Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Maak er gerust eentje aan!Ik wil uw topic niet kapen maar er mag van mij gerust hier of apart een Finlandthread komen, die bestaat nog niet denk ik. Er is veel te vinden over wintertrips naar Finland maar amper iets over wat te doen in de lente/zomer. Staat hier op het lijstje als laatste Scandinavische land waar ik nog niet geweest ben. Nu, met een citytrip naar Helsinki vink je dat in principe ook af
Helsinki zelf is, voor zover ik mijn opzoekwerk nog herinner, vrij beperkt qua toerisme.
Activiteiten:Er is nog geen thread over, dus bij deze.
Mijn vrouw gaat binnen 2 weken naar Helsinki en ik vroeg mij af of hier mensen zijn met wat tips over wat je zeker moet gezien hebben, leuke/betaalbare restaurants, ...
Ik wil uw topic niet kapen maar er mag van mij gerust hier of apart een Finlandthread komen, die bestaat nog niet denk ik. Er is veel te vinden over wintertrips naar Finland maar amper iets over wat te doen in de lente/zomer. Staat hier op het lijstje als laatste Scandinavische land waar ik nog niet geweest ben. Nu, met een citytrip naar Helsinki vink je dat in principe ook af
Helsinki zelf is, voor zover ik mijn opzoekwerk nog herinner, vrij beperkt qua toerisme.
Leuke stad voor een dag of 3-4 maar wel een eerder vreemd volkje die Finnen. Ik ben er nu ook niet voor om overdreven te socializen met wildvreemden maar Finnen zijn hier vrij extreem in.
Ze gaan het liefst alle sociaal contact uit de weg (oogcontact wordt te allen prijze vermeden) en op het openbaar vervoer is het zelfs in rush hour muisstil en hoor je alleen de toeristen onder elkaar babbelen.
Heb er specifiek op gelet en zelfs tram- en buschauffeurs die elkaar kruisen negeren elkaar compleet. Ik heb dat nog nooit elders gezien, ook niet in andere Scandinavische landen.
Vraag je iets of ben je er als klant, dan zijn ze wel beleefd maar je moet niet teveel 'off-topic' gaan of ze bekijken je scheef.
Na Helsinki paar dagen doorgereden naar Karelië en daar was het identiek hetzelfde.
.Ja de Finnen zijn echt speciaal op dat vlak. Ik moet wel toegeven dat ik het eigenlijk wel leuk vond om niet zomaar aangesproken te worden door vreemden en dat klantenservice heel to the point is zonder te veel praatjes er bij.
Ik moet toegeven dat ik het verschrikkelijk vind als vreemden mij aanspreken gewoon om een babbeltje te doen of nodeloos uitbreiden of over hun leven beginnen te praten. En de Finnen hebben tenminste respect voor persoonlijke ruimte.... Ik denk dat ik in het verkeerde land ben geboren.

Hopelijk spiegelglas want ik zou toch liever hebben dat ze mij niet zien zitten als ik aan'tAteljee bar.
Een van mijn mooiste stedelijke uitzichten ooit tijdens het kakken.
![]()
Rendier gaan eten was ook wel is fijn.
Is al een paar jaar terug maar ik dacht in lappi ravintola.
Het suomenlinna hierboven al vermeld is ook wel mooi.
Ik ben daar ook een paar keer een lekkere gourmet hamburger gaan eten buiten op een ingesloten gezellig terras met live music etc. 'k weet niet direct meer waar dat was, maar hamburgers kunnen ze in Helsinki wel (s)maken.
ben 
Ik heb Porvoo bezocht met de bus vanaf Helsinki. Mooi dorp en mooie natuur, leuk centrum. Echt een volledige dag vullen vind ik niet..zijn er leuke dagrips vanuit Helsinki? Ik zie Porvoo?