BILL Holdings Inc

Het voornaamste punt van BILL is dat ze realistisch zicht hebben om consequent winst te draaien. Dat is nu zowat de turning point. Ik reken van wel en dan gaan we van en P/E +100 naar iets degelijks. Dat zal een goede katalysator zijn.

Het zou ook mooi zijn moesten ze hun stock based comp naar beneden halen en hun buybacks stabiel houden.

Maar ik ga er sowieso niet lang in zitten van zodra het verder stijgt.

Het voornaamste punt van BILL is dat ze realistisch zicht hebben om consequent winst te draaien. Dat is nu zowat de turning point. Ik reken van wel en dan gaan we van en P/E +100 naar iets degelijks. Dat zal een goede katalysator zijn.

Het zou ook mooi zijn moesten ze hun stock based comp naar beneden halen en hun buybacks stabiel houden.

Maar ik ga er sowieso niet lang in zitten van zodra het verder stijgt.
Inderdaad. Ben van plan om bij stijging te verkopen vanaf ongeveer $62.

Wat denken jullie van de zojuist gepubliceerde resultaten van BILL?
Onderstaande zegt AI, maar ik weet niet hoe jullie het zien? Iemand tips?

📊 Bill Q4 (FY2025) highlights

• Total revenue: $383,3M (+12% YoY, boven consensus $376,2M) ✅
  • Core revenue: $345,9M (+15% YoY) ✅
  • Adjusted net income: $61,6M (boven $48M consensus) ✅
  • Adjusted operating income: $56,4M (vs $46,1M verwacht) ✅
  • GAAP operating income: -$22,3M ❌ verlies door SBC

🔥 Operationele drivers​

• TPV (Total Payment Volume): $86B (+13% YoY)
  • Aantal transacties: 33M (+18% YoY)
  • Groei dus breed gedragen, vooral in transaction fees en subscriptions.

🔮 Guidance

• Q1 omzet: $385M – $395M (vs $383M in Q4 → sequential +0,5% tot +3%)
  • Q1 core revenue: $348M – $358M
  • FY26 omzet: $1,59B – $1,63B
  • FY26 core revenue: $1,45B – $1,49B
  • Share repurchase: $300M buyback (kan koers ondersteunen).

🧮 Waardering & analisten

• Gemiddeld koersdoel: $55 → +26% upside tov $40,63 slotkoers (26 aug).
  • Beleggingsadvies: 13x Buy, 12x Hold, 0 Sell.
  • Forward P/E: 19x (was 22x drie maanden terug → waardering goedkoper geworden).

📈 Interpretatie

• Positief:
    • Alle belangrijke metrics beter dan verwacht.
    • Sterke YoY groei in kernactiviteiten (15% core revenue, 18% transacties).
    • $300M buyback is een signaal dat management vertrouwen heeft.
    • Waardering relatief aantrekkelijk vs SaaS peers (19x vs sector ~25x).
  • Negatief:
    • GAAP blijft rood (door SBC).
    • Sequential revenue-groei is matig (Q4 → Q1 guidance maar kleine stap).
    • SBC zal nog steeds 15–18% van omzet bedragen → blijft een rem op GAAP winst.

🏁 Mijn conclusie

Dit zijn sterke cijfers en vooral de buyback kan het sentiment flink boosten.
De markt zou dit prima kunnen belonen met 10–20% upside op korte termijn, tenzij beleggers weer gaan focussen op GAAP-verliezen.

Op langere termijn draait alles om:

1. SBC dalen naar <15% van omzet
  2. Consistente omzetgroei >15% YoY
Als beide lukken, zit er veel meer upside in dan de $55 koersdoel die nu op tafel ligt.

Laatst bewerkt:
Quasi volledig binnen de wensen. 10-20% is wel bonkers, misschien 5% omhoog. Als ze de volgende Q hetzelfde kunnen presenteren is het wel een mooie bull run. Beetje hopen dat het op macro vlak stabiel blijft. Daarna trek ik er wel uit, Fintech markt is me iets te volatiel.

However, als er shorters beginnen te coveren kan het iets versnellen richting naar boven.

Laatst bewerkt:
Quasi volledig binnen de wensen. 10-20% is wel bonkers, misschien 5% omhoog. Als ze de volgende Q hetzelfde kunnen presenteren is het wel een mooie bull run. Beetje hopen dat het op macro vlak stabiel blijft. Daarna trek ik er wel uit, Fintech markt is me iets te volatiel.

However, als er shorters beginnen te coveren kan het iets versnellen richting naar boven.
AI had gelijk met die 10-20% 🤔.

Ongetwijfeld shorters die (moeten) coveren maar ook even kijken waar het over een week staat he.
Inderdaad. AI had mij in eerste instantie een heropleving naar 48$ voorspeld, en als de zorgen over SBC terug opkomen een terugval. Stay tuned.

BILL gaat weer mooi omhoog vandaag. Proficiat aan de volgers!

BILL +6,05% after hours.
Reden: Elliott has built stake of at least 5% in Bill Holdings - FT
https://www.investing.com/news/pro/...at-least-5-in-bill-holdings--ft-432SI-4232084

Calls of stocks?
@RollerDrakes Hopelijk had je ook stocks van BILL gekocht?

Stevent af op een verkoop denk ik. Ik heb zin om het nu bij te houden met de nieuwe board aanstellingen die er aan komen. Je kan haast rekenen op revenue groei en zij gaan de cijfers bijkomend opsmukken vermoedelijk.

Een bizarre week voor BILL. Het aandeel kreeg maandag en donderdag een flinke klap te verwerken door de SaaS-uitverkoop, maar rapporteerde gisteravond sterke resultaten en Bloomberg meldt nu dat H&F, een private equity-fonds, in gesprek is om het over te nemen. Vergelijkbare koersen uit het verleden wijzen erop dat $75 realistisch is, maar zijn de waarderingsmultiples voor SaaS PE-deals door de gebeurtenissen van de afgelopen weken aanzienlijk bijgesteld? Dat zullen we zien.

Hou de reacties beleefd, een poster uitlachen hoort hier niet.
Zou ik niet doen. Als het bod hoger is, gaan je aandelen aan 60$ er al uit denk ik 🤔.
No shit sherlock.

Gassy ontdekt wat een verkooporder is jongens!

(50 posts hierover incoming, of wacht hij op de ultieme blowoff?)

Ik wou dit, geheel in gassy’s stijl, in 3 verschillende posts zetten…maar durfde niet.

No shit sherlock.

Gassy ontdekt wat een verkooporder is jongens!

(50 posts hierover incoming, of wacht hij op de ultieme blowoff?)

Ik wou dit, geheel in gassy’s stijl, in 3 verschillende posts zetten…maar durfde niet.
Gassy meldt gewoon dat aan 75 een gangbare prijs zou kunnen zijn.

Als je aan 60 dollar zet zou het in dat opzicht snel verkocht kunnen zijn, en haal je er niet alles uit, als bovenstaande klopt. Heeft toch niets te maken met de term verkoopsorder?

Voor de rest geen mening over het aandeel.

Een bizarre week voor BILL. Het aandeel kreeg maandag en donderdag een flinke klap te verwerken door de SaaS-uitverkoop, maar rapporteerde gisteravond sterke resultaten en Bloomberg meldt nu dat H&F, een private equity-fonds, in gesprek is om het over te nemen. Vergelijkbare koersen uit het verleden wijzen erop dat $75 realistisch is, maar zijn de waarderingsmultiples voor SaaS PE-deals door de gebeurtenissen van de afgelopen weken aanzienlijk bijgesteld? Dat zullen we zien.

Als je Twitterposts integraal overneemt, zet dan gewoon een linkje.

Gassy meldt gewoon dat aan 75 een gangbare prijs zou kunnen zijn.

Als je aan 60 dollar zet zou het in dat opzicht snel verkocht kunnen zijn, en haal je er niet alles uit, als bovenstaande klopt. Heeft toch niets te maken met de term verkoopsorder?

Voor de rest geen mening over het aandeel.
Inderdaad @Bsj.
Kan ja. Maar mijn thesis is altijd al ergens rond 75$ geweest, daar draait het om…
Zelf verwacht ik voor BILL een herstel richting 70+$.
Mooie bodemvorming bezig bij BILL. Lijkt erop dat mijn analyse hierboven spot on gaat zijn, en dat ik exact rond de bodem bijgekocht heb. 08/05/2025 resultaten van BILL. Zou dat voor een grote sprong zorgen richting +/- 70$? :oi22:
Is inderdaad niet voor de lange termijn. Ben van plan om boven 60$ deels te verkopen. De case was dan ook om in de 35-37$ range te kopen voor de volgende upswing richting 62-85$.
De hele thesis mbt van BILL blijft volledig intact, tot in de puntjes. Koersdoel richting 62 - 85 $ nog steeds te verwachten, waarbij ik vooral vanuit ga van +/- 76$. Bij aankoop aan 37$ impliceerde deze supertip dan een rendement van om en bij de 100%.

Verkooporder op 60 dollar gezet. We zullen wel zien
Fair value is rond de 60, consensus koersdoel is 63.

Ik gooi met de dobbelstenen en mik op minstens 65 maar ik ga geen order inzetten voorlopig. Gaat wel weer zuur zijn als een verkoop wéér door de mand valt. Want echt zekerheid is er nog steeds niet want anders zaten we al aan 60$.

Terug
Bovenaan