Cafetaria plan

Bij ons is deze maand ook een cafetariaplan gelanceerd. Voor zover ik het begrijp werkt het als volgt, want er staan nog tegenstrijdigheden hier en daar en site trekt nog op niet veel, te vroeg gelanceerd lijkt me maar bon.
Er wordt gerekend met een maximum budget, berekend door deel loon + deel VK geld + deel eindejaarspremie. Dus ipv de EJP/VKgeld te gebruiken gaat er iedere maand een stuk van het loon. Dit lijkt me dan toch net ietsje minder interessant?
We kunnen er voorlopig multimedia mee kopen, later komen er nog een aantal zaken bij. Volgens de tool en mijn berekening is een pc van bijv €2000 aan een looptijd van 3 jaar en daarna verplichte overname aan 7% cataloog prijs komt dat uit op €1130 netto minder loon, lijkt me wel mooi als je het zo ziet staan. Kleine cataloog lijkt me voorlopig grootste nadeel, en bij de pc's staat zo goed als niets van specs ...
Terugbetaling pensionsparen komt er ook nog bij later. Als je daar de berekening van ziet (en eigenlijk gans dat cafetariaplan), dat is eigenlijk toch allemaal te gek voor woorden wat een contstucties en berekeningen dat allemaal zijn om minder belastingen te moeten betalen... Er staan in de cataloog ook toetsenborden en muizen bij van €15, dat is er toch ook over imo.

Als ik via het werk een telefoon bestel via het cafetariaplan van 450 euro. Dan krijg ik het volgende te zien:
Gebruikte budget eindejaarspremie: 424,44 euro
De keuze voor dit voordeel resulteert in een netto besparing van 281.25 euro
Het budget houdt rekening met de kost van het toestel verminderd met de netto restwaarde die aan het einde van de terbeschikkingstelling verschuldigd is.
Aan het einde van de terbeschikkingstelling is een nettobijdrage verschuldigd om eigenaar van het toestel te worden. De restwaarde is gelijk aan 10% van de winkelwaarde van het toestel.

Mijn vraag is nu wat me dit toestel kost op het einde van de rit. Wat is de korting(%)?
Is me niet duidelijk

Als ik via het werk een telefoon bestel via het cafetariaplan van 450 euro. Dan krijg ik het volgende te zien:
Het budget houdt rekening met de kost van het toestel verminderd met de netto restwaarde die aan het einde van de terbeschikkingstelling verschuldigd is.
Aan het einde van de terbeschikkingstelling is een nettobijdrage verschuldigd om eigenaar van het toestel te worden. De restwaarde is gelijk aan 10% van de winkelwaarde van het toestel.

Mijn vraag is nu wat me dit toestel kost op het einde van de rit. Wat is de korting(%)?
Is me niet duidelijk

Als ik de tekst lees heb je op einde van de rit €168,75 betaalt voor een gsm van €450.
Netto besparing is €281,25 - €450 = €168,75

Heb je nergens een berekening, hoe ze op dat getal zijn gekomen?

Is me niet duidelijk
De besparing is allicht zoals hierboven beschreven (je gebruikt 450 EUR budget en 'krijgt' dus een GSM ter waarde van 450 EUR, indien naar loon zou dit je slechts 168,75 opgeleverd hebben in eindejaarspremie).

Kan het zijn dat je de GSM op 3 jaar moet meedragen en aan het einde van de rit 10% van de oorspronkelijke aankoopwaarde moet betalen om deze volledig "van jou" te maken?

Kan het zijn dat je de GSM op 3 jaar moet meedragen en aan het einde van de rit 10% van de oorspronkelijke aankoopwaarde moet betalen om deze volledig "van jou" te maken?
Daar ging ik wel vanuit.

Bij ons moeten de ICT toestellen achteraf ook aangekocht worden. Restwaarde is dan 4% na 2 jaar te leasen (voor GSM). Dus je wordt altijd eigenaar van het toestel na lease periode.

Terug
Bovenaan