cege
Well-known member
Ja - zover was ik wel al. Zien er allemaal niet-louche figure uit. Juist zoals nachtwinkel uitbaters. Zaterdag ochtend zie je rijen grote karren langs de factuur kassa passeren... Dat is al minstens 21% voordeel tegenover een andere winkelier.Als een handelaar je vraagt om bij voorkeur cash te betalen dan wilt die waarschijnlijk dat geld niet aangeven. Die gaat dat niet doen omdat hij briefjes zo leuk vindt.
De eerste pittaboer die alle inkomsten netjes aangeeft moet ik nog tegenkomen. Sterker, veel van die pittazaken zijn witwasmachines voor criminele activiteiten.
Er zat enig sarcasme in mijn posts. Wie hier beweert dat een pittakot voor niet-foefel redenen cash wil is wel heel naief. De pittaboer in het volgende dorp (15min rijden), levert hier gratis vanaf 7 euro. Hoe je dat in het wit ooit rendabel kan doen is mij een raadsel. Mannetje is 15 min enkele rit onderweg en ik woon in hol van Pluto. Die heeft echt geen 17 pittas mee in 1 rit. Waarom zouden ze toch cash nodig hebben, raadsel.
zelfs de pita zaak is al te moeilijk voor je,zoals je in eenzelfde paragraaf hierboven duidelijk bewees.
die zou dus tegelijkertijd te weinig (zwart geld!) aangeven als te veel (witwassen!)...
misschien wat meer leren zelf nadenken in plaats van series kijken.
Ik ken toevallig de baas van de belastingen van een redelijk grote centrum stad. Alle cliches van pittakoten en nachtwinkels zijn dus waar. Die doen maar controles en invallen, en ze hangen er elke keer aan. Maar dat zijn gewone venootschappen van shady tussenfiguren, meestal buitenlandse figuren. Om de 2-3 y wordt die boel doorverkocht/gegeven van broer naar neef naar vriend. En alle cliches zijn waar e. Allemaal rare namen, moeilijk uit te vlooien wie wie is. BTW betalen ze niet, RSZ betalen ze niet. Foefelen met facturen. Langs de niet-btw kassa in colruyt, geen btw doorstorten bij verkoop. Gewoon open en bloot in het zwart werken, zelfs geen moeite doen om dagcontracten op te stellen en te scheuren op einde van de dag. Of het is allemaal familie die daar mag werken, en controleer het maar eens e.
Kan geen enkel normaal restaurant/winkel tegen op. En voor je het weet heb je enkel nog dergelijke zaken in bepaalde straten. Als ze dan eindelijk eens een kunnen pakken, is die al lang het land uit, en begint hij opnieuw in Frankrijk of Duitsland of ergens anders.
Maar de cash, dat is omdat ze de banken neit vertrouwen hoor en totaal geen witwas koten. Want iedereen weet dat pittas voor 3 euro verkopen een sustainable model is waar je veel mee kan verdienen zonder shady bijverdiensten...

.