Advies: bachelor of ITAA titel?

Eline

Banned
Ik ben 29 jaar en heb 1.5 jaar geleden een graduaat accounting administration behaald. Ik heb toen 2 jaar voltijds gestudeerd en daar dus niet naast gewerkt.

Nu werk ik al 1,5 jaar in een klein accountantskantoor waar ik ook 1,5 jaar stage deed. Ik werk hier graag en zie me niet dadelijk van job veranderen. Ze maken hier ook geen onderscheid tussen een graduaat en een bachelor, niet in taken en niet in loon.

Nu twijfel ik om toch nog voor de bachelor accountancy-fiscaliteit te gaan naast mijn fulltime job. Dit zijn nog 90-100 studiepunten en is enkel te volgen via afstandsonderwijs dus veel zelfstudie. Ik zou hier dan minimaal 4 jaar over doen (20-25 studiepunten per jaar).

Mijn werk heeft ook al aangegeven me in de toekomst te willen steunen voor de ITAA titel als ik daar zelf zou voor willen gaan (geen verplichting). Maar als ik hoor hoe moeilijk dit is en dat zelfs mensen met een master dit niet halen, denk ik dat dit met mijn graduaat en ervaring niet haalbaar is. Als ik dan binnen enkele jaren daaraan zou starten en het lukt niet, heb ik enkel graduaat om op terug te vallen.

Als ik eerst voor bachelor ga, heb ik ook minder ingangsexamens en nog eens extra theorie gehad etc en toch een bijkomend diploma moest ITAA later niet lukken.

Maar 4 jaar studeren en daarna eventueel nog voor ITAA gaan lijkt me een heel pittig traject.

De examens in januari (bachelor) vallen ook samen met deadline periode btw op het werk waarbij ik dan al +- 50 uren per week werk.

Ik weet niet of het vol te houden is voor minimaal 4 jaar om te studeren naast een fulltime job. Ga op mijn huidige werk ook geen loonsverhoging of ander takenpakket krijgen.

Ik ben momenteel single en nog geen kinderen maar heb wel een kinderwens dus ook iets om rekening mee te houden.

De reden dat ik dit ook zou doen is owv digitalisering en AI in de toekomst en het gevoel dat een graduaat dan niet meer voldoende is.