Biertopic!

Aanrader voor fans van black IPAs of hoppige imperial stouts: "Imprl Saisn Stt" van Brussels Beer Project - als ze die nog brouwen.

9 moutsoorten, 6 hopsoorten, stevige imperial stout in Belgische stijl maar dan met een goeie dosis hop.
Noemt die echt zo of had je er al enkele op toen je dat typte? :biglaugh:
Nee, vandaag bij Willems geweest maar niet gevonden.

Noemt die echt zo of had je er al enkele op toen je dat typte? :biglaugh:
Nee, vandaag bij Willems geweest maar niet gevonden.

Die noemt echt zo, uit de periode dat ze wel vaker de meeste klinkers uit de namen weg lieten. De meeste, niet allemaal, om het extra lastig te maken!

🥳 Willems, jaren geleden dat ik daar nog geweest ben, bestel af en toe wel nog in hun webshop.

Vroeger nog regelmatig bij Cantillon afgesproken om te ruilen met Amerikanen en er dan daar een paar te drinken. Waren leuke tijden! Maar de laatste jaren heb ik andere interesses + als het geen exclusieve fles is, interesseert het die Amerikanen ook niet meer.

Moest ik een fles hier bij de lokale drankenhandel vinden, koop ik die meteen als het een schappelijke prijs is. Maar te tam om daarvoor nog speciaal naar Brussel te gaan.
Waar in Brussel?

Momenteel verkopen ze Lou Pepe Kriek bij Cantillon (allez, maandag toch nog).

Denk wel 1 per persoon (id-kaart afgeven)
Vroeger nog regelmatig bij Cantillon afgesproken om te ruilen met Amerikanen en er dan daar een paar te drinken. Waren leuke tijden! Maar de laatste jaren heb ik andere interesses + als het geen exclusieve fles is, interesseert het die Amerikanen ook niet meer.

Moest ik een fles hier bij de lokale drankenhandel vinden, koop ik die meteen als het een schappelijke prijs is. Maar te tam om daarvoor nog speciaal naar Brussel te gaan.
Waar in Brussel?
:unsure:

Onlangs de Batch 54 open gedaan van La Trappe Oak Aged. Opgespaard voor een speciaal moment.
Wat een biertje. Heerlijk.
Nu Batch 55 en 56 laten rijpen in de kelder :D

Op weekend in Sankt Vith dus snel even de Duitse grens overgestoken voor een Bitburger. Pils smaakt mij sowieso meer bij warm weer maar ik prefereer dit toch boven een Jupiler of Stella.

Op weekend in Sankt Vith dus snel even de Duitse grens overgestoken voor een Bitburger. Pils smaakt mij sowieso meer bij warm weer maar ik prefereer dit toch boven een Jupiler of Stella.

Ik heb het al een aantal keer gezegd: wij kunnen speciaal bier maken maar we kunnen geen pils brouwen. Daarvoor moet je oostelijker zijn in Duitsland en liever nog Tsjechië. Hier eigenlijk nooit Belgische pils maar altijd wel een van deze 5 Duitse pilsjes in voorraad: Bitburger, Warsteiner, Rothaus Tannenzäpfle, Früh (meer Kölsch) en Flensburger.

Ik heb het al een aantal keer gezegd: wij kunnen speciaal bier maken maar we kunnen geen pils brouwen. Daarvoor moet je oostelijker zijn in Duitsland en liever nog Tsjechië. Hier eigenlijk nooit Belgische pils maar altijd wel een van deze 5 Duitse pilsjes in voorraad: Bitburger, Warsteiner, Rothaus Tannenzäpfle, Früh (meer Kölsch) en Flensburger.
Helemaal mee eens. Eenmaal in Tsjechië geweest dan proef je het verschil zo hard. Die pils glijd daar binnen

Ben vandaag bieren van NATZ tegen gekomen in de winkel en zou gebrouwen zijn in Frankrijk .
Bier met alcohol percentage van 5 % dus goed drinkbaar .
Ze maken reclame dat het gemaakt zou zijn met zonne energie maar ze hadden beter wat meer tijd gestoken in de smaak denk ik.
Heb de smaak citroen Vert (limoen smaak)en gingeembre (gembersmaak) mee gepakt (want dat weren de enigste twee die daar stonden )
Heb ze nu effe in de ijskast gestoken en bij het proeven aan de fles viel de smaak best mee maar eens uit het glas ….weg smaak .
Misschien nog iets te warm gedronken dus heb nog een extra lading in de ijskast staan en we zullen nog eens proberen als ze echt koud zijn .

Het is Frans bier, wat had je verwacht? Er is een ENORM overaanbod van slecht, ondrinkbaar Frans bier. Er zijn letterlijk 5 deftige Franse brouwerijen: Fauve, Pophin, Hoppy Road, Piggy Brewing Company en La Débauche. Blijf weg van al de rest, het is het geld en de moeite totaal niet waard.

Het is Frans bier, wat had je verwacht? Er is een ENORM overaanbod van slecht, ondrinkbaar Frans bier. Er zijn letterlijk 5 deftige Franse brouwerijen: Fauve, Pophin, Hoppy Road, Piggy Brewing Company en La Débauche. Blijf weg van al de rest, het is het geld en de moeite totaal niet waard.
Prizm, Gekko, Brique House, Brasserie Spontanerie,... Denk dat er nog wel zullen zijn hoor.

Prizm, Gekko, Brique House, Brasserie Spontanerie,... Denk dat er nog wel zullen zijn hoor.

Blij dat te horen, heb daar recent nog een selectie van gekocht, die klonken in ieder geval veelbelovend :D

En inderdaad, er zijn ondertussen wel meer dan 5 of 10 goeie Franse brouwerijen, een paar jaar geleden was ik al verrast door de explosie qua aantal brouwerijen die eindelijk eens iets anders brouwden dan het klassieke blond, dubbel, tripel, witbier.

Het blijft wel een feit dat er nog veel middelmatige zijn.
Zeker als ze zoals NATZ zich richten op lagers "zonder de bitterheid van bier maar met smaken van citroen, gember,..." = imho kan je dan beter deftig fruitsap of iets van botanicals (of hoe dat tegenwoordig ook noemt) drinken :p Of verwachten dat je iets verfrissend zonder veel smaak krijgt...

Maar tegen de Franse grens aan is het niet zo slecht: Noir de Dottignies en Cuvee De Ranke. Bij brouwerij De Ranke kennen ze er wat van.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan