Reverz
Well-known member
Ik geloof dat je bij TakeAway.com met BTC kunt betalen? Of alleszins kon... is ondertussen jaren geleden dat ik daar nog iets besteld heb.Ik heb letterlijk 0 winkels gezien in mijn leven waar je met btc kunt betalen.
Ik wil namen horen van respectabele winkels. Type Walmart, colruyt, delhaize, bol.com etc
Ik werk nu dan wel voor een grote multinational, tot 5 jaar geleden werkte ik voor een KMO'tje van 20-25man. Op de 6 jaar dat ik daar gewerkt heb zag je toch een serieuze uitfasering van het zwart geld hoor. Toen ik daar begon kregen de monteurs vrijdagavond altijd hun envelopke (€10/uur... arme sukkelaarsvoilà, we gaan nog terug evolueren naar meer cash
De cash-less maatschappij zal nog niet voor meteen zijn... Naar wat ik hier lees werken de meeste BG'ers voor grote ondernemingen terwijl de cash vooral in de KMO's aan bod komt. En zet je de kat bij de melk...
), op een bepaald moment zijn ze daar mee gestopt en zijn ze begonnen met overuren in het wit uit te betalen.Dat ging, zeker niet toevallig, gepaard met het moment waarop er steeds minder werk voor ons was in de landbouw en dat onze core business zich meer en meer begon te verschuiven naar industriële klanten. Kga niet zeggen dat er geen zwart geld meer in omloop was maar het was toch véél minder.
Ik heb trouwens nooit gesnapt hoe ze dat niet zien bij een BTW controle (en die is er geweest). Er werken 4 of 5 monteurs 38u/week maar er zit een track & trace systeem in alle camionetten die van 5u30 's ochtends tot soms na 17u 's avonds rond bolden...

. Die voeren de bestelling pas in als de betaling is gebeurd via een kaart of als de klant aandringt op een BTW bonnetje.