Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Er gaan er nog volgen. Ook hier in België. Ik volg redelijk het nieuws in Duitsland en ook daar zijn er de laatste maanden al een aantal over de kop gegaan. De bier en alcohol economie in zijn algemeen lijkt de komende jaren gevoelig te gaan krimpen.
De bierconsumptie daalt en dan heb je oa. Marc Coucke die investeert (misschien vrij minimaal) in Tout Bien Pils. Terwijl net die doelgroep nog amper alcohol consumeert volgens de media...
Ik denk dat het probleem bij veel van die kleine brouwerijen ook schuilt in het feit dat ze geen trouwe achterban hebben. Tickers gonna tick. En om dan keer op keer "toppers" op de markt te brengen, lijkt mij ook onbegonnen werk voor het merendeel van de brouwers.
Brewdog staat te koop na jarenlang zware verliezen te hebben opgestapeld.
Voor mij 1 van de brouwerijen die ik leerde kennen rond 2010 en me zo de ipa en stouts
Leerde kennen net zoals vele anderen denk ik en vele brouwerijen daarna die geïnspireerd werden door hen. Ze waren 1 van de pioniers in de craftbeer wereld. Als hobbybrouwer ook grote stappen gezet toen ze gewoon al hun recepten online plaatsten. Misschien al jaren niet meer wat ze geweest zijn maar toch terug een wtf moment voor mij. Ik wist niet dat ze zo diep zaten.
![]()
Scottish craft beer brand Brewdog put up for sale
Consultants Alix Partners have been brought in to oversee the sales process which could lead to the businesses being broken up.www.bbc.com
Zeer jammer, Hazy Jane blijft 1 van mijn favorieten, leuke bar ook in Edinburgh.Zat er al een tijdje aan te komen he. Voor mij ook een van de eerst IPA's die ik heb gedronken en mij in het wereldje hebben geïntroduceerd.
*cough*3 Fonteinen*cough*Er gaan er nog volgen. Ook hier in België.
*cough*3 Fonteinen*cough*

Gisteren een Westmalle Tripel (75 cl) gedronken en dat smaakte verdekke wel heel erg. Het was ook een fles met houdbaarheidsdatum 12/2024.
Ik weet niet hoe de smaakevolutie bij dat bier verloopt en dat ertoe deed dat het zo smaakte. Mijn bierconsumptie ligt tegenwoordig ook wel lager (onnozele pun intended) op max. 1 of minder glazen om de 2 weken. Dus misschien ligt het daar ook aan.
![]()
Legendarisch biercafé De Kulminator in Antwerpen sluit definitief de deuren: “Hun bierkaart was zo dik als een telefoonboek”
Het doek is gevallen over een van de beruchtste cafés van Antwerpen: De Kulminator aan het Vleminckveld, vlak bij het Mechelseplein. Het café staat wereldwijd bekend om zijn indrukwekkende bierkaart van vele honderden bieren en werd ooit zelfs uitgeroepen tot het ‘beste biercafé ter wereld’. Het...www.hln.be
Zeer jammer, maar zat er ooit aan te komen natuurlijk door hun leeftijd.

. Hun kat zat te pissen in de planten.Damn, als dat al een gelegenheid is om dat bier te drinken, dan ben ik benieuwd naar wat je allemaal hebt liggen…
Ik heb nog een 50N4E b2 liggen , een fles Grand Cru Bruocsella en een magnum van 3 Fonteinen. Anders was het een Omer of een Westvleteren en daar had ik geen zin in. 
Momenteel verkopen ze Lou Pepe Kriek bij Cantillon (allez, maandag toch nog).
Momenteel verkopen ze Lou Pepe Kriek bij Cantillon (allez, maandag toch nog).
Denk wel 1 per persoon (id-kaart afgeven)