Chateau Planckaert

Chateau Planckaert

Exactly my point. Das toch serieus wat dukaten dat er elk jaar binnen komen om in de renovatie van dat kasteel te pompen.
True, maar heb je die familie al eens goed bekeken?
Die moeten ook allemaal eten en drinken. En Junior zijn goedkope hobby niet vergeten.

Dat ze van hun glamping en televisie kunnen leven. Volledig mee akkoord.
Maar dat gebouw hier op de achtergrond dat gaat hun nog de das om doen.

de-familie-planckaert

-> Vorig jaar werd ruim 300.000 euro verlies geleden. In 2020 was er ook al verlies. In totaal steekt nu al ruim anderhalf miljoen euro verlies in de onderneming.

-> Volgens schepen van Toerisme Mark Curvers was het kasteel al jaren verlieslatend.

-> Vorig jaar werd ruim 300.000 euro verlies geleden. In 2020 was er ook al verlies. In totaal steekt nu al ruim anderhalf miljoen euro verlies in de onderneming.

-> Volgens schepen van Toerisme Mark Curvers was het kasteel al jaren verlieslatend.

Ik vraag me daarnaast ook af wie er zelfs echt in een kasteel wil wonen. Mensen met een royalty fetish? Sekteleiders zoals Eddy?

Die moeten ook allemaal eten en drinken. En Junior zijn goedkope hobby niet vergeten.

Het kasteel zit in een vennootschap (FTW) met in boekjaar 2023 €2.46M aan schulden. Dat is net iets minder dan de €2.5M het jaar ervoor en er is eens geen verlies gedraaid dat jaar. Hun eigen vermogen blijft wel verder teruglopen... maar de jaren daarvoor was het én het eigen vermogen dat kelderde én de schulden die snel opliepen.

Daarnaast hebben ze een tweede vennootschap (ZWOL) waar het andere vastgoed inzit (Chalet & vierkantshoeve in de Ardennen denk ik). Die onderneming lijkt wel gezond. Daar hebben ze een eigen vermogen van net geen €1M met 'slechts' 357k aan schulden en die heeft in 2023 ook €361k winst gedraaid.

Comfortabel zal het niet zijn maar het is ook niet dat ze op extreem brede voet leven heb ik de indruk. Die auto's waarmee ze rijden zijn wrs minstens deels gesponsord en voor de rest wonen ze zowel in Frankrijk als in de Ardennen nu ook niet meteen in mega luxe ofzo.

Ter info:

Ik ben natuurlijk hun boekhouder niet, maar als ik hun laatste cijfers even opzoek:

De meeste jaren kleuren die cijfers gewoon groen. Ja , het bedrijf heeft schulden -> maar ongeveer elke BV heeft schulden.
Tevens, bedrijfsschulden zijn niet hetzelfde als persoonlijke schulden.

Zolang u activa de bedrijfsschuld enigzins dekken is er geen vuiltje aan de lucht. Maw, zolang de waarde van hun kasteel en de rest van de bezittingen vd vennootschap meer zijn dan hun schulden, nobody cares hoeveel schulden er zijn.
Een voorbeeld: https://www.staatsbladmonitor.be/bedrijfsfiche.html?ondernemingsnummer=0421707005
Onze vriend Michel zijn Kontrimo heeft +10miljoen€ schulden.

Je wil in u bedrijfsvoering een evenwicht vinden tussen schulden en winst. Hoe meer winst je maakt hoe hoger u belastingen. Als je een deel van die winst dan kan gebruiken om te investeren (en dus schulden te maken want de investering is meer dan de winst) heb je geen belastingen betaalt en in de toekomst een grote omzet (en dus meer winst om te investeren).
Op het einde van de rit verkoop je heel uwe santeboetiek (wat Michel nu gaat doen) en haalt op die manier u centjes met minder belastingen naar uwe privé en gaat rentenieren.

- Ze hebben het voordeel van schaal -> die hebben nul kost aan woning eh. Ze wonen allemaal op dat terrein. Er zijn vier gezinnen op dat terrein, doe de kost van u lening van u woonst is maal vier.
- Cost of living is in dat deel van FR goedkoper als ik me niet vergis -> maar dat zullen eerder pennies on the dime zijn.
- Ze hebben hun immo patrimonium in BE nog. Noem het gerust patrimonium, want als je daar in de buurt wat rond rijdt vind je meerdere panden die te koop/te huur staan van hen.
- De Junior zijn hobbies zijn meer sponsoring dan wat anders.
- Vergeet trouwens ook niet dat de naam Planckaert door oa het wielerverleden nog steeds deuren zal openen. Of denk je dat elke 15-jarige zonder boe of bah bij een ploeg wat koersen kan gaan rijden?

I said it before and will say it again:
Eddy doet zich voor als de goedlachse dorpsnar maar die man heeft een doel voor ogen en zal heel veel doen om dat doel te bereiken. Inclusief verwachtingen en druk opleggen aan de mensen rondom hem.
Ik denk niet dat de rest van de familie veel andere keuze heeft dan daar te wonen en werken.

Eddy doet zich voor als de goedlachse dorpsnar maar die man heeft een doel voor ogen en zal heel veel doen om dat doel te bereiken. Inclusief verwachtingen en druk opleggen aan de mensen rondom hem. Ik denk niet dat de rest van de familie veel andere keuze heeft dan daar te wonen en werken.
100% correct (helaas)

Die vrouw van Francesco had ook andere plannen, maar mocht die niet uitvoeren van die tiran

100% correct (helaas)

Die vrouw van Francesco had ook andere plannen, maar mocht die niet uitvoeren van die tiran
Welke plannen?

Dat de Eddy een doel heeft is duidelijk, hij geeft ze wel de keuze in een vergadering, maar van harte is het toch niet echt denk ik.

Curieus of dat dat hotel er echt komt, dan moeten die tenten toch wijken. En moeten ze zelf aanpassen naar een **** hotel. Want zo zien ze er niet uit.

Off-topic: je mag zeggen wat je wil, maar de meeste muziek die op de achtergrond van dit programma wordt gedraaid blijft toch goed, geweldig zelfs,... maar jammer genoeg vindt Shazam (of een andere app) meestal niets. :( Is er echt nergens info te vinden over achtergrondmuziek?

Verder gebeurt er inderdaad niet altijd veel en gaat het ook vaak niet over de meest diepgaande zaken, maar het is wel een aangename show om te zien na een vermoeiende dag en het dialect blijft leuk, samen met alle mooie natuurbeelden.

Eindelijk...

Geen 4-sterrenhotel, het wordt een chambre d’hôtes.
Het chaletpark, de vierkantshoeve en de glamping blijven behouden...

100% correct (helaas)

Magali heeft in 2015 ja gezegd toen het kasteel werd gekocht en toen heeft ze weer ja gezegd op het plan om langdurig in frankrijk te gaan wonen. Om daarna te beslissen dat je persee in belgie wilt blijven.

Ik zou me ook genaaid voelen, wat ook vreemd is dat plotseling de timmerman kinderen niet konden aarden in Frankrijk.

Terug
Bovenaan