Enj0i^
Active member
Hi
Ik zou het echt enorm waarderen als iemand wat tijd wil vrijmaken om me verder te helpen!
Ik wil een nieuwe gaming pc samenstellen, maar na zelf wat onderzoek te doen, merk ik dat het nogal overweldigend is. Er zijn zoveel verschillende soorten RAM, CPU’s, enzovoort... Ik weet niet wat echt goed is en wat het geld waard is binnen mijn budget.
Belangrijk zaken om op te merken
Er zijn drie onderdelen waar ik op wil focussen, en daarnaast de zaken hierboven. De rest laat ik graag aan jullie over:
- CPU - CPU Koeler - RAM - Moederbord - voeding - Extra koelers voor aan de achterkant?
Alvast héél erg bedankt in het geval iemand me zou helpen!
Ik zou het echt enorm waarderen als iemand wat tijd wil vrijmaken om me verder te helpen!
Ik wil een nieuwe gaming pc samenstellen, maar na zelf wat onderzoek te doen, merk ik dat het nogal overweldigend is. Er zijn zoveel verschillende soorten RAM, CPU’s, enzovoort... Ik weet niet wat echt goed is en wat het geld waard is binnen mijn budget.
Belangrijk zaken om op te merken
- Budget: €2000 max.
- Liefst een CPU koeler fan, geen watercooling - hoe stiller de fan hoe beter
- Ik mik om vlot in 1440p te kunnen gamen, 4k is minder belangrijk.
- In die Fractal case zitten 3 front fans, hoe balanceer ik dat zodat de airflow juist is en er voldoende warme lucht weg kan langs de achterkant van de pc?
- Airflow moet van voor naar achteren zijn, niet naar zij - onder of boven.
- RGB is niet belangrijk en uitzicht van de onderdelen ook niet
Er zijn drie onderdelen waar ik op wil focussen, en daarnaast de zaken hierboven. De rest laat ik graag aan jullie over:
- GPU: AMD 9070 XT (bij voorkeur de TAICHI of Nitro+)
- Storage: Samsung M2 SSD 970 EVO PLUS 1TB (deze heb ik al)
- Case: Fractal Meshify 3
- CPU - CPU Koeler - RAM - Moederbord - voeding - Extra koelers voor aan de achterkant?
Alvast héél erg bedankt in het geval iemand me zou helpen!
Max 10 dB volgens de specs. Niet laten misleiden door de prijs, de reviews liegen er niet om. En dat zeg ik als iemand die vroeger steevast Noctua coolers wilde hebben.