Blind Gekocht 2023

Ja zie, daarop heb ik al geantwoord hierboven. Gavere > UZG is veel beter te doen dan Wachtebeke > UZG, en sowieso is Gavere even dicht of dichterbij dan zowat de helft van het criterium "Gent en deelgemeenten".

Locatie is niet echt het probleem. Budget is het probleem, met bijhorende compromissen. 210K is dag van vandaag echt heel, heel weinig. Daarvoor ga je niet meer kwalitatief IN Gent wonen vrees ik.

Maar je hebt toch de reactie gezien van die mama? Die is wat minder assertief dan de dude uit Tervuren of de Brugse moeder dus ze zei het niet met zoveel woorden maar je merkte toch echt dat die niet blij was met de locatie. Als je dan nog veel buitenruimte krijgt waar je niks mee bent denk ik wel dat het mogelijk moet zijn geweest om dichter bij (de rand van) Gent een woning te vinden die meer op hun wensen is afgestemd.

In Gavere zijn ze toch de mist in gegaan vind ik. Die interieurarchitecte was precies heel blij met haar oplossingen en ideetjes maar als je goed keek leek die mama echt wel teleurgesteld te zijn. En terecht, want het comfort en geluk voor haar dochter was voor haar het allerbelangrijkste en wat krijgt ze?
Dichtbij Gent (ziekenhuis, school) --> Gavere.
Speelruimte voor de dochter --> Een m² onder de trap en een keukentje op de overloop boven.
Overal lekker warm --> voordeur naast de zetel in het salon.
Daarnaast is er veel buitenruimte (die koer en die tuin) die door de ziekte van de dochter amper zal gebruikt worden.

Dan hadden ze beter iets dichter bij Gent gekocht met minder buitenruimte maar met een volwaardige speelkamer. Lijkt me toch niet onmogelijk.
Een dedicated speelkamer is toch echt wel overbodige luxe... dat past niet meer in het verhaal van compact wonen.

Wat is er mis met spelen in een hoek van de living of op hun eigen kamer? Als ze ruimte willen moeten ze maar buiten spelen...

Een dedicated speelruimte is toch echt wel overbodige luxe... dat past niet meer in het verhaal van compact wonen.

Wat is er mis met spelen in een hoek van de living of op hun eigen kamer? Als ze ruimte willen moeten ze maar buiten spelen...
tgoh ik snap het wel als het kind problemen heeft met koude. Wij kunnen onze kinderen makkelijk eens laten buitenspelen oid maar als dit niet evident is..

Dat kind zit op het breekpunt van willen buitenspelen, en ze zal dan meer hebben aan een ruimere kamer.
Jaida had ook een heleboel speelgoed (logisch aangezien ze vaak binnen moet zijn) in haar oude kamertje dat ineens van de aardbol af was. Maar ja, dat oogt niet goed voor de reveal natuurlijk.

Ze hadden beter een ouder, maar degelijk appartement met 2 slaapkamers gepakt, ev met mini balkon.

tgoh ik snap het wel als het kind problemen heeft met koude. Wij kunnen onze kinderen makkelijk eens laten buitenspelen oid maar als dit niet evident is..
Dat kind zit op het breekpunt van willen buitenspelen, en ze zal dan meer hebben aan een ruimere kamer.
Jaida had ook een heleboel speelgoed (logisch aangezien ze vaak binnen moet zijn) in haar oude kamertje dat ineens van de aardbol af was. Maar ja, dat oogt niet goed voor de reveal natuurlijk.

Ze hadden beter een ouder, maar degelijk appartement met 2 slaapkamers gepakt, ev met mini balkon.
Heb de aflevering niet gezien en dat specifieke verhaal dus nog niet meegekregen maar als het een ziekte is oid dan is het een ander verhaal ofc.

Maar je hebt toch de reactie gezien van die mama? Die is wat minder assertief dan de dude uit Tervuren of de Brugse moeder dus ze zei het niet met zoveel woorden maar je merkte toch echt dat die niet blij was met de locatie. Als je dan nog veel buitenruimte krijgt waar je niks mee bent denk ik wel dat het mogelijk moet zijn geweest om dichter bij (de rand van) Gent een woning te vinden die meer op hun wensen is afgestemd.

Nee, ik heb het laatste stuk niet gezien, te moe :)

Denk je dat het mogelijk zou geweest zijn? Probeer gerust he, budget 210K compleet afgewerkt, zoek maar eens iets in Gent of net nipt erbuiten. De Pinte of Latem ofzo, good luck he.
Daar ligt gewoon het probleem en dan moet je gaan zoeken. Ik kan mijn post van ff hierboven blijven herhalen, maar de helft van het doelgebied dat ze zelf had opgegeven ligt even ver of verder dan de gevonden locatie. Zou ze wel blij geweest zijn met bvb Oostakker of Mendonk? Waarom is Gavere slechter dan die 2? Had ze dan niet beter iets specifieker geweest dan "Gent en deelgemeenten", een gebied dat zich volgens de Noord-Zuid as 25 kilometer uitstrekt en waar het UZ in het uiterste zuiden van ligt (en de gevonden locatie dus echt wel een stuk beter is dan veel van het zelf opgegeven doelgebied)?

Over de locatie daar kan ik me moeilijk over uitspreken. Maar het is gewoon belachelijk dat je een gordijn hangt voor een voordeur. Ja, dat houdt de rechtstreekse tocht tegen maar dat is allesbehalve een energiezuinige oplossing. Maar Hey! Er is een digitale meter mét app waarmee ze haar verbruik kan opvolgen. Zo kan per minuut opvolgen dat je zuurverdiende centen in rook opgaan als het buiten rond het vriespunt is.

in gans dit verhaal was energiezuinigheid toch wel een must, niet? Hoe verklaar je dan de keuze om een rechtstreekse deur in uw woonruimte te hebben én een open trap. Dat is gewoon stoken en huilen met de pet op. Dat kind moet buiten al 16 graden hebben (waarschijnlijk goed ingepakt) om te kunnen spelen. Hoe warm moet het binnen dan niet zijn als ze wil spelen in haar gewone kleren of pyjama?

Akkoord dat die 210 jammer genoeg te weinig is voor alle comfort, maar weiger die mensen dan ook hé. Liever dat dan ze met een dode mus content maken.

Een dedicated speelkamer is toch echt wel overbodige luxe... dat past niet meer in het verhaal van compact wonen.

Plus, die had toch een cava grote kamer? Ze kan zij daar toch ook perfect spelen.. Dan beneden in de living, onder de trap én op de overloop.

Hier ga ik toch wel akkoord mee. Het budget was al super beperkt, dan kan je niet eisen dat je én in Gent of deelgemeenten zit, én een tuin hebt, én een speelkamer én alle moderne comfort wegens ziek dochtertje én een badkamer met ligbad.

Ik denk dat ze voor dat budget een aardige woning gekregen hebben die mooi ingericht is. Er is voor dat budget een leuke tuin, een nieuwe badkamer en de inrichting is best ok. Veel beter ga je niet vinden.

Hier ga ik toch wel akkoord mee. Het budget was al super beperkt, dan kan je niet eisen dat je én in Gent of deelgemeenten zit, én een tuin hebt, én een speelkamer én alle moderne comfort wegens ziek dochtertje én een badkamer met ligbad.

Ik denk dat ze voor dat budget een aardige woning gekregen hebben die mooi ingericht is. Er is voor dat budget een leuke tuin, een nieuwe badkamer en de inrichting is best ok. Veel beter ga je niet vinden.
In Gent of nabije rand Gent, das dan al zeker 300-350k voor een 2de hands huis.

En ja Gavere - Gent. Dat is zeer goed doenbaar zoals reeds gezegd door Eniac. De trein uit randgemeente Asper naar Gent St Pieters is ook een optie. Dat station ligt nog geen 2 km van Gavere centrum. Of dus de auto via de N60. Vlotst als je anders nog bus of tram van station Gent moet nemen. 15-20min rijden naar UZG, en idd max 10 minuten file in de spitsuren.

ps. Ik kijk geen tv, maar dit huis in Gavere is dichtbij en ik ken de regio rond Gent en Gent nu eenmaal heel goed, omdat ik er al gans m'n leven woon. De boomende immo prijzen baren veel mensen kopzorgen vandaag, dat wordt bijna onhaalbaar voor de meeste singles. Voor +-210k zie ik hier nu vooral afbraakhuizen gaan, voor de gronden dus, en nieuwbouw erop te zetten. Ik zie OB's, bungalows van de 60's 70's 80's gewoon platgegooid worden wegens anders te zware energetische renovatiekosten.
Dat deze vrouw iets vond voor 210k zonder 100k renovatiekosten in deze regio, is al een half mirakel vandaag.

Laatst bewerkt:
Interieurarchitect daar wel serieus in de mist gegaan in Gavere.

"Plekje van 70 op 70 onder de trap, en ze kan ook nog helemaal eronder kruipen dus heel leuk om mee te werken"
- Dat gordijn aan dat bed, wat heeft dat nu voor nut?
- Haar bed onder de velux (hopelijk is die goed geïsoleerd maar dan nog)
- Een gordijn bij die deur. Die ruimte was meer als groot genoeg om daar een kleine hal in gyproc van te maken met 2 kapstokken en een spiegel aan de muur. Maar ja dan is de decorbouw moeilijker natuurlijk.

Nochtans goede vondst voor dat budget vind ik, gewoon verkeerde invulling van die 15k (wat dus eerder 30k is) die overschoot.

Die in Brugge mogen ze ook terug verkopen en de samenwerking stoppen, wat is me dat met die.

Die in Brugge mogen ze ook terug verkopen en de samenwerking stoppen, wat is me dat met die.
Ik volg dit seizoen niet, gisteren toevallig meegekeken met de vriendin maar holy fuck hoe irritant zijn die idd.

"hihihihihihi wat is dat met die douchedeur hihihihi"

Hebben jullie de vorige aflevering gemist of zo?
Ze zijn haar gaan vragen of ze een appartement wou, het antwoord was een resolute nee. En ze wou een tuin, om optimaal te profiteren als het dan toch warm genoeg is.

Als je dan ziet wat ze voor haar budget vonden in Gent zelf: daar was telkens voor nog eens minstens 100k werk aan, dan nog niet specifiek aan de belangrijke noden van haar dochter gedacht.

da's gewoon de realiteit in Gent. hier om de hoek bij mij is recent een kleiner huis verkocht voor 100k meer als wat zij in Gavere heeft gekregen. en dat had dan een totaal renovatie nodig. en als zij het UZ al "de achterkant van Gent" vindt, dan gaat ze in het gebied dat ze echt wou niks vinden dat aan haar eisen voldoet.
Over de locatie daar kan ik me moeilijk over uitspreken. Maar het is gewoon belachelijk dat je een gordijn hangt voor een voordeur. Ja, dat houdt de rechtstreekse tocht tegen maar dat is allesbehalve een energiezuinige oplossing. Maar Hey! Er is een digitale meter mét app waarmee ze haar verbruik kan opvolgen. Zo kan per minuut opvolgen dat je zuurverdiende centen in rook opgaan als het buiten rond het vriespunt is.

in gans dit verhaal was energiezuinigheid toch wel een must, niet? Hoe verklaar je dan de keuze om een rechtstreekse deur in uw woonruimte te hebben én een open trap. Dat is gewoon stoken en huilen met de pet op. Dat kind moet buiten al 16 graden hebben (waarschijnlijk goed ingepakt) om te kunnen spelen. Hoe warm moet het binnen dan niet zijn als ze wil spelen in haar gewone kleren of pyjama?
ik denk dat er op dit forum nog méér verwacht werd als door die vrouw zelf. ze hebben echt moeten roeien met de riemen die ze hadden he.
allez, een huis met een aparte inkom moet je nog vinden ook. ééntje bij steken
In Gavere was geen nieuwe keuken geplaatst? Ik dacht dat ze altijd een dovykeuken kregen, niet dus 😅.
korting op een keuken. Donald Meule gaat echt geen keuken van 10.000€ voor niks geven. het geld is naar de badkamer en meubels gegaan. want dat bad was ook belangrijk voor dat kind.
Akkoord dat die 210 jammer genoeg te weinig is voor alle comfort, maar weiger die mensen dan ook hé. Liever dat dan ze met een dode mus content maken.
en hoe zou dat die vrouw geholpen hebben? dan zat die over 5 jaar nog bij haar moeder, of in een slechter huis zónder renovatie.

Interieurarchitect daar wel serieus in de mist gegaan in Gavere.

"Plekje van 70 op 70 onder de trap, en ze kan ook nog helemaal eronder kruipen dus heel leuk om mee te werken"
- Dat gordijn aan dat bed, wat heeft dat nu voor nut?
- Haar bed onder de velux (hopelijk is die goed geïsoleerd maar dan nog)
- Een gordijn bij die deur. Die ruimte was meer als groot genoeg om daar een kleine hal in gyproc van te maken met 2 kapstokken en een spiegel aan de muur. Maar ja dan is de decorbouw moeilijker natuurlijk.

Nochtans goede vondst voor dat budget vind ik, gewoon verkeerde invulling van die 15k (wat dus eerder 30k is) die overschoot.

Dat gordijn aan het bed en het feit dat het bed letterlijk naast de chauffage staat zal wss wel te maken hebben met het feit dat dat kindje nooit te koud mag hebben, dus de verwarming vlakbij bed en gordijn om warmte zoveel mogelijk rond het bed te houden 's.

korting op een keuken. Donald Meule gaat echt geen keuken van 10.000€ voor niks geven. het geld is naar de badkamer en meubels gegaan. want dat bad was ook belangrijk voor dat kind.
Voor niets vind ik zo’n reclamestunt niet. Hun keukens worden er serieus in de kijk gezet. Elk reclameblok grijpen ze de gelegenheid om de gemaakte keukens uitgebreid te tonen, filmmateriaal om social media/hun eigen website van de keuken. Ik dacht dat de vergoeding van de keuken bestond uit de publiciteitsruimte op de zender/in het programma. Maar blijkbaar dan toch niet 😅.

Sommige kunnen toch overdrijven.
Mijn vrouw zei het gisteren ook nog toen we aan het kijken waren. Waarom die fixatie op die speelkamer???

Wij wonen in een moderne nieuwbouw villa en guess what? Onze kinderen hebben ook geen speelkamer en spelen ook elke dag binnen.

Poppenhuis staat bij ons zoals in Gavere in een hoekje. (Samen met een keukentje en winkeltje)
Al dat speelgoed halen die kinderen elke dag uit (rommel...) en ze spelen er gewoon mee voor de tv. Ofwel knutselt ze en zit ze aan de tafel. Ik snap de fixatie op een speelkamer echt niet, zelfs niet met haar ziekte.

Voor dat budget is daar toch echt wel het maximale uitgehaald. (Ik zou wel een gyproc wand gezet hebben bij de inkom ipv die gordijn)

Wij hebben wel een speelkamer en elke dag migreert hun rommel toch weer naar de living. Ons volgend huis heeft dus geen speelkamer meer.
Het is mijn smaak niet (eigenlijk wel vaak bij Kelly), maar ik denk dat zij en haar dochtertje wel een heel mooi huis hebben gekregen voor dat beperkt budget.
En die mensen van Brugge zijn ook mijn smaak niet :unsure:

Sommige kunnen toch overdrijven.
Mijn vrouw zei het gisteren ook nog toen we aan het kijken waren. Waarom die fixatie op die speelkamer???
omdat dat kind bij 15° nog met thermisch ondergoed en een dikke jas in de auto moet blijven als de mama eerst nog 5 minuten buiten wilt staan praten met Jani.

dwz dat dit weekend, het laatste weekend van april, dat kind wéér niet buiten kan spelen. ik snap wel dat die noden anders liggen dan bij een normaal kind zelfs bij -10° in de sneeuw gaat spelen.

Terug
Bovenaan