Blind Gekocht 2026

Dat is natuurlijk het programma, maar dit koppel heeft het echt niet nodig om nog eens tienduizenden euro's aan sponsorgeld in de schoot geworpen te krijgen vind ik persoonlijk.

Men zou beter mensen helpen die het echt financieel moeilijk hebben om een (de juiste) woning te vinden.
Het programma zou wel zéér eentonig worden als het telkens om dezelfde kwetsbare gezinnen met 2 kinderen gaat die een woning wilt voor 250 KEUR en dan die immovrouw die 38 keer per seizoen herhaalt dat het wel heel moeilijk wordt met dat budget. Niks mis met een goeie mix in profielen en budget, alleen jammer dat ze er twee onuitstaanbare figuren hebben bijgeplakt.

mja, maar ze vroegen ook ruime kamers die niet groot moesten zijn.
of een keuken die niet in de living stond, maar ook niet gescheiden was van de living.

Ik snap eigenlijk het gedoe daar niet over. Heb de aflevering zelf nog niet gezien, maar zag de rant van Daan daarover in een trailer. Groot en ruim zijn misschien synoniemen van elkaar, maar in een woning gaat het dan wel over oppervlakte vs ruimtegevoel, en dan spreken we wel over andere zaken. Een kleine kamer kan toch ruim aanvoelen.

En dat tweede, daar kan je je toch ook makkelijk iets bij voorstellen? Het is niet alsof een keuken ofwel in een volledig open vloerplan moet geïntegreerd worden (zoals vaak gedaan wordt nu), ofwel zoals vroeger in een aparte kamer met een deur tussen leefruimte en keuken ...

Zal ook wel deels damage control zijn en gezicht proberen redden na de reacties.
Ze heeft letterlijk in het programma gezegd "En eigenlijk fietsen wij niet zoveel" en nu is het opeens "Wij fietsen trouwens gigantisch veel"...

Tuurlijk doet de productie verschillende takes en worden antwoorden op vragen geknipt en geplakt. Maar sommige dingen hebben ze wel letterlijk gezegd. Tenzij ze nu natuurlijk hiermee toegeven dat ze gewoon vlakaf gelogen hebben voor de camera (wat iets anders is dan selectief knippen van antwoorden).

Ach ik denk dat het allemaal zo diep niet gaat hoor. Ze duwen die mensen en hele dag een cameraploeg onder de neus. Je bent nerveus, je moet verschillende takes doen, en voila, ik knip er iets sensationeel van bij elkaar.

Als je dat hier bij mij zou komen doen ga je daar ook iets van kunnen maken voor in de boekskes. Nog nooit bij jezelf gedacht van dju, heb ik dat nu echt gezegd?

Ik snap eigenlijk het gedoe daar niet over. Heb de aflevering zelf nog niet gezien, maar zag de rant van Daan daarover in een trailer. Groot en ruim zijn misschien synoniemen van elkaar, maar in een woning gaat het dan wel over oppervlakte vs ruimtegevoel, en dan spreken we wel over andere zaken. Een kleine kamer kan toch ruim aanvoelen.

En dat tweede, daar kan je je toch ook makkelijk iets bij voorstellen? Het is niet alsof een keuken ofwel in een volledig open vloerplan moet geïntegreerd worden (zoals vaak gedaan wordt nu), ofwel zoals vroeger in een aparte kamer met een deur tussen leefruimte en keuken ...
Ja, dat was ook mijn punt van de (post-)productie tbh. ze maken daar quotes, reshoots, geven aanwijzingen van "kunt ge dat zo eens zeggen", etc.
want dat levert goeie TV op.

die reacties van Sophie en de designers bvb zijn ook vooral daarvoor gedaan, denk ik. dat zijn professionals he. die gesprekken over wat gewenst wordt: ik ben er zeker van dat dat wel efkes duurt. wij zien daar ook maar 2 minuten van, "en dan is dit ons moodbord" of "wij hadden toch vooral op de andere designer gehoopt", maar in de realiteit gaan die daar buiten met een heel goed beeld van wat de deelnemers willen. en dat weten die deelnemers óók.

de echte reacties komen vooral van veel werk zien, niet weten wat er van uw budget naar aankoop gegaan is, en dus ook niet wat er nog allemaal gerealiseerd kan worden.

vorig jaar hebben ze ook vaak, omdat het concept wel een beetje te bekend was, ook gewoon enkele keren ver onder budget aangekocht, waardoor de reactie sowieso al heviger was, om dan met een totaalverbouwing af te komen waar er zelfs structurele veranderingen en gedaan werd.

het programma is een beetje te veel geëvolueerd naar focus op de reacties, ipv naar de eigenlijke zoektocht en verbouwing.

Die moet toch gewoon in scène zijn gezet?
Want dit kan je niet meer steken op mensen die nog nooit alleen hebben gewoond… Totaal geen voeling met de realiteit en totaal geen benul wat ze nu echt willen.

Het tweede koppel krijgt hun huis te zien, ze hebben iets gevonden dat incl verbouwing naar 315k gaat, een ruime badkamer:
Voor het programma moeten ze natuurlijk wat tegen werpen "hier douche ik niet". Een feitelijke waarheid, want die badkamer gaat er uiteraard bij het grofvuil staan.

Het tweede koppel krijgt hun huis te zien, ze hebben iets gevonden dat incl verbouwing naar 315k gaat, een ruime badkamer:
Voor het programma moeten ze natuurlijk wat tegen werpen "hier douche ik niet". Een feitelijke waarheid, want die badkamer gaat er uiteraard bij het grofvuil staan.

Een mogelijk scenario tijdens de opname:
koppel: De badkamer is serieus aan vernieuwing toe ... maar dat zal wel in het budget ingecalculeerd zijn.
crew: Wat zou je zeggen als de badkamer toch niet zou vernieuwd zijn?
koppel: Dan moeten we de badkamer zelf aanpakken, want deze is toch wel gedateerd.
crew: Wat vind je van de douche?
koppel: Gedateerd en slecht onderhouden.
crew: Wat zou je zeggen als je in deze douche in de huidige staat zou moeten douchen?
koppel: Hier zou ik toch niet zo graag in douchen
crew: Zeg dat eens wat korter
koppel: Hier douche ik niet ... <knip>
crew: Bedankt, 't staat er op, volgende kamer!

Inderdaad, want ze zijn eigenlijk wel heel tevreden en dankbaar dat ze mochten meedoen: https://www.nieuwsblad.be/regio/oos...of-we-de-lotto-hebben-gewonnen/145892916.html

Het tweede koppel in Ronse leek zeer blij met die woning, zelfs voor renovatie. Met het beperkte renovatiebudget zal het wss keuken badkamer en overal een likje verf zijn. Voor de balustrade zal mss wat plexiglas en een hekje uitkomst bieden.

Vond die woning van Daan wel knap gedaan, amai.
Alleen geen fan van dat groen, zeker niet in de living. Voor de rest was dat echt wel een zeer mooie woning. Zeer mooi afgewerkt huis (en dat op die hun leeftijd).

Ik moest wel lachen met dat constant gezeik van de makers over zicht op de tuin vanuit de keuken.
Direct rechts van u staat een raam met 2 vuilbakken buiten. Achter u is een raam met zicht op de straat. Voor u is het achterste gedeelte van de living met daar achter de tuin.
Dat vind ik nu persoonlijk toch totaal geen zicht op de tuin.

De garage (in het groen) leek toch redelijk vol te zitten met al die fietsen, maar het was lastig een indruk te krijgen als we de hele tijd dat koppel in beeld zagen (of hoe het in de praktijk zou gaan met in- en uitladen van de fietsen).

Dan zelf een dikke zetel gaan kopen die niet echt in die living past ook wel geen top idee. :D

Goed ja, wisten zoals te verwachten was totaal niet waar ze aan begonnen, om dan uiteindelijk gewoon heel blij te zijn met het resultaat. Blijven jonge mensen natuurlijk.

Vond het eindresultaat in Bonheiden ook echt heel mooi, maar ik had toch het gevoel dat dat koppel niet echt apprecieerde wat ze hebben gekregen... ik denk dat ze stiekem dromen van een nieuwbouwvilla van 1.2 miljoen.

enkel die zitplaatsen in de erker vond ik maar niets, dat zit heel ongemakkelijk op een houten ondergrond.

Ik voel wel mee met Fenna dat ze haar was niet kan doen in een pinterest wasruimte, hopelijk komt ze die zware tegenslag nog te boven.

Waarom had ze er eigenlijk een probleem mee dat er geen ruimte was om te strijken in die kale garage? Dat lijkt me toch aangenamer om ergens anders te doen.

Waarom had ze er eigenlijk een probleem mee dat er geen ruimte was om te strijken in die kale garage? Dat lijkt me toch aangenamer om ergens anders te doen.
ze wou die ruimte dan ook niet in haar garage, maar ergens in het huis.

Het tweede koppel in Ronse leek zeer blij met die woning, zelfs voor renovatie. Met het beperkte renovatiebudget zal het wss keuken badkamer en overal een likje verf zijn. Voor de balustrade zal mss wat plexiglas en een hekje uitkomst bieden.
Die Rahima heeft er hare vent wel serieus doorgepraat, want die zag het toch niet echt zitten eerst.
toch wel een contrast met die Fenna.

al vond ik dat stuk met Daan en de aannemer over die keuken ook typisch TV tbh.
"ze willen nu de keuken knal in de living, dus ik zet die daar!" - yeah right, alsof dat ooit écht het plan was. alsof ze in Blind Gekocht nog nooit een keuken hebben gezet die niet knal in de living stond, maar wel aansluiting gaf, zoals ze ook nu weer gedaan hebben.

De garage (in het groen) leek toch redelijk vol te zitten met al die fietsen, maar het was lastig een indruk te krijgen als we de hele tijd dat koppel in beeld zagen (of hoe het in de praktijk zou gaan met in- en uitladen van de fietsen).
8 fietsen... daarmee zet je elke garage vol natuurlijk. En waarom ook? 2 koersfietsen, 2 speed pedelecs, 2 stadsfietsen, een plooifiets (Why :confused: ) en een ijskarfiets :laugh: .
* 1 van die speed pedelecs kan direct al geliquideerd worden ook, als je werkt en woont in Bonheiden (hij) heb je die niet meer nodig lijkt mij.
* Als je die dan tóch wil houden liquideer dan uw stadsfiets? Of is dat zo'n "als die gepikt wordt in 't stad is het niet erg" stadsfiets? :unsure:
* Ijskarfiets stal je ergens anders? Die heb je toch niet dagelijks nodig wrs. Of zet een tuinhuis bij of huur in het slechtste geval ergens een garagebox...

Echt zo'n typisch gen-Z koppel... als ik zie hoeveel waarde dat allemaal hecht aan hoe instagrammable iets is, jesus: "onze meubels moeten niet duur zijn, maar er wel duur uitzien", "het instagrammable waskot is een must have".

Terug
Bovenaan