voor een stoofpotje met kip.

Leuk topic!

Ik ben redelijk fervent bezig met een bierkelder aan te leggen vanaf 2010 ongeveer.
Zo heb ik ondermeer
Mariage parfait van 2010 tot nu ongeveer van elke jaargang een karton. Ook enkele kartons van de Kriek versie.

3 fonteinen van 2010 tot nu. Zo'n beetje vanalles van hun. Oude Geuze, Kriek, verschillende Zenne's, vintage, Armand&gaston, hommage,hun nieuwe releases... Al bij al +-200 flessen.

Tilquin alles en vooral hun fruitbieren sinds een jaar of 5 +-150flessen.

Cantillon sinds 2010 ook beetje vanalles maar moeilijker aan te geraken. +-75flessen

Dan van alle andere Geuzebrouwerijen/stekers ook nog een fles of 100.

Westvleteren sinds 2010 tot nu elke jaargang gaande van nog 4 flessen 2010 tot 2 bakken 2020. Hier kan ik jaarlijks via insider makelijk aangeraken.

Rochefort een bak of 4 met oudste 2012 dacht ik.

Orval 3 bakken met oudste 2015.

Dolle brouwers stille nacht, reserva van stille nacht en oerbier reserva meerdere jaargangen.

Dan nog wat oudere struise brouwers die ik koester aangezien de nieuwe minder vet zijn.

Als laatste nog het schap die zeer hard wisselt. De nieuwe craftbeer brouwerijen. Uiltje, moersleutel, frontaal, lervig, to ol, brewski, nogne o,...

(ne)ipa's altijd direct in de frigo en binnen de 2 maanden uitdrinken.

Hopelijk kan ik deze zomer nog eens een Geuze tasting doen met vrienden want dit is de hoofdreden dat ik zo'n kelder aanleg!

kan er hier niemand nen goeien bak Orval van de hand doen? Ik krijg dorst als ik al dit lees...

Nen goeien Orval mé een sjiepke, hmmmm

Momenteel staat hier enkel 2 flesjes Kriek Max in de frigo voor mezelf. In de kelder staan Duvels en tafelbier, verder niks. Ouders zijn geen bierdrinkers.

premium-lager-beer-belgiums-original-beer-stella-artois-leuven-anno-BEM2-XK.jpg

0-BF11-A18-E77-E-42-B7-AE6-D-413-C2733-EF89.jpg

Guinness blijft toch ook goed, zeker deze met een hoger alcoholpercentage voor export
Straks nog andere testen
Groetjes

Terug
Bovenaan