Buon maakt soms een foto (en andere dingen)

Buon

Well-known member
Crowdfunder FE
Supporter
Bij een vorige post in de fotografiethread raadde iemand aan om een eigen thread te maken dus bij deze. Ik maak veel minder foto's dan ik zou willen maar ik heb wel nog het een en ander om te delen, wat ik dus af en toe ga doen. Om te beginnen deze kleine selectie. Het is al lang een wens om wat creatiever te zijn dus misschien komen er later wel nog andere dingen bij zoals 3d-werk :)

DSC01602 (Large).jpg

DSC01667 (Large).jpg

DSC01692 (Large).jpg

DSC01709 (Large).jpg

DSC01751 (Large).jpg

DSC01795 (Large).jpg

DSC01813 (Large).jpg

DSC01839 (Large).jpg

DSC01860 (Large).jpg

DSC01872 (Large).jpg

DSC01874 (Large).jpg

DSC01877 (Large).jpg

Japan is toch zo'n waanzinnig fotogeniek land. Maar goed, misschien zijn die typische saaie Vlaamse dorpen voor Japanners net heel fotogeniek.

Japan is toch zo'n waanzinnig fotogeniek land. Maar goed, misschien zijn die typische saaie Vlaamse dorpen voor Japanners net heel fotogeniek.

Bij het zien van deze foto's dacht ik "wow, knap geschoten foto's, maar de helft ervan zou je even goed in Antwerpen of Brussel kunnen trekken."

voor racisme is hier geen plaats
Bij het zien van deze foto's dacht ik "wow, knap geschoten foto's, maar de helft ervan zou je even goed in Antwerpen of Brussel kunnen trekken."
Vuilnis(belten) midden in steden is nu niet zo erg fotogeniek... Hoewel, misschien toch?
Als er iets is wat we kunnen aanleren en meegeven aan de Belgische bevolking, is het wel het afvalbeheer en strikte afvalbeleid van Japan.

Behalve dan de flesjes bovenop de automaat, zie ik geen zwerfvuil, honden- & vogelpoep e.d. liggen.
Aan het aantal Aziatische toeristen te zien in Brugge, Gent e.d. waarschijnlijk wel.

Laatst bewerkt:
Vuilnis(belten) midden in steden is nu niet zo erg fotogeniek... Hoewel, misschien toch?
Als er iets is wat we kunnen aanleren en meegeven aan (een vooral 'nieuw' stuk) Belgische bevolking, is het wel het afvalbeheer en strikte afvalbeleid van Japan.

Behalve dan de flesjes bovenop de automaat, zie ik geen zwerfvuil, honden- & vogelpoep e.d. liggen.
Die zijn wel fotogeniek hoor, je moet maar eens denken aan Indische vuilnisbelten in miljoenensteden. Ranzig, rauw, fotogeniek. Het afvalbeleid in België is trouwens best hoogstaand, Vlaanderen nog meer dan Wallonië (want regionale materie). Je hebt wel gelijk dat Japanners op dat vlak veel gedisciplineerder zijn. Van mijn part mogen ze de boetes en vooral de pakkans op sluikstort verhogen, maar misschien is het beter om betrapte sluikstorters verplicht gemeenschapswerk te laten doen.
Aan het aantal Aziatische toeristen te zien in Brugge, Gent e.d. waarschijnlijk wel.
Ik had het met "typisch saai Vlaams dorp" niet bepaald op Brugge bedoeld, maar op een van de vele dorpen in Vlaanderen die amper toeristen trekken omdat er weinig te zien is en omdat het historische karakter ervan ver zoek is. Ik denk maar aan pakweg Keerbergen, Kontich of Bekkevoort.

Al zijn er ook weer fotografen die zo'n typische saaiheid weer kunnen opheffen. En wat voor ons alledaags is, hoeft dat voor een ander niet zo te zijn.

Ik had het met "typisch saai Vlaams dorp" niet bepaald op Brugge bedoeld, maar op een van de vele dorpen in Vlaanderen die amper toeristen trekken omdat er weinig te zien is en omdat het historische karakter ervan ver zoek is. Ik denk maar aan pakweg Keerbergen, Kontich of Bekkevoort.

Al zijn er ook weer fotografen die zo'n typische saaiheid weer kunnen opheffen. En wat voor ons alledaags is, hoeft dat voor een ander niet zo te zijn.

Toch voldoende weergaloos mooie foto's die je kan trekken van het idyllische Vlaamse dorp zeker!

Goh, ik ben het daar eigenlijk niet mee eens. Ik ben erg geïnteresseerd in de moderne Japanse manier van bouwen, en hoe straten daar vaak een mengelmoes van woonhuizen, appartementen, eet/drankgelegenheden en winkel zijn. Dat is heel anders dan hier. Bovendien werken ze ook met heel andere bouwmaterialen en stijlen. Ik heb eigenlijk weinig interesse om hier soortgelijke foto's te maken. Berlijn etc. vind ik dan veel interessanter op dat vlak. Misschien omdat ik hier woon want in Gent zie ik vaak mensen hun kamera bovenhalen en dan vraag ik me af van wat ze nu hemelsnaam foto's kunnen maken : p

Enkele weken geleden naar een Aston Martin themed Cars & Coffee geweest met enkel de A7II en een 40mm F2.5. Toch nog scherpe plaatjes voor een 12 jaar oude camera. Ook niet zo makkelijk wanneer alle wagens dicht bij elkaar staan en er hopen mensen tussen lopen, volgende keer maar wat vroeger gaan :).

DSC01900 (Large).jpg

DSC01548 (Large).jpg

DSC01575 (Large).jpg

DSC02017 (Large).jpg

DSC01768 (Large).jpg

DSC01597 (Large).jpg

Terug
Bovenaan