Biertopic!

Zal dat misschien eens proberen maar ik drink eigenlijk nooit nog pils. Misschien eens op een hete zomerdag op een terras als ik grote dorst heb maar dan nog als er niks anders goed op de kaart staat :). Het is inderdaad van Palm wat dan weer van Swinkels (vroeger Bavaria) is.

Liever een Simplex van De Ranke als ik iets pils-achtig wil dan :).

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Als je Maes op dezelfde hoogte zet als Stella verdien je het om te branden in de hel. Maes is zoete bucht, dan nog liever een blikker Cara.

al even geleden dat ik de estaminet heb gedronken, moet ik misschien nog eens proberen. Kan me wel vinden in de mening over Christal, is na Stella wel mijn 2de favoriete pils.

Vedett is wat mij betreft eerder wat vreemd voor deze lijst. Technisch gezien wel een Pils maar neigt toch meer naar witbier?

Smaken verschillen zeker?

Vedett heeft toch een witbier-variant? Er zit toch helemaal geen tarwe in een gewone vedett?
Ik snap niet goed hoe je daar bij komt?

Ik drink ook zelden pils. Als ik het in huis haal is het omdat ik verbouw, maar dat is al anderhalf jaar geleden. Op café drink ik het als ik op kroegentocht ga, omdat een hele avond op zware bieren nu eenmaal een catastrofe in wording is. Maar dan nog kies ik dan eerder voor bollekes dan voor gewone pils, toch als ik in Antwerpen ben. Op concerten en festivals is het ook meestal pils, al kies ik toch ook vaak voor zware bieren.

Maar pinten pakken en een concertje doen is helaas al heel lang geleden.

Belpils vind ik wel goede pils. Van 't fleske drink ik meestal Jupiler.

Nog niet zoveel gedronken buiten de Vedette IPA maar is niet te vergelijken wss.

Redelijk bittere afdronk, maar moet nu wel toegeven dat hem op't einde wel ok was. Nog altijd niet lekker maar doenbaar.
Probeer ne keer Sport Zot, alcoholvrije versie van Brugse Zot. Die vind ik persoonlijk heel goed. Van de Duitse witbieren ben ik fan van Fransiskaner en Paulaner 0,0.

Leffe 0,0 vind ik dan weer niet te zuipen.

wel grappig dat al die grote brouwerijen zich achter een andere naam moeten verschuilen. Estaminet is toch gewoon van Palm?

edit: https://swinkelsfamilybrewers.com/nl/contact.html

Blijkbaar nog een grote groep die hierachter zit. maar als ik het in de rekken vind, zal ik wel een blikje kopen om te proberen. :sneaky:
Omgekeerd. Swinkels is Bavaria, dewelke van naam moest veranderen na een europese klacht van Beierse brouwers...

Bavaria heeft Palm opgekocht. Net zoals vele andere brouwerijen.

Dus eigenlijk is Palm van Swinkels :D

Probeer ne keer Sport Zot, alcoholvrije versie van Brugse Zot. Die vind ik persoonlijk heel goed. Van de Duitse witbieren ben ik fan van Fransiskaner en Paulaner 0,0.

Leffe 0,0 vind ik dan weer niet te zuipen.

Ik heb de zaterdag Erdinger 0,0 gedronken, viel heel goed mee qua smaak.

Maar 1 x alcoholvrij bier drinken is wel voldoende ze :unsure:

Ah :p

Ja ik ben zelf gedoemd tot AV bier gezien ik niet meer tegen alcohol kan, vandaar 😔

Ai, dat is minder.

Ik zat zaterdag in Mechelen en moest nog halfuur naar Brasschaat rijden maar zowel Mechelen als Brasschaat zijn gekend voor hun vele alcoholcontroles.

In de dag had ik paar Duvels op maar nadien wijselijk overgeschakeld naar AV bier, al geluk want ze stonden er wel degelijk in Brasschaat voor te blazen. :)

Ai, dat is minder.

Ik zat zaterdag in Mechelen en moest nog halfuur naar Brasschaat rijden maar zowel Mechelen als Brasschaat zijn gekend voor hun vele alcoholcontroles.

In de dag had ik paar Duvels op maar nadien wijselijk overgeschakeld naar AV bier, al geluk want ze stonden er wel degelijk in Brasschaat voor te blazen. :)
Waar stonden ze? Schrauwen?

Recent een clip Duvel 666 gekocht. Is niet veel speciaals aan moet ik eerlijk zeggen. Dan zijn er veel betere bieren in dat genre.

Terug
Bovenaan