Blind Getrouwd 2021

Blind Getrouwd

Lijkt me ook, dit. Gewoon een lieve vrouw die hem niet probeert te kwetsen, waardoor hij wel nog wat probeert aan te modderen maar finaal is de aantrekkingskracht er voor haar niet en zal het zo ook eindigen.

Meeste kans van slagen toch gewoon bij Candice en Marijn. Indien die ook op een serieus niveau met elkaar kunnen praten (dat is er nu nog niet veel of de camera toont het niet) dan kan dat perfect lukken. Het lijkt alleszins op een relatie die ook op de "normale" manier had kunnen ontstaan met 2 mensen die elkaar fysiek serieus zien zitten en dan ontdekken of het op een dieper niveau ook werkt.
Kans is er dat de camera dat niet toont wegens "geen sensatie waarde".

Hij blokkeert gewoon helemaal op haar gedrag. Hij komt haar appartement binnen en zegt dat het vol giraffen staat, en zij antwoordt dat dit helemaal niet waar is om daarna hem te verwijten dat hij niks persoonlijks meer zegt.
"Aah giraffen?"
"JA HET IS TOCH NIET TE VEEL?!!!"

"Goh die vraagt nooit iets"

Maar enkel op uiterlijkheden afgaan, is toch ook maar oppervlakkig. Akkoord, er moet fysieke aantrekkingskracht zijn maar alleen dat is op de lange termijn toch niet voldoende. De tijd heeft op iedereen invloed, hoe dik de laag schmink ook is. Het is niet voor niets dat het gezegde "Van een schoon bord kan je niet eten" bestaat.

Maar dat is ook wat ik zeg he. Veel "gewone" relaties ontstaan toch ook omdat 2 mensen elkaar nog niet kennen maar er wel een fysieke aantrekkingskracht is. En in de loop van die relatie ontdekken ze dan wel of ze op een dieper niveau ook goed samen passen.

En zoals @exCite aangeeft: voor hetzelfde geld kiest men in montage om het verhaal van de bronstige konijnen weer te geven en kiezen ze bewust (nog) niet om mogelijke ernstige gesprekken te tonen.

En zoals @exCite aangeeft: voor hetzelfde geld kiest men in montage om het verhaal van de bronstige konijnen weer te geven en kiezen ze bewust (nog) niet om mogelijke ernstige gesprekken te tonen.
True true. Vandaar dat ik ook denk dat Nathalie tijdens de huwelijksreis al eens aan de handrem getrokken heeft en Dennis heeft duidelijk gemaakt dat hij te snel gaat en dat zij zich daar ongemakkelijk bij voelt. Ik vermoed dat hij daarom ook steeds bevestiging vraagt als hij wat dichter komt.

Candijn heeft gewoon geen communicatie, ze kunnen niet eens samen naar de supermarkt zonder irritaties.

"Aah giraffen?"

Om een of andere reden zit iedereen Hanne elke keer in Caps te quoten. Ik lig hier dus elke keer strijk mee als ik ne post lees omdat dat ergens wel klopt, doch het is niet dat die roept :rofl:

Om een of andere reden zit iedereen Hanne elke keer in Caps te quoten. Ik lig hier dus elke keer strijk mee als ik ne post lees omdat dat ergens wel klopt, doch het is niet dat die roept :rofl:
maar ze antwoordt wel altijd in een split-second ... da's al een grote oorzaak van haar probleem: ze zou beter 5 sec nadenken voor ze iets zegt, zeker bij zo'n gevoelige jongen.

... en al helemaal bij iemand die fan is van Hopla en FC de kampioenen 🤣

Typisch mss Dave op dat 'feestje' was een andere persoon. Volk weg => boef gedaan. Raren typ of 0 interesse in madam babbel (die op zich wel moeite doet )
Bwah ik snap dat wel hoor. Als ik te veel volk zie op een weekend bv vrijdagavond en zaterdagavond (toen het nog mocht he) dan moet ik de zondag toch ook niemand zien ze. Die gast communiceert en is gewoon volledig anders. Die passen compleet niet bij elkaar want zij moet alles uitgesproken hebben en overanalyseren (zoals quasi alle vrouwen in dat programma).

"Aah giraffen?"

Waarom lees ik dit alsof Xander De Rycke dit in zijn show naspeelt :ROFLMAO: Ik hoor hem da al roepen 'HET IS TOCH NIE TE VEEL?'

Laatst bewerkt:
Passief agressieve communicatie is moeilijk te 'typen' of is daar een smiley voor? :sarcastic:

Bwah ik snap dat wel hoor. Als ik te veel volk zie op een weekend bv vrijdagavond en zaterdagavond (toen het nog mocht he) dan moet ik de zondag toch ook niemand zien ze. Die gast communiceert en is gewoon volledig anders. Die passen compleet niet bij elkaar want zij moet alles uitgesproken hebben en overanalyseren (zoals quasi alle vrouwen in dat programma).
Ik heb dat persoonlijk ook. Als er volk is langs geweest heb ik direct nadat de gasten weg zijn ook gewoon goesting om alle rommel te laten staan en nog een uur in de zetel neer te ploffen zonder een woord te zeggen, mijn energie is dan gewoon op. De dag erna kan er evengoed nog nagekaart worden. Dat zijn zaken die je gewoon weet en ervaart na jaren in een relatie, en hun verwachtingen van elkaar zijn gewoon totaal nog niet afgestemd op elkaar.

Ik heb dat persoonlijk ook. Als er volk is langs geweest heb ik direct nadat de gasten weg zijn ook gewoon goesting om alle rommel te laten staan en nog een uur in de zetel neer te ploffen zonder een woord te zeggen, mijn energie is dan gewoon op. De dag erna kan er evengoed nog nagekaart worden. Dat zijn zaken die je gewoon weet en ervaart na jaren in een relatie, en hun verwachtingen van elkaar zijn gewoon totaal nog niet afgestemd op elkaar.
Je kan toch niet van super enthousiast en lachs gaan naar radiostilte? Een normaal persoon die ruimt af en toont INTERESSE. Als in: 'hoe hebben jullie eigenlijk elkaar leren kennen indertijd? of 'haha, toch een grappige he, die met zijn cd's'.

Maar nee, meneertje zegt nougatbollen, dan heeft zij zoiets van: wat een twofaced fuck.

Je kan toch niet van super enthousiast en lachs gaan naar radiostilte? Een normaal persoon die ruimt af en toont INTERESSE. Als in: 'hoe hebben jullie eigenlijk elkaar leren kennen indertijd? of 'haha, toch een grappige he, die met zijn cd's'.

Maar nee, meneertje zegt nougatbollen, dan heeft zij zoiets van: wat een twofaced fuck.

Jah, em is bang om iets te zeggen omdat van het minste dat hij zegt, er vragen komen naar "allez waarom zeg jij dat nu? Ik vind dat toch raar hoor. Ik heb daar toch meer context bij nodig". :unsure:

Die zitten in een negatieve communicatiespiraal en zullen beide moeite moeten doen om daaruit te raken.

Jah, em is bang om iets te zeggen omdat van het minste dat hij zegt, er vragen komen naar "allez waarom zeg jij dat nu? Ik vind dat toch raar hoor. Ik heb daar toch meer context bij nodig". :unsure:

Die zitten in een negatieve communicatiespiraal en zullen beide moeite moeten doen om daaruit te raken.
Bang? Meneer is 33 jaar oud, aub zeg, grow a pair.

Bang? Meneer is 33 jaar oud, aub zeg, grow a pair.

Het is niet vreemd om ongemakkelijke polemieken uit de weg te willen gaan als je toch weet dat het komt.

Nogmaals, ze moeten beiden moeite doen. Ja, hij moet zijn mond meer opentrekken, maar dat gaat niet bepaald vanzelf komen als zij van haar kant ook niet aan haar manier van reageren werkt.

Het is niet vreemd om ongemakkelijke polemieken uit de weg te willen gaan als je toch weet dat het komt.

Nogmaals, ze moeten beiden moeite doen. Ja, hij moet zijn mond meer opentrekken, maar dat gaat niet bepaald vanzelf komen als zij van haar kant ook niet aan haar manier van reageren werkt.
Nee nee, die mensen zijn oud genoeg. Ze moeten beide zichzelf blijven en het is eens te meer duidelijk dat de experts hierin falen. Liefde is een werkwoord, maar als je niet past, dan pas je niet. Geen match dus.

Ik vraag me af of die deelnemers het kunnen opbrengen om de sociale media te vermijden terwijl het programma loopt. Dan spreek ik nog niet over familie en vrienden, want die zullen een en ander willen doorsluizen. Alleen daarom al zou ik nooit willen meedoen aan zo'n programma: reality TV is meestal tendentieus gemonteerd om kijkcijfers op te trekken, met als gevolg dat je een hele polemiek genereert.

Je kan natuurlijk zeggen: dat hadden ze dan moeten weten als ze hieraan deelnamen. Ergens is dat waar, maar ik vind het nogal gemakkelijk om vanuit je luie zetel en met zero context zowat iedere deelnemer af te kraken. We zien maar een fractie van wat er wordt gezegd en de programmamakers monteren alles zo dat een specifiek beeld wordt gevormd van een deelnemer. Dat is niet noodzakelijk een weergave van de werkelijkheid. Op dat vlak is sociale media een vergif.

Ik vraag me af of die deelnemers het kunnen opbrengen om de sociale media te vermijden terwijl het programma loopt. Dan spreek ik nog niet over familie en vrienden, want die zullen een en ander willen doorsluizen. Alleen daarom al zou ik nooit willen meedoen aan zo'n programma: reality TV is meestal tendentieus gemonteerd om kijkcijfers op te trekken, met als gevolg dat je een hele polemiek genereert.

Je kan natuurlijk zeggen: dat hadden ze dan moeten weten als ze hieraan deelnamen. Ergens is dat waar, maar ik vind het nogal gemakkelijk om vanuit je luie zetel en met zero context zowat iedere deelnemer af te kraken. We zien maar een fractie van wat er wordt gezegd en de programmamakers monteren alles zo dat een specifiek beeld wordt gevormd van een deelnemer. Dat is niet noodzakelijk een weergave van de werkelijkheid. Op dat vlak is sociale media een vergif.
Sociale media heeft alles veranderd. Daarom ben ik nog blij dat er nog programma's bestaan zoals De Mol, Blind Getrouwd. Gewone mensen die er hoofdzakelijk niet aan meedoen om influencer te worden of andere 'fame'.

Kritiek krijgen op forums is 1 ding. Wat ik dan weer een stap te ver vind is dat er sommige echt de noodzaak heb om privé verwijten te sturen op mensen hun IG etc.

Sociale media heeft alles veranderd. Daarom ben ik nog blij dat er nog programma's bestaan zoals De Mol, Blind Getrouwd. Gewone mensen die er hoofdzakelijk niet aan meedoen om influencer te worden of andere 'fame'.

Kritiek krijgen op forums is 1 ding. Wat ik dan weer een stap te ver vind is dat er sommige echt de noodzaak heb om privé verwijten te sturen op mensen hun IG etc.
Voor er sprake was van sociale media kregen slechterikken in Familie of Thuis wel eens van de sacoche van een kwaaie bomma. Maar sociale media heeft alles wel heel sterk gedemocratiseerd. De selectie van kandidaten voor zo'n programma's is ook wel gestuurd door de makers: je moet mensen selecteren die boeiende televisie opleveren. Dat is meestal een mix van verschillende persoonlijkheden, die na zo'n programma best wel wat volgers op IG en dergelijke krijgen. Als zij daarvoor open staan, natuurlijk. Maar deelname aan een TV-programma kan een stepping stone om influencer te worden.

Hoe kunstmatig zijn die situaties niet wetende dat er constant een camera meekijkt? In hoeverre kunnen mensen zichzelf zijn met constant een camera op hun vingers? Hoe zou ik overkomen op tv?

Neem nu bijvoorbeeld Dave. Dave is van nature sowieso al timide en de de frustraties van Hanne (die ik overigens ook kan begrijpen) maken het sowieso al een lastige situatie. Als het dan moeizaam gaat, misschien wel een mismatch is, kruipt het dan niet nog extra in je hoofd wetende dat gans Vlaanderen meekijkt en dat de producers handig kunnen knippen en plakken om juist die ongemakkelijke momenten te tonen die interessante tv maken. Om den duur begin je alles te overdenken, ben je elke seconde camerabewust, klap je nog meer dicht en krijg je langs de kant van Hanne nog meer frustratie. Een vicieuze cirkel dus.

Het is eigenlijk doodnormaal dat iemand zoals Dave dan volledig dichtklapt.
Idem voor een Veerle kan ik mij zoiets voorstellen, zij wil niet zo vervelend doen en toch gebeurt het. Ik denk ook aan een aantal deelnemers van vorig seizoen. Mensen zijn zichzelf niet in zo'n stressvolle kunstmatige situatie.

Ik zou alleszins alleen al om zo'n rampscenario te vermijden nooit deelnemen, wetende welke bagger je over je krijgt en hoe belachelijk je kan overkomen. Indien het klikt dan valt dat misschien allemaal nog mee zo'n camera op je vingers, maar als je u niet op uw gemak voelt bij die persoon en iedereen kijkt mee dan is het een gans ander verhaal...

Het is maar mijn bedenking.

Sowieso blijft het een knip- en plakwerk van korte fragmenten en is het onmogelijk voor de kijker om goed te oordelen, laat staan te veroordelen.
Maar het blijft wel erg leuke televisie en uiteraard houden mijn vriendin en ik er tijdens het kijken vaak mindere genuanceerde meningen op na. 😛

Terug
Bovenaan