Biertopic!

Vorig jaar ook ontdekt, en meteen fan!
Wel leuk, die whisky invloeden bij de bieren. Nog veel te ontdekken op dat vlak denk ik.
Drink ook graag bij tijd eens een whisky. Ik koop dan wel slechts 2 of 3 flessen per jaar, meestal in de herfst-winter periode.
En dan zijn dat steeds heavy smoked whisky's. Ardbeg, Laphroaig, Talisker,..
Maar in bier, zoals ik al zei hierboven (Gulden Draak Smoked), no thx
De Gouden Carolus kan ik wel heel erg smaken :)
Ben ook wel fan van de whisky bieren (en whisky zonder bier), heb ook eens een Piraat op rum vaten gedronken en die was echt niet te zuipen. Hebben ze ook maar één keer gemaakt.
Die smoked bieren ben ik ook niet zo voor, Gouden Carolus heeft er ook één (Funken), past gewoon niet in bier imo.

Kak, heb ze allemaal al gehad... :(
Is geen straf om ze nog eens te drinken hoor. ;) De Mort Subite vond ik iets minder (iets te zoet voor een Oude Geuze). De Brett-Elle vond ik wel heel lekker, zijn blijkbaar nog maar bezig sinds 2016 maar wel een aanwinst voor de Lambiek liefhebbers.

Laatst bewerkt:
Vandaag eerste keer de Gouden Carolus Whisky infused gedronken, lekker donker biertje dat met zijn 11,7% vlot wegdrinkt. Veel vinden beste bier ooit maar dat is toch wat overoepen.

Nadien een Dulle Teve gedronken en die vond ik beter smaken, 10% blond bier dat redelijk frisse smaak heeft.

Gulden Draak Smoked, damn. Whole new level of smoked :crazy:
Heb ik toch weinig of nooit gesmaakt in een bier, ff wennen..
Die heb ik twee weken geleden geproefd.
Het was voor mij... niet te drinken. Vond het net gesmolten Oostenrijks spek dat in een de as van een open haard gevallen was.
Zal het wel bij de normale Gulden Draak en varianten houden!

Ieder zijn ding.

Nieuwe geproefde biertjes:

Lowlander Beer - Lowlander 0,3% IPA -> net afgewaterde Fuze Tea

Brouwerij de Molen - Vuur & Vlam -> interessante IPA maar niet mijn favoriete hopsoort die dominant smaakt

Goose Island Beer co - Goose IPA -> klassieker, lekker, vlot, goede bitterbalans

BBP - Große Bertha -> iets minder dan ik in mijn gedachten had t.o.v. mijn vorige proeverijen - noch witbier noch tripel wat de bedoeling is maar ik had op dat moment echt zin in een witbier :(

Founder Brewing Co - Centennial IPA -> zie Vuur en Vlam, heb hier dezelfde opmerkingen

Gouden Carolus - Cuvée van de Keizer Rood Imperial Blonde -> wat blijft deze een absoluut topbier, één van de heerlijkste zware blonde bieren die er is: balans, smaak, afdronk - alles zit goed

Onlangs gedronken

Brewdog - Elvis Juice: Heel fruitig, maar ik vond het geen goeie balans hebben. Was eerder een frisdrank geur

Brewdog - ClockWork: Lekker fris en fruitig, veel beter dan Elvis Juice.

Goose Island Beer Co - Midway Session IPA: Wauw, wat een bier, zalige doordrinken en heerlijke hopgeuren. Ik ben al recepten aan het zoeken om eens zelf te proberen maken 😁

Scheldebrouwerij - Zeezuiper: Gewoon een goeie tripel

Ik dacht dat ik het nooit ging vragen maar welk alcoholvrij bier leunt het dichtst tegen de originele smaak?

Van Leffe 0,0 heb ik al goeie dingens gehoord?

ps: het is niet voor mij maar voor ne maat dat ik het vraag :unsure:

Ik dacht dat ik het nooit ging vragen maar welk alcoholvrij bier leunt het dichtst tegen de originele smaak?

Nooit zelf gedronken, maar ik heb gehoord dat Erdinger goed te drinken valt

Nanny State en Punk AF van Brew Dog. 😍

Leffe! Shit man, zelfs al is het 0,0, wegblijven is de boodschap.

Volgens mijn untappd beoordeelde ik de volgende alcoholvrije bieren als acceptabel:

Implosion (To Øl): 3,5
Limbo Blueberry (Mikkeller): 3,25
Viven Nada IPA (Viven): 3
Weird Weather non-alcoholic hazy IPA (Mikkeller): 3
Playground non-alcoholic IPA (vandestreek): 2,75

Gisteren wa drank laten leveren waaronder bovenste 2... zo juist Punk Af gedronken, wa is da voor vergif :laugh:

Vind ik echt niet lekker, bedankt voor uwe tip! :p
Geen fan van IPA? :D

Ofwel heb je een slechte batch (gebeurt zelden), maar ik vond dat de smaak van een echte IPA wel goed benaderen. Nanny State vind ik wel beter dan Punk AF.

Geen fan van IPA? :D

Ofwel heb je een slechte batch (gebeurt zelden), maar ik vond dat de smaak van een echte IPA wel goed benaderen. Nanny State vind ik wel beter dan Punk AF.

Nog niet zoveel gedronken buiten de Vedette IPA maar is niet te vergelijken wss.

Redelijk bittere afdronk, maar moet nu wel toegeven dat hem op't einde wel ok was. Nog altijd niet lekker maar doenbaar.

Nog niet zoveel gedronken buiten de Vedette IPA maar is niet te vergelijken wss.

Redelijk bittere afdronk, maar moet nu wel toegeven dat hem op't einde wel ok was. Nog altijd niet lekker maar doenbaar.
Wel, dat zal 'em zijn. Als je IPA niet gewoon bent zijn die twee bieren nogal bitter, maar ik drink dat wel graag. Zeker nu het wat warmer begint te worden. Ideaal om te drinken bij een BBQ zonder zorgen te maken dat je nog moet rijden, want je proeft niet dat er geen alcohol in zit.

Sinds Corona meer bierdrinker geworden van de kwaliteit ipv de kwantiteit. Gisteren een Chouffe 9% IPA in een duvelglas gedronken, wat was dat lekker! Topper en blijvertje.

Terug
Bovenaan