Conflict tussen Israël - Palestina en omliggende gebieden

Palestijnen gaan in Europa waarschijnlijk niet moeten gaan vrezen voor hun leven...

Ondertussen is er in Frankrijk alweer een leerkracht vermoord door iemand die "Allahoe Akbar" riep. Met een link met het conflict in Israël...
Ben even rustig r/soccer aan het lezen en aan het nagenieten van het debuut van Vermeeren en Keita en dan lees je plots dit:

Wetende hoe levendig islamofobie is in het Westen zou ik toch wat voorzichtig zijn met zulke uitspraken.

Ja bon dat had ik ook al gelezen, maar wat is die link dan. Dat het een moslim was?
Als die gedode leerkracht een jood was hadden we dat al lang geweten denk ik, dus dat is het niet.

Dezelfde woorden die geroepen werden toen terroristen in Israël hun slachtoffers doodden om te beginnen. Dezelfde religie dus waarschijnlijk ook. Op de dag dat Hamas had opgeroepen tot een dag van "jiihad".

Maar inderdaad, het slachtoffer van die terreur moet niet eens per se een jood zijn, Islamitische terreur door organisaties vergelijkbaar met Hamas heeft ook in Europa ook al genoeg slachtoffers gemaakt. Net zoals Hamas ditmaal in Israël ook géén onderscheid gemaakt heeft tussen Israëli en andere nationaliteiten...

Ben even rustig r/soccer aan het lezen en aan het nagenieten van het debuut van Vermeeren en Keita en dan lees je plots dit:

Wetende hoe levendig islamofobie is in het Westen zou ik toch wat voorzichtig zijn met zulke uitspraken.

Dit is een Israeli, die kan je al moeilijker kwalijk nemen dat hij zich dit conflict aantrekt, en dit zijn nog maar woorden, van een voetballer, waar daarom niet veel mensen gevolg aan gaan geven.

Intussen is er in Frankrijk alweer een leerkracht dood. Meerdere anderen gewond.
Kwestie van jouw vergelijking terug even in perspectief te plaatsen.

Hoeveel doden zijn er al gevallen in Europa door 'Islamofobie'?
En hoeveel door Islamitisch terrorisme?
Of hoeveel doden door joods geweld buiten het conflict Israël/Palestina?

Qua voorzichtig zijn zou ik nog altijd met een geruster hard met een Palestijnse vlag doorheen de joodse buurt van Antwerpen durven wandelen, dan met een Israëlische doorheen de straten van Brussel of andere grootsteden.

De oorlog in Israël is vnl. een oorlog om land en niet zozeer een religieuze oorlog. Het jodendom kent geen bekeringsdrang en de meeste palestijnen zijn niet erg gelovig.

Natuurlijk moeten achterlijke moslimfundamentalisten het conflict weer aangrijpen om elders wat geweld te plegen. Na de aanval van Hamas, verschenen ook berichten op sociale media van moslims met 'happy october'. Het betreft dan moslims uit Nigeria, Indonesië,... die in feite niets met het conflict te maken hebben. Maar de haat tegen het westen zit diep...

De oorlog in Israël is vnl. een oorlog om land en niet zozeer een religieuze oorlog. Het jodendom kent geen bekeringsdrang en de meeste palestijnen zijn niet erg gelovig.

Natuurlijk moeten achterlijke moslimfundamentalisten het conflict weer aangrijpen om elders wat geweld te plegen. Na de aanval van Hamas, verschenen ook berichten op sociale media van moslims met 'happy october'. Het betreft dan moslims uit Nigeria, Indonesië,... die in feite niets met het conflict te maken hebben. Maar de haat tegen het westen zit diep...

Maar van de sociale hangmat in het westen zijn ze uiteraard niet vies. Principieel zijn ze enkel.als her hen uitkomt.

Hoe kan iemand verklaren waarom we gelukszoekers die naar hier komen en ondertussen fulmineren tegen westen toelaten?

Ik zag er deze week op tv in Duitsland en Antwerpen etc protesteren tegen Israel en supporteren voor hamas...

Wat zou er gebeuren moesten wij in Gaza op tv supporteren voor Israel? Of in Pakistan op tv voor Israel? Hoe lang duurt her voor we aan een doelkader opgeknoopt hangen ?

Maar van de sociale hangmat in het westen zijn ze uiteraard niet vies. Principieel zijn ze enkel.als her hen uitkomt.

Hoe kan iemand verklaren waarom we gelukszoekers die naar hier komen en ondertussen fulmineren tegen westen toelaten?

Ik zag er deze week op tv in Duitsland en Antwerpen etc protesteren tegen Israel en supporteren voor hamas...

Wat zou er gebeuren moesten wij in Gaza op tv supporteren voor Israel? Of in Pakistan op tv voor Israel? Hoe lang duurt her voor we aan een doelkader opgeknoopt hangen ?
Welkom in de wondere wereld van de democratie waar men in een land een mening mag hebben die afwijkt van de massa.

Dit dan nog terzijde, voor alle shit die we moslims geven mogen we dit ook wel eens geven aan joden imo, fascistische trekjes en ook niet willen integreren vaak zoals bv in Antwerpen.

Ik sta in feite perplex dat ik dit moet lezen in dit topic.
Dit heeft nu eens niks te maken met wat er in Israël speelt. En de Joodse gemeenschap is net een heel gewaardeerde gemeenschap in Antwerpen.

Waar jij voor pleit is assimilatie.

Jij ziet wat je wilt zien. Er was een protest pro Palestina en tegen de Israëlische oorlogsmisdaden. Jij maakt er een hamas protest van. Zelfs De Wever noemde het een vreedzame betoging.

En wij hebben hier nog altijd vrije meningsuiting en recht op protest. Ookal stel ik mij dat in vraag wanneer in Frankrijk, Duitsland en Engeland Palestijnse vlaggen en betogingen verboden worden.

Dezelfde mensen die voor dat verbod zijn, zijn dan vaak mensen die dan bvb wel openbare koranverbrandingen verdedigen of "Je suis Charlie" schrijven, want we hebben hier recht op vrije meningsuiting he.

Net dat recht op zogenaamde vrije meningsuiting zal onze ondergang worden.

Het maakt mij zeer bang als ik al die "vreedzame betogingen" zie in de grootsteden. Zijn alle soldaten en burgers daarvoor gestorven in de twee wereldoorlogen? Dat zo'n onverdraagzamen ons hier de les komen spellen?

Ik krijg er toch wat rillingen van, van heel de situatie. Maar ook van heel de retoriek er rond. En dan in tegenstelling tot heel veel andere zaken niet enkel op HLN, maar ook in andere media, van vooraanstaande politici. Dus an sich ook niet verbazend dat deze lijn zich dan ook doorzet naar deze thread.

Maar als we al actief extremismen goedpraten, democratische waarden zoals vrijheid van meningsuiting ondergraven, het allerkleinste excuus gaan gebruiken voor rechten aan banden te leggen,...

Ik moet zeggen dat ik steeds minder goesting krijg om te reageren in een thread met steeds meer opruiende taal, gebed in extremisme. Waarbij we onze eigen waarden en normen steeds meer verloochenen.

Ik ben blij dat we binnen een paar miljard jaar door de zon vernietigd worden. We verdienen het niet om te bestaan als mensheid als ik de voorbije pagina's lees.

Ik ben blij dat we binnen een paar miljard jaar door de zon vernietigd worden. We verdienen het niet om te bestaan als mensheid als ik de voorbije pagina's lees.
Dat is nog lang wachten hoor. Maar tegen dan gaat het ons allang vergaan zijn zoals gelijk welke andere dominante/parasitaire diersoort die hier al heeft geleefd.

Binnen 250 miljoen jaar zou er zich al een supercontinent gaan vormen, waarbij het een heel stuk warmer zou worden op Aarde (gemiddeld 28°C) met in de woestijngebieden (midden op dat continent) maximumtemperaturen tot 70°C. Maar dat is nog te lang om ons daar nu zorgen over te maken. We maken ons beter zorgen nu over de huidige opwarming van de Aarde.

Ik weet niet of dit al eerder in het topic gepost is, maar er zijn geruchten dat Egypte Netanyahu's regering informeerde over een dreigende aanval van Hamas. Netanyahu ontkende dit. Maar hoe weet je of Netanyahu liegt of niet?
Israeli PM Benjamin Netanyahu described the reports as "absolutely false".
An Egyptian intelligence official told the Associated Press news agency this week that Cairo had repeatedly warned the Israelis "something big" was being planned from Gaza.
Er is ook een verschil tussen iets onderschatten en ontkennen dat er een waarschuwing was. Netanyahu's beschrijving lijkt me tegenstrijdig. Het ding is: wat is er hier exact 'absolutely false' zoals Netanyahu zegt?

Ik weet niet echt wat ik moet denken van de implicaties. Namelijk: Netanyahu liet Hamas min of meer begaan omdat hij er voordeel uithaalt op één of andere manier. Dit lijkt me richting samenzweringstheorieën te gaan, en ik ben daar absoluut geen fan van. Maar die Egyptische official heeft ondubbelzinnig gezegd dat ze gewaarschuwd hebben.
Het lijkt me het wat te vroeg in het conflict om daar iets definitiefs over te zeggen en er lijkt meer onderzoek en bevestiging nodig.

Ik weet niet of dit al eerder in het topic gepost is, maar er zijn geruchten dat Egypte Netanyahu's regering informeerde over een dreigende aanval van Hamas. Netanyahu ontkende dit. Maar hoe weet je of Netanyahu liegt of niet?

Er is ook een verschil tussen iets onderschatten en ontkennen dat er een waarschuwing was. Netanyahu's beschrijving lijkt me tegenstrijdig. Het ding is: wat is er hier exact 'absolutely false' zoals Netanyahu zegt?

Ik weet niet echt wat ik moet denken van de implicaties. Namelijk: Netanyahu liet Hamas min of meer begaan omdat hij er voordeel uithaalt op één of andere manier. Dit lijkt me richting samenzweringstheorieën te gaan, en ik ben daar absoluut geen fan van. Maar die Egyptische official heeft ondubbelzinnig gezegd dat ze gewaarschuwd hebben.
Het lijkt me het wat te vroeg in het conflict om daar iets definitiefs over te zeggen en er lijkt meer onderzoek en bevestiging nodig.
Waarschuwingen kunnen genegeerd worden. Genoeg precedenten in de geschiedenis. Dat neemt niet weg dat deze oorlog goed uitkomt voor Netanyahu, op dit moment. Maar we weten niet waar dit uiteindelijk heen kan gaan.

Dat vliegdekschip is er voor de afschrikking, ik weet niet of die actief betrokken zal worden bij een eventuele betrokkenheid van Hezbollah.

Waarschuwingen kunnen genegeerd worden. Genoeg precedenten in de geschiedenis. Dat neemt niet weg dat deze oorlog goed uitkomt voor Netanyahu, op dit moment. Maar we weten niet waar dit uiteindelijk heen kan gaan.

Dat vliegdekschip is er voor de afschrikking, ik weet niet of die actief betrokken zal worden bij een eventuele betrokkenheid van Hezbollah.
Dat ligt daar vooral om te voorkomen dat de hele regio explodeert vermoed ik. M.a.w.: Vermijden dat Iran zich gaat moeien. Al schat ik de kans daarop klein aangezien die zich niet lijken te moeien.

En als een statement dat men Israel steunt.

Dat ligt daar vooral om te voorkomen dat de hele regio explodeert vermoed ik. M.a.w.: Vermijden dat Iran zich gaat moeien. Al schat ik de kans daarop klein aangezien die zich niet lijken te moeien.

En als een statement dat men Israel steunt.
Iran moeit zich ook, maar niet rechtstreeks. Als de VS naast het steunen van Israël en Oekraïne ook nog eens Libanon moet bombarderen en Iran moet binnenvallen zal Zelensky toch wel op zijn kin moeten kloppen. Al denk ik niet dat een invasie van Iran aan de orde is, wel een uitgebreide luchtcampagne. De reguliere luchtmacht van Iran, met hun mooie Tomcats, zal wel snel geneutraliseerd zijn.

Maar de olieprijs zal wel een "beetje" stijgen.

(...)

Dit is een Israeli, die kan je al moeilijker kwalijk nemen dat hij zich dit conflict aantrekt, en dit zijn nog maar woorden, van een voetballer, waar daarom niet veel mensen gevolg aan gaan geven.

(...)

Ik begin net als @phate_13 mijn goesting te verliezen om te blijven reageren op bepaalde posts, maar bij deze kan ik het toch niet laten.

Je zit hier al pagina's lang te insinueren dat alle moslims vol haat zitten, dat alle joden moeten vrezen voor hun leven enz.
En dan is er een Israëlische topvoetballer die haat verspreid en zegt dat het best ok is om alle Palestijnen uit te moorden, en dat ga je dan goedpraten en minimaliseren. En wat dan van al die Israëlische regeringsleden die even opruiende taal verkopen, zijn dat ook 'maar woorden', 'waar daarom niet veel gevolg' aan gegeven wordt'? Als er subiet een Palestijn zegt dat alle Israëli afgeslacht moeten worden, ga je dan ook zeggen 'ja je kan die dat moeilijk kwalijk nemen dat hij zich dit conflict aantrekt, het zijn maar woorden, waar daarom niet veel mensen gevolg aan geven'?

Dat zijn hier zo'n vreemde kronkels op het forum, ik begrijp er niks van. En dan gebruik je voorbeelden van moslimterreur bij ons in het westen, maar negeer je bewust zionistische terreurdaden (en een apartheidsregime, trouwens) in Palestina. Oproepen tot haat en geweld moeten we toch gewoon veroordelen, langs beide kanten.

Ik sta in feite perplex dat ik dit moet lezen in dit topic.
Dit heeft nu eens niks te maken met wat er in Israël speelt. En de Joodse gemeenschap is net een heel gewaardeerde gemeenschap in Antwerpen.

Waar jij voor pleit is assimilatie.
Ik sta perplex van hoe jij posts leest en het verdraait zodat het in jou kraam past. Ik pleit voor integratie niet assimilatie. Ik toon gewoon de hypocrisie aan wanneer een moslim iets doet staat de wereld op zen kop en zijn alle moslims plots slecht en wanneer een andere religieuze groep/persoon iets doet (in dit geval joden) is het plots shrugs shoulders en go on with life.

Terug
Bovenaan