Blind getrouwd 2025

Aan die Paulien scheelt toch wel echt iets. 't is toch normaal dat jouw partner je niet continu gaat sms'en als ze op haar werk is. Zou bij mij ook zeer verstikkend overkomen zo.

Ian is in zijn eerste reactie soms wat cru, maar doet zijn best om nadien zijn gedrag bij te sturen en beseft dat het beter kan.
Paulien is een echte gaslighter, echt enorm veel red flags voor zo een lief slachtoffer als Kim.

Paulien is zwaar hebberig en veel te hevig. Heel schoon madam, maar daar eindigt het dan ook. Kan me niet voorstellen dat je daar mee moet samenwerken in een team ofzo. Om horendol van te worden.

Wat een vreselijk aangename vrouw lijkt Kim toch, die is altijd zo rustig en kalm, zonder apathisch of ongeinteresseerd te zijn.
Lijkt me echt een prachtmens.
Ik zou sowieso voor haar kiezen, mooie en verstandige vrouw.

Paulien, daar scheelt serieus iets aan.

📻
Watch out, I've seen her type before
That girl is so dangerous
That girl is so dangerous
That girl is a bad girl
I've seen her type before

Ik zou sowieso voor haar kiezen, mooie en verstandige vrouw.

Paulien, daar scheelt serieus iets aan.
Als er één type vrouw is die zo'n Paulien wel aan kan dan is het zo'n type als Kim. :tongue: Water en vuur dat kan wel goed werken. Dat prikkelt wel in een relatie.

Die twee gaan gewoon 'JA' zeggen straks. 99% zeker van. Alleen is de vraag: Zijn ze maanden na de opname nog steeds samen? Of over enkele jaren? Dat hangt zuiver van Paulien af. Dat er een hoekske af is, is an sich geen probleem zolang ze dat goed beseft en er hard aan werkt.

Ian en Maité: Ba wah, dat komt wel goed. Waar ik wel van schrok is dat ik gisteren in de krant las dat 60% van mensen die niet graag een hond hebben dat als breekpunt zouden aanzien en 'neen' zouden zeggen op het beslissingsmoment. :unsure: Serieus?

Leander en Ellen? Een JA maar denk ik met de boodschap dat ze later alsnog uit elkaar gegaan zijn. Zoiets ..

Ik zie Ellen nog wel nee zeggen eigenlijk, maar dat is echt een twijfelsituatie.

Paulien beseft het niet en werkt er precies ook niet aan. Die expert komt voor een keer correct tussen en geeft haar lik op stuk, maar daarna zegt ze nog iets als "we gaan het zien als het zich voordoet". Wat zien? Dat Kim toch moet antwoorden?

Ik krijg er kriebels van. En geen goede kriebels.

Als er één type vrouw is die zo'n Paulien wel aan kan dan is het zo'n type als Kim. :tongue: Water en vuur dat kan wel goed werken. Dat prikkelt wel in een relatie.

Die twee gaan gewoon 'JA' zeggen straks. 99% zeker van. Alleen is de vraag: Zijn ze maanden na de opname nog steeds samen? Of over enkele jaren? Dat hangt zuiver van Paulien af. Dat er een hoekske af is, is an sich geen probleem zolang ze dat goed beseft en er hard aan werkt.

Ian en Maité: Ba wah, dat komt wel goed. Waar ik wel van schrok is dat ik gisteren in de krant las dat 60% van mensen die niet graag een hond hebben dat als breekpunt zouden aanzien en 'neen' zouden zeggen op het beslissingsmoment. :unsure: Serieus?

Leander en Ellen? Een JA maar denk ik met de boodschap dat ze later alsnog uit elkaar gegaan zijn. Zoiets ..

Op vlak van Paulien en Kim zie ik het niet goedkomen, Paulien ziet die wel al heel graag, maar je ziet dat Kim nu al serieus aan het twijfelen is.

Ja ik heb nu graag honden, maar kan me voorstellen als je gewoon bent van op je gemak te zijn zonder dieren dat het een breekpunt kan zijn. Mijn vriendin haar hond is ook als een kind voor haar (gelukkig is het een echte hond en niet zo een "preutelekker"). Moest ik niet moeten weten van honden ging dat ook nooit iets geworden zijn.
Nu ik heb ook altijd honden gehad en weet ook hoeveel tijd en geld daarin kruipt, maar kan me wel voorstellen dat er zijn die daar moeilijker mee om kunnen of dat kunnen begrijpen.

Laatst bewerkt:
Paulien lijkt me superverstikkend.
Ian moet onder de sloef.

Ellen lijkt me nood te hebben aan een datingfase zonder camera's om op haar gemak te bekijken waar die relatie heen kan: vriendschap of meer.

Het experiment is wel fucked up: normaal leer je elkaar beetje bij beetje kennen in een datingfase en besluit je dan een relatie te beginnen. Hier is dat omgekeerd en ik snap wel dat je niet ineens de klik kan maken om volop "ja' te zeggen op zo'n relatie omdat de "vlinders" op een heel onnatuurlijke wijze worden gewekt of geforceerd. Er zijn altijd kandidaten die zeggen dat ze in een normaal datinggebeuren niet op elkaar zouden hebben afgestapt en die zet je dan samen en dan verwacht je .... magie.

Nu ik heb ook altijd honden gehad en weet ook hoeveel tijd en geld daarin kruipt, maar kan me wel voorstellen dat er zijn die daar moeilijker mee om kunnen of dat kunnen begrijpen.
Ik denk dat het feit dat Ian in het leger zit de dealmaker gaat zijn.

Als Maité zegt: Ik zal wel zelf full time voor de hond zorgen en Ian kan efkes een paar weken weg zijn met het leger? Dan zegt Maité toch gewoon: Gij continue weg met het leger? Dat vind ik niet fijn maar OK. Maar dan blijft den hond. Het moet van twee kanten komen hé Ian!

Ik kan mis zijn (we zullen het wel horen tijdens het beslissingsmoment, mss zegt Ian toch nog neen), maar zo'n deal zie ik die twee wel sluiten.

Ik denk dat het feit dat Ian in het leger zit de dealmaker gaat zijn.

Als Maité zegt: Ik zal wel zelf full time voor de hond zorgen en Ian kan efkes een paar weken weg zijn met het leger? Dan zegt Maité toch gewoon: Gij continue weg met het leger? Dat vind ik niet fijn maar OK. Maar dan blijft den hond. Het moet van twee kanten komen hé Ian!

Ik kan mis zijn (we zullen het wel horen tijdens het beslissingsmoment, mss zegt Ian toch nog neen), maar zo'n deal zie ik die twee wel sluiten.
Als Ian een t-shirt aan heeft op het beslissingmoment met daarop "Da gon we ni doen" weten we hoe laat het is.

Ik heb het trouwens fout gelezen. Het is niet 60% dat het aftrapt omdat er een hond is (als ze die hond niet moeten hebben). Het is omgekeerd. 60% van hondenbezitters zou de relatie beëindigen als de partner daar niet op toegeeft. Een beetje hetzelfde als zijnde een vrouw (of man) die al een kind heeft en de nieuwe partner zegt: Dat kind neem ik er niet bij se! No way!

Dat is natuurlijk volledig iets anders :) Mijn excuses.

Quote artikel
"Uit dat onderzoek bleek dat 59 procent de relatie zou beëindigen als hun partner hun huisdier niet accepteert. Liefst 55 procent heeft zelfs een sterkere emotionele band met de hond of kat dan met de geliefde."

Laatst bewerkt:
Je kan ook compromis sluiten. Je uiterste best doen voor het hondje dat er is en afspreken dat er na de dood geen nieuw hondje komt.
Zo zou ik dat toch voorstellen als iemand die niet van honden houdt maar wel gewoon lief kan doen tegen een hond.

En dan heb je mensen die zichzelf "Pawrent" noemen en matching truien kopen met "Pawdad" en "Pawmom".
Klopt, en ze worden steevast elke ochtend afgezet & elke avond terug opgehaald door een wit busje.

Tussen Leander & Ellen zie ik het niet goed komen en eigenlijk weet ik niet waarom niet. Leander is alles wat Ellen in een man zoekt en toch zegt ze dat ze het niet voelt, ik zie haar terug keren naar een resem alfamannatjes na de reeks en voor ze het weet is ze 40, kinderloos & +30kg. Veel succes dan nog Ellen. (Gelukkig voor haar is de man een hopeloos wezen en zal ze ondanks alles nog vant straat blijven geraken)

Klopt, en ze worden steevast elke ochtend afgezet & elke avond terug opgehaald door een wit busje.

Tussen Leander & Ellen zie ik het niet goed komen en eigenlijk weet ik niet waarom niet. Leander is alles wat Ellen in een man zoekt en toch zegt ze dat ze het niet voelt, ik zie haar terug keren naar een resem alfamannatjes na de reeks en voor ze het weet is ze 40, kinderloos & +30kg. Veel succes dan nog Ellen. (Gelukkig voor haar is de man een hopeloos wezen en zal ze ondanks alles nog vant straat blijven geraken)
Je kan verliefdheid toch niet forceren? Ofwel heb je vlinders, ofwel heb je ze niet. Dan mag je nog zoveel afvinken. Dus op dat vlak begrijp ik haar wel.

Je hebt een klik.

En je hebt een klik-klik.

Ellen kan niet verliefd zijn, ze heeft teveel gevoelens van angst en afwijzing in haar hoofd.
Ze kan zelfs niet missen met een gans verhaal over haar pa waarmee ze eigenlijk zegt dat ze die gevoelens niet toelaat.

Ze laat de gevoelens voor Leander ook niet toe.

Terug
Bovenaan