CaseBlue
Well-known member
Iemand die achter de paywall even kan kijken?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Samenvatting:
Samenvatting:
Ze willen dat het volledige inkomen in rekening wordt genomen voor het toekennen van sociale voordelen.
Terechte maatregel imo.
Je moet gewoon even een gratis account aanmaken, dan kan je het artikel lezen..
Inderdaad, ook via via eens een tweede account gemaakt op nieuwsblad.Samenvatting:
Ze willen dat het volledige inkomen in rekening wordt genomen voor het toekennen van sociale voordelen.
Terechte maatregel imo.
Om van fraude te spreken moet er over iets gelogen worden wat hier niet het geval is. Je mag in het groot op je aanvraagformulier schrijven dat je heel veel aandelen of dividenden hebt en helemaal niet arm bent, je gaat er toch recht op hebben.Inderdaad, ook via via eens een tweede account gemaakt op nieuwsblad.
Ik denk dat we eigenlijk hier ook mogen spreken van een vorm van fraude: dat je een vennootschap opricht omdat je de loonlast te hoog vindt, so be it.
Om dan je zelf een laag loon uit te keren, fine.
Om dan steun aan te vragen voor pakweg een studiebeurs omdat je een "laag loon" hebt, sjees. Walgelijk.
Zwijgen is ook een vorm van liegen in sommige gevallen eh. Het gaat er naar mijn mening eerder over dat de wetgeving niet verder denkt dat "wat is uw loon?", dus je liegt inderdaad niet.Om van fraude te spreken moet er over iets gelogen worden wat hier niet het geval is. Je mag in het groot op je aanvraagformulier schrijven dat je heel veel aandelen of dividenden hebt en helemaal niet arm bent, je gaat er toch recht op hebben.
Neen, maar je moet wel toegeven dat als je het zo bekijkt je eigenlijk wel naast de spirit van de wet bezig bent.Wij zitten ook in de middelste inkomensklasse voor de verbouwpremie daardoor. De toekenning daarvan gebeurt op basis van het gezamenlijke belastbare inkomen. Ben ik nu ook een fraudeur? Had ik de premie maar niet moeten aanvragen? Want die is er ook voor de hoogste inkomens, weliswaar wat lager.
Volledig met eens dat ze het moeten aanpassen, maar het systeem gebruiken (niet misbruiken) is geen fraude.Zwijgen is ook een vorm van liegen in sommige gevallen eh. Het gaat er naar mijn mening eerder over dat de wetgeving niet verder denkt dat "wat is uw loon?", dus je liegt inderdaad niet.
Fraude is een te zwaar woord, inderdaad.Volledig met eens dat ze het moeten aanpassen, maar het systeem gebruiken (niet misbruiken) is geen fraude.
Volledig met eens dat ze het moeten aanpassen, maar het systeem gebruiken (niet misbruiken) is geen fraude.
Het magische woordje 'aub' kan soms helpen@JPV kan de discussie over managementvennootschappen en fiscaliteit verplaatst worden? Zodat de focus hier kan zijn op het ondernemen/ervaringen/advies?

Toch nog van twee walletjes kunnen eten.