Blind Getrouwd 2023

Tout court, psychologie. Als ge hun moet geloven, moet er gewoon gepoept worden en hoppa, men is verliefd.
Als ge u er niet goed bijvoelt, dikke pech.

Maar nee, ze verpakken het in een wollige wolk om zo slim te lijken, die Wim Slabbinck op kop

Laatst bewerkt:
Die "psychologen" zijn totaal overbodig. Durven zich over niets uitspreken en mensen op aanspreken. Benoemen de dingen die iedereen kan zien.
Het gesprek dat op tv komt is sowieso in scene gezet om iets te tonen, ze kunnen het deontologisch niet maken om de echte therapeutische gesprekken met heel Vlaanderen te delen.

Ik ben zelf ooit vrij ver in de selecties van Blind getrouwd geraakt. Ik werd begeleid door Wim Slabbinck, moest ik ooit nood hebben aan een relatietherapeut zou ik zonder twijfel bij hem aankloppen. Ik was oprecht onder de indruk van onze gesprekken, die kon mij perfect vatten. Ik vind de gesprekken op tv zeer oppervlakkig, terwijl de echte testen en gesprekken best pittig waren.
De getrouwde koppels uit eerdere edities gaan nog altijd bij de therapeuten langs omdat zij hun als een meerwaarde ervaren. De productie benadrukte dat het succes van de getrouwde koppels net ligt in hun communicatie en het feit dat ze tot op vandaag daar regelmatig een neutrale partij bij inschakelen, het hoeft daarom niet ‘slecht’ te gaan, het kan hun helpen om (nieuwe) uitdagingen bespreekbaar te maken.
Ik denk dat iedereen al eens lastige topics in hun relatie ervaart (ziekte of overlijden binnen de familie/ werk/ kinderen/ zoektocht woning etc), wij hebben de neiging om daar op onze manier mee om te gaan, blijkbaar hebben de koppels uit blind getrouwd de neiging om op die momenten nog steeds langs te gaan bij hun therapeut. Ik maak daaruit op dat wat wij zien op tv verre van hetgeen is dat in die sessies besproken wordt :).

Het gesprek dat op tv komt is sowieso in scene gezet om iets te tonen, ze kunnen het deontologisch niet maken om de echte therapeutische gesprekken met heel Vlaanderen te delen.

Ik ben zelf ooit vrij ver in de selecties van Blind getrouwd geraakt.
hebben ze ooit de reden gegeven waarom je niet hebt kunnen meedoen of gwn geen match gevonden?

hebben ze ooit de reden gegeven waarom je niet hebt kunnen meedoen of gwn geen match gevonden?
De productie heeft altijd geschreeuwd dat ze dat jaar graag een homo/lesbisch koppel en/of een ouder koppel wouden. Ik vermoed dat ze very last minute nog gestoten zijn op Nick en Christophe. Midden augustus hadden ze nog geen match tussen 2 mannen. Dat was een veelbesproken topic tijdens de pauzes.
Omdat Nick en Christophe Wim als therapeut hadden vermoed ik persoonlijk dat het daar iets mee te maken heeft. Er is 1 vaste therapeut die u doorheen heel het traject begeleidt.

Ik heb geregeld met Winnie bij de productie gezeten.

Ik heb mijn foto wel op tafel zien liggen in de eerste en laatste aflevering :p.

De productie heeft altijd geschreeuwd dat ze dat jaar graag een homo/lesbisch koppel en/of een ouder koppel wouden. Ik vermoed dat ze very last minute nog gestoten zijn op Nick en Christophe. Midden augustus hadden ze nog geen match tussen 2 mannen. Dat was een veelbesproken topic tijdens de pauzes.
Omdat Nick en Christophe Wim als therapeut hadden vermoed ik persoonlijk dat het daar iets mee te maken heeft. Er is 1 vaste therapeut die u doorheen heel het traject begeleidt.

Ik heb mijn foto wel op tafel zien liggen in de eerste en laatste aflevering :p.
Dedju zeg, anders hadden we nen BV op BG!

Of de combo met Huis Gemaakt, want een renovatie is de ultieme relatietest.

Een kind ook, maar Blind Bezwangerd lijkt me ethisch niet zo evident.
Beeld ik het me nu in, of was er niet eens programma aangekondigd (en door commotie afgevoerd) waar ze opzoek waren naar singles die een kind wouden zonder relatie, en het de bedoeling was dat ze dan een man en vrouw gingen koppelen puur voor het kind (en dat samen opvoeden, maar zonder dat er een relatie aan te pas komt).

Dat wil ik zeker geloven, zou bijna niet anders kunnen voor een echte psycholoog die naam waardig.

Maar punt blijft voor mij wel dat de meerwaarde van hen op het scherm 0 is.

Dan kenden je huidige vriend en jij elkaar toch nog niet zo lang toen jullie begonnen zijn met jullie bouw? Lijkt me echt snel. Is natuurlijk geen kind ofzo, maar toch.

Ondanks de aanwezigheid van een turnleraar en stewardess te weinig animo om het leuk te maken.

Wel het eerste seizoen waarin de venten hun vrouw niet moeten hebben, op Brecht na. Zelfs dien Alexander nog niet helemaal overtuigd van Fleur precies en die passief-agressieve commentaren van Mathieu dat hij het gegiechel van die Isabel storend vindt toch geniaal.

Ik vond Emiel in het begin een hele goede indruk maken, maar na de laatste aflevering is dat voor mij wat gekanteld. Het werd toen duidelijk dat zijn trots hem wel wat in de weg staat en hij veel waarde hecht aan hoe hij wordt gepercipieerd. Hij wil met name overkomen als de rustige, beredeneerde "nieuwe man" met een hoog EQ, maar als Emma dan gewoon eerlijk aangaf dat zij zijn intenties niet altijd begrijpt, was hij misnoegd omdat hij juist zo fier is op zijn communicatie, en dan vond ik zijn reactie en hoe hij Emma daar neerzette eigenlijk wat unfair. Je hoorde de psycholoog daar ook luid "OEF" zeggen omdat Emiel er zo zwaar aan tilde.

Mij lijkt dat zijn intenties net heel duidelijk zijn. Hij ziet het echt niet in Emma en ploetert verder tot het beslissingsmoment om dan de verlossende "nee" te kunnen uitspreken. Hij wilt niet diegene zijn die de boel al opblaast nog voor het beslissingsmoment.

1. baggerartikel over een Instagrampost
2. 'wat Jolien gaat doen is nog niet bekend' -> in diezelfde Instagrampost staat dat ze politieagent gaat worden, zoals haar pepe

Terug
Bovenaan