Blind Gekocht 2026

Is dat ook niet het ganse punt van dit programma, om discussie los te maken of dat nu door misverstanden/onduidelijkheden komt of niet.

We kunnen gewoon toegeven dat we niet de gehele situatie kennen om een correct eindoordeel te vellen of hun financiële situatie.

Is dat ook niet het ganse punt van dit programma, om discussie los te maken of dat nu door misverstanden/onduidelijkheden komt of niet.

We kunnen gewoon toegeven dat we niet de gehele situatie kennen om een correct eindoordeel te vellen of hun financiële situatie.
Uiteraard, en dan gaan we er vanuit dat het meest onwaarschijnlijke scenario de werkelijke situatie het beste weergeeft.

Maar dat is toch in de context van hoeveel geld ze voorzien hebben voor hun huis? Als mensen mij vragen hoeveel ik voor mijn huis betaald heb zeg ik ook gewoon "400k" zonder te specifiëren dat 250k door de bank betaald was.
Zo begrijp ik die 620K ook, ze moeten toch geen exacte onderverdeling geven?

Net de intro nog eens bekeken.

Ze spreekt over 4 plaatsen waar ze tussen schippert. Ze somt die 4 huizen op en het huis van de ouders van Quinten zit daar tussen. Daarna zie je die 4 plaatsen en bij die witte nieuwbouw zegt ze "huis van Quinten" en komt er ook "Quinten" te staan.

Sowieso dat er mensen verkeerde conclusies trekken en denken dat dat die kerel zijn huis is.
@Valyra

Om nog maar over de intro met het kasteel te zwijgen. Dat is een godsgeschenk voor de makers.

Laatst bewerkt:
als ze allebei goede functies hebben aanziet de bank hen als Young Potentials en kunnen ze daar ook nog wel wat profijt uit halen.

Kom hé, bekijk het realistisch. Ze alluderen er zelf naar dat het merendeel van de ouders komt.
De lichaamstaal, intonatie en woordkeuze sprak boekdelen toen ze het uitlegden. Jani kon zich nog net inhouden om niet te opvallend met zijn ogen te rollen toen ze over hun vakantiejobs hadden en zijn reactie kwam niet meer in beeld bij deze uitspraak "En natuurlijk krijgen we ook steun van onze ouders. Ja, want anders zou da sowieso niet mogelijk zijn. Allez..." :p

Ik vraag mij af welk percentage ze zelf gespaard hebben, maar ik vermoed dat het niet veel zal zijn. Ze zijn 24 & 25j oud, beide in een job waar meestal een bachelor/master gevraagd wordt. Lang zullen ze dus nog niet aan het werk zijn en aan't sparen zijn. En het bedrag zal ook niet zoveel zijn want het is niet dat beleggingsadviseur bij Argenta of sportpromotor bij de gemeente Bonheide (waarschijnlijk deze vacature van een halfjaar geleden voor een B1) zo goed gaan betalen.
Hun vakantiejobs, tja, hij werkte o.a. als koffiedame en zijn in de haven van Antwerpen dat "wel goed betaalde".

Ik denk niet dat "gewone mensen" ff meer dan een half miljoen van thuis meekrijgen op die leeftijd, zonder als koppel al eens gehuurd/samengewoond te hebben.
Je bent hier op BG he, hier zijn dit gewone mensen.

Dat kasteel is van Nick Van Der Schueren.
Als dat haar stiefpa is dan spreken we over miljonairs (27milj volgens zijn laatste jaarrekening) en niet de betere middenklasse.
500k bijeen krijgen zonder lening in de groep betere middenklasse rekenen was sowieso al redelijk van het padje imo.

Dat kasteel is van Nick Van Der Schueren.
Als dat haar stiefpa is dan spreken we over miljonairs (27milj volgens zijn laatste jaarrekening) en niet de betere middenklasse.
500k bijeen krijgen zonder lening in de groep betere middenklasse rekenen was sowieso al redelijk van het padje imo.
Het gaat over het koppel en hun ouders. De stiefpapa die een kasteel bezit is uiteraard geen betere middenklasse :unsure:

Ik heb ook helemaal nergens beweert dat 500k bijeenkrijgen zonder lening de betere middenklasse is. Dat maakt gij en The_Fox ervan omdat jullie er vanuit gaan dat ze alles gekregen hebben en geen lening hebben...

Het feit dat ze hun met zo een belachelijke ijsfiets moeten bezig houden, doet me toch eerder vermoeden dat ze geen +500k gekregen hebben.
Om nog maar te zwijgen dat dit nergens gezegd werd in het programma, terwijl ze zoiets maar al te graag zouden uitsmeren. HLN zou er ondertussen ook al 5 artikels over geschreven hebben.
Maar ik kan me daar uiteraard ook in vergissen.

Enja, dat is het 'misdaadkasteel' in Gelrode.

Laatst bewerkt:
als ze allebei goede functies hebben aanziet de bank hen als Young Potentials en kunnen ze daar ook nog wel wat profijt uit halen.
Met alle respect maar beleggingsadviseur bij Argenta en medewerker op de sportdienst van de gemeente lukken me niet echt high potentials.

Ben er gisteren voorbij gefietst, de grijze Skoda stond voor de garage, alles potdicht en de voordeur was idd nog dezelfde kleur

Groen, niet echt onze kleur.

Ik heb gans die trap groen geschilderd :biglaugh:

Hoeveel fietsen kan je hebben zeg, een koersfiets en speedelec en die plooi fiets kan je perfect weg werken.
Zouden ze ook al gehoord hebben, dat je die fietsen omhoog kan hangen ?
Mijn vorige buur had ook zijn fietsen tegen de muur en zijn auto kon er nog in.

Om wat tegengas te geven aan de algemene teneur: het wordt ook allemaal wat uitvergroot en ze worden neergezet als de verwende kinders (wat ze ook wel zijn), maar als je dat budget nu eenmaal hebt (op welke manier dan ook) dan mag je toch ook wel een beetje jouw eisen hebben? Iemand met een budget van 315K wil dat dit zo optimaal mogelijk besteed wordt, en zij willen dat met hun 620K ook. Al die commentaar dat vroeger anders was en mensen stukje voor stukje dingen in orde brachten en dat de jeugd nu alles meteen wil... als je het budget hebt en het kan, waarom niet dan he?

Maar als je de controle niet kan lossen dan moet je ook niet mee doen natuurlijk. (Ff zelf de zetel gaan kopen voor de zekerheid :biglaugh:)

Bij deze een integrale tekst van Fenn als reactie bij een TikTok-filmpje:

“@Fenn: Dit is de eerste keer dat ik reageer omdat ik de vraag respectvol vind gesteld. Wij waren die dag heel gelukkig. Je moet weten dat ze 10 keer vragen om hetzelfde uit te leggen, waardoor je 10 keer uw woorden probeert te verdraaien en het zo heel raar overkomt als ze dan verschillende uitleggen samen knippen/plakken. Ook ben je in elke kamer heel lang, we waren altijd positief over elke ruimte, maar dan vragen ze “en wat vind je niet goed of wat zou je veranderen” en dan som je dat op en tonen ze natuurlijk enkel die stukken voor sensatie (goed voor hun want echt veel liefde voor de productie) maar dat niemand dit door heeft of begrijpt na 8 seizoenen vind ik echt heel jammer. Wij fietsen trouwens gigantisch veel, wij werken heel hard en mensen vergeten dat ook wij nog jaren een lening gaan moeten betalen. Dit komt niet uit de lucht gevallen. Ze hebben op alle locaties gefilmd, ze kiezen om enkel het kasteel te tonen, hier kunnen wij niet aandoen. Als we iets zeggen en ze laten de “maar” erachter niet horen, komt alles heel raar over. Wij zijn gigantisch dankbaar dat wij mochten meedoen en zijn heel gelukkig! Elk seizoen opnieuw is dit hetzelfde en mensen snappen nog steeds niet hoe tv werkt! Tuurlijk weten wij dat die badkamer volledig uitgebroken wordt… en dat er plaats zal zijn voor een stofzuiger… dat zijn gesprekken van 15 minuten per kamer waar ze 10 seconden samenvoegen! Ik hoop dat dit, en vooral voor de deelnamers die nog moeten komen, eindelijk begrepen gaat worden ❤️

Dit verduidelijkt dus nogmaals dat er uiteraard veel geknipt en geplakt wordt, en dat ze natuurlijk niet zomaar 620k op de bank hadden en dus nog een lening zullen moeten aflossen zoals alle ‘gewone mensen’. Dus ja t zijn verwende kinders, maar niets mis met uw kinderen te helpen in het leven zolang je ze de juiste normen en waarden meegeeft.

Zal ook wel deels damage control zijn en gezicht proberen redden na de reacties.
Ze heeft letterlijk in het programma gezegd "En eigenlijk fietsen wij niet zoveel" en nu is het opeens "Wij fietsen trouwens gigantisch veel"...

Tuurlijk doet de productie verschillende takes en worden antwoorden op vragen geknipt en geplakt. Maar sommige dingen hebben ze wel letterlijk gezegd. Tenzij ze nu natuurlijk hiermee toegeven dat ze gewoon vlakaf gelogen hebben voor de camera (wat iets anders is dan selectief knippen van antwoorden).

Dat is natuurlijk het programma, maar dit koppel heeft het echt niet nodig om nog eens tienduizenden euro's aan sponsorgeld in de schoot geworpen te krijgen vind ik persoonlijk.

Men zou beter mensen helpen die het echt financieel moeilijk hebben om een (de juiste) woning te vinden.

Worden de keuken, badkamer en meubels eigenlijk voor 100% gesponsord? Want meer dan 100k budget voor die woning voor wat nieuwe vloeren lijkt me wel extreem, zeker omdat die ene kamer dan niet zou worden afgewerkt.

Worden de keuken, badkamer en meubels eigenlijk voor 100% gesponsord? Want meer dan 100k budget voor die woning voor wat nieuwe vloeren lijkt me wel extreem, zeker omdat die ene kamer dan niet zou worden afgewerkt.
Sponsoring is de laatste jaren een heel stuk minder als in het begin.

de volle 100% is dat nooit he. het zal al veel zijn als ze daar 20% op krijgen, tbh.
Ze vroegen geen bureauruimte maar een ruimte waar ze een bureau konden zetten :p
mja, maar ze vroegen ook ruime kamers die niet groot moesten zijn.
of een keuken die niet in de living stond, maar ook niet gescheiden was van de living.

allez, da's wat het knipwerk in post-productie liet uitschijnen.
dat wordt toch elk jaar erger imo.

en dat hele ding met Sofie in haar auto "en met deze app zijn wij altijd als eerste op de hoogte", en 't was dan gewoon immoscoop. daar mogen ze toch ook in't groot "product placement" bij zetten ze. da's puur reclame, reclame-commissie heeft al voor minder zever opgetreden

Terug
Bovenaan