Citytrip Londen

De kerstperiode begint in de UK behoorlijk vroeg. Dus misschien in het begin van december gaan en hopen op wél de sfeer, maar niet de drukte?!

Wij zijn in het verleden al een paar keer eind november begin december naar Londen geweest en dan is de kertsperiode inderdaad al bezig.
Drukte viel nog mee maar je kon wel niet zeggen dat het rustig was.
Uw 3.5jarige zou ik wel thuis laten. Gewoon met 2 ff wat quality time in Londen, super.

Iemand ooit al eens een citytrip naar Londen gedaan tijdens de kerstperiode? :unsure:

Mijn vriendin gaf dat als "hint" dat ze dat graag eens zou willen doen, maar mij lijkt dat op koppen lopen en gewoon gek worden van de drukte. :unsure:

Ik ben toch aan 't twijfelen om iets te boeken als verassing voor haar verjaardag, maar vrees voor de drukte...

En onze zoon van 3,5 jaar zal ook mee moeten... Wat doe je daar met een kind van die leeftijd? Busritje door de stad (hij kijkt graag rond), Lego/M&M Store, boottochtje op de Thames, misschien nog Hyde Park, maar dan heb je het ook gehad. 🤷‍♂️
Enkele jaren geleden ook naar London geweest, tussen Kerst en nieuw. Was inderdaad super druk, maar heb er mijn niet te hard aan geërgerd (wat ik normaal wél doe in drukte). Hyde park heeft dan een soort kerstmarkt/pretpark wat wel eens leuk is om door te wandelen.

Winkels zoals Lego/M&Ms gaan wel extreem druk zijn. Houd daar rekening mee dat je wel even gaat moeten aanschuiven om binnen te kunnen, zeker de Lego Store.

Kindje zou 'k zelf wel niet meenemen. Gaat zowel voor hem, als voor jullie, zo veel stress geven. Je zou hem al bijna aan een "leiband" moeten hangen wil je hem niet kwijtraken.

Enkele jaren geleden ook naar London geweest, tussen Kerst en nieuw. Was inderdaad super druk, maar heb er mijn niet te hard aan geërgerd (wat ik normaal wél doe in drukte). Hyde park heeft dan een soort kerstmarkt/pretpark wat wel eens leuk is om door te wandelen.

Winkels zoals Lego/M&Ms gaan wel extreem druk zijn. Houd daar rekening mee dat je wel even gaat moeten aanschuiven om binnen te kunnen, zeker de Lego Store.

Kindje zou 'k zelf wel niet meenemen. Gaat zowel voor hem, als voor jullie, zo veel stress geven. Je zou hem al bijna aan een "leiband" moeten hangen wil je hem niet kwijtraken.

Je ziet dus effectief veel mensen in Londen lopen met hun kinderen aan een soort leiband. De eerste dag moest ik daar nog mee lachen, maar na op dag 3 dochterlief voor de zoveelste keer uit het oog verloren te zijn snapte ik het. Dat is een bijna volwassen exemplaar dat gewoon rap afgeleid is, een 3,5 jarige zou ik echt niet doen. Je bent geen moment op je gemak in buurten als Leicester of Camden Lock.

Ik ben enkele jaren terug per ongeluk op black Friday op Oxford Street geëindigd... Wat een nachtmerrie 😬

Leceister Square op een ordinaire zaterdag avond is ook een ramp 😅

Londen en kinderen/peuters gaan dus echt wel samen hoor. Ik daar jaren gewoond met een peuter.

Vele museums hebben speciale kids section. Waar een deel dus voor kinderen zijn. Je hebt gratis story telling op veel plaatsen. Wandelen langs de Thames en de vele parken gaat ook zeer makkelijk. Je hebt kinder boerderijen. Je hebt het aquarium.

Wat je vooral niet moet doen is dagen spenderen aan die Oxford/leicester square tourist traps.

Winter wonderland op een weekdag overdag is ook leuke activiteit. Nature musea.

Londen en kinderen/peuters gaan dus echt wel samen hoor. Ik daar jaren gewoond met een peuter.

Vele museums hebben speciale kids section. Waar een deel dus voor kinderen zijn. Je hebt gratis story telling op veel plaatsen. Wandelen langs de Thames en de vele parken gaat ook zeer makkelijk. Je hebt kinder boerderijen. Je hebt het aquarium.

Wat je vooral niet moet doen is dagen spenderen aan die Oxford/leicester square tourist traps.

Winter wonderland op een weekdag overdag is ook leuke activiteit. Nature musea.
Maar zonder kleine kinderen is Londen nog leuker :)
Je gaat toch niet naar Londen om een kinderboerderij of aquarium te bezoeken?
Dat was toch een paar keer ons weekendje weg zonderen kinderen en telkens hard van genoten.

Maar zonder kleine kinderen is Londen nog leuker :)
Je gaat toch niet naar Londen om een kinderboerderij of aquarium te bezoeken?
Dat was toch een paar keer ons weekendje weg zonderen kinderen en telkens hard van genoten.
Als je de kans hebt uiteraard. Maar niet iedereen kan zijn kinderen voor weekendje laten babysitten door familie. Het was ook zijn vraag niet. Het was wat te doen met kinderen.

Nature museum is mooi ook zonder kinderen en al betere dan die touristische brol zoals camden market die dan elke volwassen tourist dan doet. Dan gaan aanschuiven voor Chinese fake brol en slechte chain / market food.

Dan kan je bvb met uw kind naar greenwhich park. Daar de market doen en tenminste op uw gemak zonder die kuddes toeristen natuur, cultuur en food hebben

Wij zijn volgende week een dag in Londen. We komen donderdagochtend toe en vertrekken vrijdag vroeg in de ochtend, waardoor we het nutteloos vonden om een overnachting te fixen. :smile:

Iemand tips om ons bezig te houden 's nachts? Liever geen clubs, maar eerder iets waar je op het gemak iets kan gaan drinken o.i.d.

Iemand recent nog de Eurostar genomen in Brussel Zuid richting Londen?

Hoe vlot doorloop je douane en controles?
Is 1u op voorhand aanwezig voldoende?

Iemand recent nog de Eurostar genomen in Brussel Zuid richting Londen?

Hoe vlot doorloop je douane en controles?
Is 1u op voorhand aanwezig voldoende?
Ik in februari nog, maar toen was dat nieuwe document nog niet nodig.
Ging toen best vlot, maar door werken in de terminal was het wel super druk en enorm op elkaar gepakt.

Terug
Bovenaan