En daarom is het altijd goed om geld buiten het bankencircuit aan te houden (cash, crypto, goud, ...). Zo kan je altijd betalingen doen zonder dat de bank of overheid zich ermee moeit.
Als ik een tweedehands wagen koop (altijd particulier btw of alleszin geen autohandelaar, anders weet je dat je te veel betaalt), doe ik dat ook altijd cash. Als je afbiedt en je zwaait met je cash om te laten zien dat je meteen betaalt en weg bent met de wagen, gaan die veel sneller akkoord met een lagere prijs. Logisch ook, ze hebben meteen hun geld en zijn ook meteen van de wagen af. Ik wil ook enkel cash als ik een wagen verkoop, ze moeten niet afkomen met instantoverschrijvingen want dan heb je nog geen zekerheid. Staan vaak limieten op waardoor het toch geen instantoverschrijving is en daar sta je dan. En niet alle banken ondersteunen het voor zover ik weet, bvb Keytrade heeft het nog niet dacht ik.
Bij cash moet je gewoon effe checken of het echt is (heb ik een UV lamp en stiften voor + heb al vals geld in m'n handen gehad dus ik weet waar ik op moet letten).