Ik snap eigenlijk het gedoe daar niet over. Heb de aflevering zelf nog niet gezien, maar zag de rant van Daan daarover in een trailer. Groot en ruim zijn misschien synoniemen van elkaar, maar in een woning gaat het dan wel over oppervlakte vs ruimtegevoel, en dan spreken we wel over andere zaken. Een kleine kamer kan toch ruim aanvoelen.
En dat tweede, daar kan je je toch ook makkelijk iets bij voorstellen? Het is niet alsof een keuken ofwel in een volledig open vloerplan moet geïntegreerd worden (zoals vaak gedaan wordt nu), ofwel zoals vroeger in een aparte kamer met een deur tussen leefruimte en keuken ...
Ja, dat was ook mijn punt van de (post-)productie tbh. ze maken daar quotes, reshoots, geven aanwijzingen van "kunt ge dat zo eens zeggen", etc.
want dat levert goeie TV op.
die reacties van Sophie en de designers bvb zijn ook vooral daarvoor gedaan, denk ik. dat zijn professionals he. die gesprekken over wat gewenst wordt: ik ben er zeker van dat dat wel efkes duurt. wij zien daar ook maar 2 minuten van, "en dan is dit ons moodbord" of "wij hadden toch vooral op de andere designer gehoopt", maar in de realiteit gaan die daar buiten met een heel goed beeld van wat de deelnemers willen. en dat weten die deelnemers óók.
de echte reacties komen vooral van veel werk zien, niet weten wat er van uw budget naar aankoop gegaan is, en dus ook niet wat er nog allemaal gerealiseerd kan worden.
vorig jaar hebben ze ook vaak, omdat het concept wel een beetje te bekend was, ook gewoon enkele keren ver onder budget aangekocht, waardoor de reactie sowieso al heviger was, om dan met een totaalverbouwing af te komen waar er zelfs structurele veranderingen en gedaan werd.
het programma is een beetje te veel geëvolueerd naar focus op de reacties, ipv naar de eigenlijke zoektocht en verbouwing.