Uhu. Was dat ook niet de persoon die steenslag op de wagen van de buren gooide of iets in die aard?Kan mij nooit van het idee ontdoen dat @SomeDude eigenlijk de vervelende buur is![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Uhu. Was dat ook niet de persoon die steenslag op de wagen van de buren gooide of iets in die aard?Kan mij nooit van het idee ontdoen dat @SomeDude eigenlijk de vervelende buur is![]()
Nee mijn oprit ligt regelmatig vol met steenslag van hun en dat gooi ik terug, ze waren dan ook te gierig om een deftige oprit aan te leggen (ze kunnen amper langs hun auto en zelfs een boordsteen kon er niet af (idem met omheining)). Rooster van riolering is vaak verstopt omdat het vol ligt met die steentjesUhu. Was dat ook niet de persoon die steenslag op de wagen van de buren gooide of iets in die aard?
Die thread doorgegaan hopende op info dat nog beschikbaar was, maar het waren allemaal foto's die niet meer beschikbaar zijnOf in de fik te steken...
![]()
Archief - Extreme zichts/geluids/geuroverlast door primitieve buren. Wat te doen?
Ik weet niet echt of dit hier thuis hoort onder "algemene discussies", maar ik weet niet echt waar anders dat ik dit kan plaatsen. Dus vorig jaar ben ik een gemeente verder gaan wonen. Mijn nieuwe buren bleken al snel eigenaardige mensen te zijn aangezien hun auto op willekeurige momenten...www.beyondgaming.be

Ohla, voor hoeveelVoor mij of voor mijn buren? Want stuk grond ernaast staat te koop
Er was vorige week iemand komen aanbellen voor info. Heb hen laten weten dat ze een jankende hond bij de buren er gratis bij krijgen, hun interesse was meteen een stuk minder![]()
? Hoe groot? Halfopen? Open?Toont gewoon hun lak aan regelgeving aan (en ivm die valbescherming: dat de gemeente ook geen kloten doet om wetgeving te handhaven)Maar wat heb jij te maken met die valbescherming of die ‘illegale’ SWT![]()
Enige foto die het overleefd heeft/gerepost is, staat hier:Die thread doorgegaan hopende op info dat nog beschikbaar was, maar het waren allemaal foto's die niet meer beschikbaar zijn![]()
Mja, hierbij toch een gevoel van "what is it to you"? Allezja, moest hij die takken opstoken heb je hinder maar nu stoor je je dus aan het feit dat er op een weg die niet van jou is een hoop hout ligt tegen een afspanning die niet van jou is...en dat hij inefficiënt snoeit. Je zou kunnen de gemeente attent maken op sluikstorten, maar of dat nu nodig is weet ik ook niet.Mijn buurman begint mij ook wat te storen. Niet dat het problematisch is, eerder van "WTF doe je nu toch".
oprit ligt hier wekelijks besmeurt met paardenstront - dus letterlijk elke week verwijder ik die, het gevolg van een wandelweg die over de oprit loopt. Storend is het niet meer - het is een gewoonte.
Doorheen de jaren:
Als je wat geluk hebt kan het dus ook in vrede en met plezier opgelost worden.
- hangbuikvarkens die een paar maand geregeld in de tuin liepen - elke keer pompaf om die beesten terug naar hun hok 250m verder te jagen
- geiten van de buren (die nota bene gratis een deel van het bos mogen gebruiken, ook water krijgen ze - en ik heb hun ook wat drink en eetbakken gegeven) die 20 net aangeplante boompjes hebben vernietigd, ook mijn laurier struik hebben ze opgegeten - heb wel wat flessen wijn en een kastanjeboom gekregen.
klassiek voorval van aanhoudend asociaal gedrag dat doorgaans met 1 GAS-pv opgelost kan worden.Mijn buurman begint mij ook wat te storen. Niet dat het problematisch is, eerder van "WTF doe je nu toch".
We wonen dus langs een typische Vlaamse invalsweg. Lang, beton, lintbebouwing aan 2 kanten en achter de huizen weides.
Er loopt een veldbaan van de "grote baan" naar binnen naar weides/akkers achter ons. Een meter of 6 breed schat ik (er passeren wel wat dikke tractors en pikdorsers in farming season). Dat baantje is onverhard en dus niet in topconditie gegeven de tractors.
Onze keuken kijkt uit op dat veldbaantje en dus ook op onze buurman zijn tuin/huis aan de andere kant van het veldbaantje.
Die sjarels snoeit dus zijn bomen en hagen en smijt zijn houtafval op een hoop aan de zijkant van het veldbaantje in de grasberm, maar tegen zijn eigen draadafsluiting (dus aan de buitenkant van zijn tuin). En elke keer als ik in de keuken sta zie ik dat en denk ik 'maar waarom'. Die gast heeft een compost bak, gaat elke week naar het containerpark en toch smijt hij zijn houtafval daar. Ondertussen ligt daar al 5m breed en 1m hoog houtafval en takken en weet ik veel wat. Groeien daar uiteraard brandnetels en zo tussen. De gemeente komt om de 2 weken die bermen mooi maaien, dus dat is basically een pelouseke. Maar als die machine komt, dan heft die zijn maaimes op als hij aan het hout komt en na de houtberg gewoon weer verder doen.
Ik heb veel goesting om dat gewoon allemaal door mijn hakselaar te draaien om er vanaf te zijn, maar ik wil hem uiteraard niet slecht opkweken. Heb hem al 2-3x gevraagd of we het 'niet samen kunnen opruimen' (is volgens mij letterlijk 30min werk om het door mijn hakselaar te duwen en ik haksel in de zomer soms bijna 3d aan een stuk als ik grote snoeiwerken doe). Telkens is het 'nee, ik zal het wel eens opruimen'. We zijn ondertussen al 3y later he vriendschap en er komt telkens maar bij.
Hij heeft vorige week zijn beukenhaag gesnoeid. Niet met de hegschaar, maar met een kniptangetje takje per takje. Is 3 avonden bezig geweest. De helft van het afval ligt op de houtberg, de andere helft ligt nog in zijn tuin, wel op een bergje. Iets zegt me dat hij intrinsiek wat lui/inefficient is...
Mja, hierbij toch een gevoel van "what is it to you"? Allezja, moest hij die takken opstoken heb je hinder maar nu stoor je je dus aan het feit dat er op een weg die niet van jou is een hoop hout ligt tegen een afspanning die niet van jou is...en dat hij inefficiënt snoeit. Je zou kunnen de gemeente attent maken op sluikstorten, maar of dat nu nodig is weet ik ook niet.
Welja, mij zou dat niet uitmaken, ik vermoed je buur ook niet. Ik heb zo'n buurman die me "hints" begint te geven als mijn gras te lang staat naar zijn goesting, maar goed die is 80+ en verveelt zich.Ik kijk liever niet dagelijks op een berg afval en brandnetels en ander onkruid dat niet gemaaid wordt.
Ik zei dat het me niet echt stoort stoort. Het is gewoon vreemd dat hij dat niet gewoon weg doet en we alle 2 een propere berm hebben. Nu groeien er in de zomer brandnetels van 2m hoog die door zijn eigen draadafsluiting groeien.
Hier ook een probleem. De veldweg, zie post hierboven, is een knoop- en fietspuntroute baan. Veel mensen steken de hoek af en lopen gewoon over onze oprit de veldbaan in ipv een bocht van 90 graden te lopen. Onze kat ligt altijd in onze zijtuin/op de oprit onder een struik te slapen. Een hoekafsteker met hond is 50% kans op hond die de kat ziet en ze beginnen achter elkaar te lopen. Resultaat: Hond in onze tuin. "Is niet erg he meneer". Euh jawel. Mijn kinderen pissen letterlijk in hun broek van angst als er plots een Duitse scheper in de tuin rondcrosst die op de kat jaagt.
Idem met de weide achter ons huis (die grenst aan onze tuin zonder afsluiting tussen). Daar is een gat van 10m in de haag om de schapen te kunnen aan/afvoeren. Voor sommigen is dat een speelweide voor hun hond als er geen schapen staan. En dan lopen die honden uiteraard ook gewoon onze tuin in en wederom bange kinderen. Heb al een bordje gezet van 'verboden toegang' en ooit een sjarel gezien die dat bordje wegdeed. Mijn weide is prive terrein beste vriend, gelieve a) er niet op te komen en b) geen bordjes weg te doen. Sommige zijn echt schaamteloos. "Ik dacht dat het van de gemeente was". Ja, ik niet, bol het af.
Idem met de weide achter ons huis (die grenst aan onze tuin zonder afsluiting tussen). Daar is een gat van 10m in de haag om de schapen te kunnen aan/afvoeren. Voor sommigen is dat een speelweide voor hun hond als er geen schapen staan. En dan lopen die honden uiteraard ook gewoon onze tuin in en wederom bange kinderen. Heb al een bordje gezet van 'verboden toegang' en ooit een sjarel gezien die dat bordje wegdeed. Mijn weide is prive terrein beste vriend, gelieve a) er niet op te komen en b) geen bordjes weg te doen. Sommige zijn echt schaamteloos. "Ik dacht dat het van de gemeente was". Ja, ik niet, bol het af.
klassiek voorval van aanhoudend asociaal gedrag dat doorgaans met 1 GAS-pv opgelost kan worden.
"probleem is opgelost. het huis is zonet namelijk in de fik gevlogen en een deel van den hof ook. als ik hier foto's van post is dit dan ook schending van privacy?"Of in de fik te steken...
![]()
Archief - Extreme zichts/geluids/geuroverlast door primitieve buren. Wat te doen?
Ik weet niet echt of dit hier thuis hoort onder "algemene discussies", maar ik weet niet echt waar anders dat ik dit kan plaatsen. Dus vorig jaar ben ik een gemeente verder gaan wonen. Mijn nieuwe buren bleken al snel eigenaardige mensen te zijn aangezien hun auto op willekeurige momenten...www.beyondgaming.be
Die mens wilt gewoon aan hugelkultur doen maar weet niet goed hoe hij er mee moet beginnenMijn buurman begint mij ook wat te storen. Niet dat het problematisch is, eerder van "WTF doe je nu toch".
We wonen dus langs een typische Vlaamse invalsweg. Lang, beton, lintbebouwing aan 2 kanten en achter de huizen weides.
Er loopt een veldbaan van de "grote baan" naar binnen naar weides/akkers achter ons. Een meter of 6 breed schat ik (er passeren wel wat dikke tractors en pikdorsers in farming season). Dat baantje is onverhard en dus niet in topconditie gegeven de tractors.
Onze keuken kijkt uit op dat veldbaantje en dus ook op onze buurman zijn tuin/huis aan de andere kant van het veldbaantje.
Die sjarels snoeit dus zijn bomen en hagen en smijt zijn houtafval op een hoop aan de zijkant van het veldbaantje in de grasberm, maar tegen zijn eigen draadafsluiting (dus aan de buitenkant van zijn tuin). En elke keer als ik in de keuken sta zie ik dat en denk ik 'maar waarom'. Die gast heeft een compost bak, gaat elke week naar het containerpark en toch smijt hij zijn houtafval daar. Ondertussen ligt daar al 5m breed en 1m hoog houtafval en takken en weet ik veel wat. Groeien daar uiteraard brandnetels en zo tussen. De gemeente komt om de 2 weken die bermen mooi maaien, dus dat is basically een pelouseke. Maar als die machine komt, dan heft die zijn maaimes op als hij aan het hout komt en na de houtberg gewoon weer verder doen.
Ik heb veel goesting om dat gewoon allemaal door mijn hakselaar te draaien om er vanaf te zijn, maar ik wil hem uiteraard niet slecht opkweken. Heb hem al 2-3x gevraagd of we het 'niet samen kunnen opruimen' (is volgens mij letterlijk 30min werk om het door mijn hakselaar te duwen en ik haksel in de zomer soms bijna 3d aan een stuk als ik grote snoeiwerken doe). Telkens is het 'nee, ik zal het wel eens opruimen'. We zijn ondertussen al 3y later he vriendschap en er komt telkens maar bij.
Hij heeft vorige week zijn beukenhaag gesnoeid. Niet met de hegschaar, maar met een kniptangetje takje per takje. Is 3 avonden bezig geweest. De helft van het afval ligt op de houtberg, de andere helft ligt nog in zijn tuin, wel op een bergje. Iets zegt me dat hij intrinsiek wat lui/inefficient is...

Aangezien het een locatiegebonden materie is, lijkt het mij nogal straf dat je tijdens een rechtszaak je eigendom zonder problemen gaat verkopen. Een makelaar dient dit sowieso aan potentiële kopers te melden dat er een rechtsprocedure aan de gang is, indien het onroerend goed daar het voorwerp van is. En inderdaad, op dat vlak was mijn reactie misschien wat voorbarig, omdat het onroerend goed in dit geval niet het voorwerp is. Desondanks blijft het een locatiegebonden materie, dus ik weet niet goed hoe een rechter gaat reageren als dan blijkt dat de klager al verhuisd is en er gevraagd wordt wat de huidige hinder eigenlijk is. Je kan moeilijk hinder hebben als je er niet meer woont, denk ik dan.Waarom niet? Dat kan je perfect hoor.