Bouw mij een SFF PC

Ik heb nu de 9700x ook aan een mooie 250 euro via het forum dus dat is al rond.

Voor de case vind ik de Hyte Revolt 3 wel zeer mooi ook: een beetje in deze stijl met luchtkoeling:

of de lian li A3 vind ik ook zeer mooi.

De Defina Nano 7 is iets minder mijn ding. En de CH170 ook niet echt :-)

Dan zijt ge beter af met de Lian Li A3. De Hyte Revolt 3 is al direct iets minder dan 10% van uw budget.
Dus ± 60 EUR extra te besteden aan belangrijkere hardware dan de case.

Met die Revolt ga je wel wat boven je budget als je een RX 9070 wil.

Tenzij je een 7800XT ermee zou vervangen. Maar dat zou ik, persoonlijk, niet doen. Met die A3 heb je ook wat meer plaats voor een goede setup te maken met deftige airflow.

Met de Lian Li A3 zal je hooguit €15 boven je budget uitkomen want die kan een Micro-ATX mobo kwijt, dus daar bespaar je wel wat geld mee uit.

Iedereen bedankt voor de hulp, ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt. Ik zit een beetje boven budget maar heb dan ook wat upgrades uitgevoerd.

- Voor de case toch gebleven bij de fractal terra, in kleur jade green, heel mijn huis is al zwart wit, er mag wat kleur in :-)
- CPU wat winst op gehaald door tweedehands te gaan
- RAM vervangen door die van corsair vengeance, was maar 5 euro duurder: https://www.megekko.nl/product/7962...2x16GB-6000-CMK32GX5M2E6000Z36-geheugenmodule
- De 1TB van kingston heb ik eringelaten, maar ik heb nog een extra stickje van 1GB erbijgekocht, de KC3000 van kingston. zo kan ik er ook even tegen.
- PSU: 850W van corsair gekozen, vooral voor een beetje future proofing en ruimte voor mogelijke updates later.

GPU heb ik nog een tweedehandse 5070TI kunnen kopen voor de prijs van een 9070XT, dit is uiteindelijk voorkeur, time will tell of ik er blij mee zal blijven :-) , ik wou wel de 16GB VRAM, dus bij deze is het ook gelukt.

Totaalprijs zit nu rond de 1900 euro , voornamelijk door duurdere GPU, extra SSD en iets duurdere PSU.

Ik zal een foto posten als hij in elkaar zit.

Ok nog even een korte update.

De 5070TI deal is toch niet doorgegaan, dus toch maar gekozen voor de 9070XT.

Overigens zeer tevreden! De build was gemakkelijk behalve het cable management stuk. PC tijdens normaal browsen/werk is fluisterstil. Temps zitten rond de 57°C voor de CPU en GPU op 55°C bij idle (fans van gpu liggen stil).

Qua gaming heb ik voorlopig alleen Fortnite, Resident Evil 4 en MH Wilds gespeeld.
Alles kan op Ultra, uiteraard wordt de pc dan wel luider.

Ik heb geprobeerd de CPU wat te tweaken in de BIOS maar ik vind niet echt settings waar ik een gigantische performance boost van krijg, temperaturen blijven bij extreme loads gewoon de limiterende factor. Maar voor gaming is dit geen enkel probleem.

Ik ben echt wel tevreden van deze build, en uiteraard de looks op mijn bureau zijn geweldig.

Mooi!
Temperaturen moet je niet zo zeer op focusen bij idle, zolang die maar stil blijft bij idle. Vaak is het beetje zoeken naar een goed fanprofiel (zodat die niet bv telkens aan-uit slaat)

Ok nog even een korte update.

De 5070TI deal is toch niet doorgegaan, dus toch maar gekozen voor de 9070XT.

Overigens zeer tevreden! De build was gemakkelijk behalve het cable management stuk. PC tijdens normaal browsen/werk is fluisterstil. Temps zitten rond de 57°C voor de CPU en GPU op 55°C bij idle (fans van gpu liggen stil).

Qua gaming heb ik voorlopig alleen Fortnite, Resident Evil 4 en MH Wilds gespeeld.
Alles kan op Ultra, uiteraard wordt de pc dan wel luider.

Ik heb geprobeerd de CPU wat te tweaken in de BIOS maar ik vind niet echt settings waar ik een gigantische performance boost van krijg, temperaturen blijven bij extreme loads gewoon de limiterende factor. Maar voor gaming is dit geen enkel probleem.

Ik ben echt wel tevreden van deze build, en uiteraard de looks op mijn bureau zijn geweldig.
Fijn om te horen.

Je kan eventueel wel het wattage aanpassen in de BIOS zodat die iets minder verbruikt op hoge load. Waardoor de temps wat lager blijven en weinig invloed zal hebben op prestaties.

Die GPU kan je eventueel nog wat undervolten met MSI Afterburner, als de temps op full load wat hoog blijven.

ik heb wat zitten tweaken met eco mode, etc in de bios maar overal doet dat zeer weinig.
GPU temps blijven zeer goed, bv deze morgend bij MH Wilds, trekt hij rond de 300W, en temperatuur blijft rond de 65°C

65°C voor zo'n kleine case en stevige GPU is zeker goed binnen marge.

Je kan wel eens kijken bij PBO limits. Op google vind je wel veel info daarrond. Weet niet direct vanbuiten waar dat juist staat in de Bios.

Terug
Bovenaan