Er is een gigantische shift in wetgeving geweest voor banken waardoor ze medeplichtig kunnen geacht worden indien ze zwartwerk, fraude of malafide toestanden niet preventief afsluiten. Ze betalen daar giga boetes voor en daardoor is hun compliance soms enorm toegenomen tot het absurde toe. Ik heb de laatste jaren een mega afkeer gekregen voor grootbanken en dan specifiek voor BNP Paribas. Kan echt iedereen adviseren om daar weg te blijven.
Concreet voorbeeld: Ik zit ongeveer een maand per jaar in de VS en heb in het verleden over de jaren aanzienlijke bedragen in dollar afgehaald dat ik dan ook soms verdeelde aan vrienden die mee op die trips gingen Alles steeds bij BNP in hetzelfde filliaal. Toen een jaar of 2-3 geen dollars moeten bijkopen (running hot in poker

) Toen ik is echt aanzienlijke overschotten had en voor aankoop van vastgoed wat extra cash wou voorzien, ging ik een deel terugstorten. Begonnen ze daar ook absurde vragen te stellen zoals ''VAN WAAR KOMT DA''. Zat daar dan ook van, you guys serious? Dat is nog niet 50% van alle dollars die ik hier afgehaald heb bij jullie. Ge weet van waar het komt.
Ben bij BNP trouwens compleet onterecht persona non grata geworden, buitengesmeten zonder boe of ba als collateral damage in een onderzoek naar iemand waar ik in een ander vennootschap mede-aandeelhouder van ben, die trouwens nooit officieel in staat van beschuldiging gesteld is wegens, daar was obv niks te vinden. Ik ga ff zeggen, moest ik het zelf niet eerstehand meegemaakt hebben, ik zou volgend verhaal zelfs niet geloven maar op het leven van mijn dochter dat dit de gesproken waarheid is. Vennoot verkocht zijn auto en die handelaar waar de wagen stond had blijkbaar luxewagens verhuurt aan drugsfamilies of whatever. Na een ondervraging over die auto (die daar trouwens gewoon in consignatie stond, de enige dealer die zo sportwagens verkoopt en op weg is tussen zijn huis en kantoor), behandeld geworden gelijk een crimineel. "Hoe kunt gij da betalen?'' Jah, google me e. Meneer mogen wij uw toegang tot uw financiele gegevens? Principieel op gezegd neen, wat ik ook zou doen for that matter. Doet ook ni terzake. Gewoon auto gezet in consignatie voor verkoop, verder nul banden met die eigenaar. Als jij getuige bent van een misdaad of ongeval, dan is dat toch ook niet logisch dat ze u gaan ondervragen alsof je op de rechtbank zit als beschuldigde. Je bent daar toevallig getuige, meer niet. Speciale eenheid uit antwerpen die druk zet door harrassment en druk op te voeren. Redelijk gekende modus operandi. Ze zetten druk op familie en vrienden van drugsmilieu's om zo die te dwingen te breken en informatie te verspreiden. Ik zit in een bedrijf als mede-aandeelhouder met die persoon, plots zonder boe of ba wordt mijn eigen management vennootschap daar getermineerd bij BNP, waar die vennoot die zijn auto verkocht ZELFS GEEN AANDEELHOUDER IS. Onderzoek toonde aan dat daar natuurlijk helemaal niks mis was, nooit staat van in beschuldiging maar ondertussen BNP mij wel buitengekegeld compleet random. (het ergste is nog, dat die vennootschappen sinds opstart bij hun zaten en ze elke centiem aan cashflow hebben gezien en dus weten dat daar niks aan de hand is. Die doen gewoon, handjes af, moet maar is iets mis zijn en trek uw plan)
Nul feedback gekregen, geen reactie meer op mails. Gewoon briefje in de bus: ge hebt x aantal weken om alles weg te halen.
(De ironie als je dan ziet hoe vaak BNP, recent nog in Frankrijk, veroordeeld wordt voor fraude en giga miljoenenboetes betaalt)
Heeft mijn vertrouwen in grootbanken echt zwaar doen slinken. Nog nooit een eurocent malafide verdiend, alles tot op de centiem juist en aantoonbaar en dan dat.
Banken zijn gangsters

Zelf geen accountability en de 'klant' moet volgen. Er is een soort van ongenaakbaarheid bij banken en deze verhalen, van onrechtmatige terminaties vind je echt vaker op het internet dan je denkt. Wij hebben alvast een klacht ingediend bij het FSMA. Dit heeft ons onterecht aanzienlijke schade opgeleverd en ''niemand is verantwoordelijk'' / trek uw plan. Om van te kotsen