Boardgaming Podcasts

Wacko Santa

Well-known member
Naarmate de hobby groter en bekender wordt, meer en meer mensen beginnen spelen en in de hobbygames stappen, weg van de typische massa-spellen zoals Monopoly, Risk, ... , zijn er ook meer en meer podcasts die ontstaan hierrond.

Wat zijn jullie favorieten? Welke zouden jullie aanraden aan anderen? Geef ook even mee waar je ernaar luistert (Spotify, Youtube, Deezer, ...)

Hier zijn er een aantal die ik toch beluister vanaf ik de kans krijg
- Game Brain podcast
* Fans van het stevigere werk maar ook appreciatie voor de lichtere genres​
* Wekelijks, host wisselt af en hebben 10 co-hosts die afwisselen, met elk hun eigen klemtonen​
* Games Played / Nieuws / Games on the brain / Review / Member specific segment (waar de co-host van de week zelf een onderwerp mag kiezen)​
- Boardgamers Anonymous (meer casual, medium weight spellen)
* Wekelijks​
* 2 hosts​
* Meestal gewoon games played en daarna ne review of een thema dat ze aankaarten​
- Punchboard Paradise (Fans van het stevigere werk, maar er wordt over vanalles gesproken)
* 2-wekelijks​
* 3 hosts​
* Eerlijke reviews en de occasionele draft in plaats van lijstjes​
- Heavy Cardboard podcast (de naam zegt genoeg denk ik :p)
* Om de x maand (onvoorspelbaar)​
* Ook Youtube, veel playthroughs van zwaardere spellen​

Alles op Spotify, behalve Heavy Cardboard, das op eigen website.

Laatst bewerkt:
Waar liggen hun klemtonen op en welke raad je het meest aan? Heb heel wat podcast reeksen lopen (niet boardgames) dus wil al goed filteren op voorhand :)

Space cats peace turtles !!
200 uur gezaag over (min 80%) Twilight Imperium. Voor de ... euh ... casual gamer eh.

Nog nooit naar een podcast geluisterd. Zelfs niet over boardgames :eek:
Ik was jij, tot dat ik meermaals in de week in de auto mocht kruipen voor werk, omdat trein geen optie was en ik gewend was geraakt om dan veel te lezen/leren. Echt zalig hoor! Van spannende verhalen (blankenberge tapes) tot aandikken feitenkennis (vrt1 weetikveel) en alles daartussen.

Terug
Bovenaan