Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Met hoe vaak je dit al herhaald heb, ga ik hier toch even dieper op in.
Ik ben 100% zeker dat er weinig mensen zijn die de volledige context goed kennen en begrijpen.
De vraag is : Maalt Israël daarom? (correctie: Lees Netanyahu en zijn gevolg)Je kan daar toch onmogelijk een serieus offensief houden zonder heel veel collateral damage, ze zitten daar met 2 miljoen mensen op 365km² en die zitten daar als ratten gevangen, als Israël en Egypte geen vluchtelingen binnen laten.
Dat lijkt me ook onmogelijk om vluchtelingen binnen te laten, want dan laat je tegelijk ook terroristen binnen.

Ik denk het niet. Het zal met de grove borstel zijn.De vraag is : Maalt Israël daarom? (correctie: Lees Netanyahu en zijn gevolg)
Ik wil vandaag toch geen Palestijn zijn in de Gazastrook. Triestig voor die mensen.![]()
Daarmee geven ze zichzelf legitimiteit om dit conflict uit te breiden naar Libanon en eventueel Iran.VRT liveblog: "Israël vergelijkt Hamas-aanval met aanslagen van 9/11 in de VS"
We kunnen ervan uitgaan dat het gaspedaal volledig zal worden ingeduwd.
Iran ligt ver. Libanon is iets anders, maar tenzij Hezbollah massaal gaat beschieten gaan die het land niet binnenvallen.Daarmee geven ze zichzelf legitimiteit om dit conflict uit te breiden naar Libanon en eventueel Iran.
Hezbollah beweert van niet tussen te komen als Libanon gerust gelaten wordt.De focus zal, indien Hezbollah niet ingrijpt, wel liggen op Gaza. Maar daarom denk ik dat Hezbollah net wel druk zou kunnen zetten. Dan moet IDF op twee fronten strijden.
Lebanon's FM: Government received assurances from Hezbollah it would not intervene unless 'Israel bullies and harasses Lebanon'
Lebanon's Foreign Minister Abdallah Rashid Bouhabib, said his government had received assurances from Hezbollah that it would not intervene in the fighting.
Bouhabib spoke to the Al-Sharq al-Awast newspaper on Saturday, before Hezbollah announced that it had attacked Israeli positions in the Mount Dov area Sunday morning.
According to Bouhabib, Hezbollah pledged not to intervene unless "Israel bullies and harasses Lebanon."
Wiens woord kan je nog vertrouwen hé? "Met gerust gelaten worden" zegt niet veel. Hezbollah zou volgens sommige schattingen ca. 130.000 raketten hebben. Uiteraard van wisselende kwaliteit. Maar het is een enorm arsenaal.Hezbollah beweert van niet tussen te komen als Libanon gerust gelaten wordt.
Hopelijk blijft dit bij een lokale Gaza-oorlog, het gaat zo al erg genoeg zijn.![]()
Ik vrees dat als Israel met de grove borstel door Gaza gaat bepaalde extremistische groeperingen in de regio dit gaan uitbuiten. We kunnen ons dan in het westen weer verwachten aan een reeks aanslagen. In de ruime regio is er niet veel nodig om ook elders sluimerende conflicten te laten escaleren.Iran ligt ver. Libanon is iets anders, maar tenzij Hezbollah massaal gaat beschieten gaan die het land niet binnenvallen.
De focus zal, indien Hezbollah niet ingrijpt, wel liggen op Gaza. Maar daarom denk ik dat Hezbollah net wel druk zou kunnen zetten. Dan moet IDF op twee fronten strijden.
Een dichtbevolkt gebied met 2 miljoen inwoners binnenvallen om daarin een goedvoorbereide en geradicaliseerde vijand uit te roken, dat is bloedvergieten en geen garantie dat de polarisatie en radicalisatie gaat stoppen. Misschien integendeel, zoals je zelf aangeeft. Ze gaan het echter ook niet oplossen door samen Kumbaya te zingen, maar Hamas & Netanyahu zijn dan ook de slechtst mogelijke kandidaten om tot een duurzame vrede te komen.Ik vrees dat als Israel met de grove borstel door Gaza gaat bepaalde extremistische groeperingen in de regio dit gaan uitbuiten. We kunnen ons dan in het westen weer verwachten aan een reeks aanslagen. In de ruime regio is er niet veel nodig om ook elders sluimerende conflicten te laten escaleren.
Hezbollah beweert van niet tussen te komen als Libanon gerust gelaten wordt.
Hopelijk blijft dit bij een lokale Gaza-oorlog, het gaat zo al erg genoeg zijn.![]()
Ik neem aan dat Israel het zo niet bedoelt maar er zijn inderdaad wel gelijkenissen, o.a. dat Hamas net als de Taliban ook een monster van eigen makelij is.VRT liveblog: "Israël vergelijkt Hamas-aanval met aanslagen van 9/11 in de VS"
We kunnen ervan uitgaan dat het gaspedaal volledig zal worden ingeduwd.
Dit gaat pas stoppen wanneer beide partijen het zodanig gortig maken dat de internationale gemeenschap zich afkeert. Geen idee waar die grens ligt.Ze gaan het echter ook niet oplossen door samen Kumbaya te zingen, maar Hamas & Netanyahu zijn dan ook de slechtst mogelijke kandidaten om tot een duurzame vrede te komen.
“We are fighting human animals and we are acting accordingly,” he adds.
www.jewishpress.com
Een derde Intifada, dus.Goed artikel/interview met ex-generaal Brik
![]()
Dear Dr. Yael
It is important to remember that many teenagers experiment with smoking not because they are “bad kids,” but because they are curious, stressed, influenced by peers, or trying to feel more grown uwww.jewishpress.com
Brik drew a nightmare scenario, suggesting that “The next war will feature both very difficult battles on land and very difficult attacks from the air. The Israeli home front will be hit by thousands of missiles every day, and along the border, we will be facing thousands of fighters who want to come across.”
“But we’ll face the biggest catastrophe inside the country, as tens of thousands of armed Arab rioters will run throughout the country, and we hadn’t prepared for this.
Een punt dat in deze thread nog niet aan bod is gekomen. Men vergeet blijkbaar dat er bijna 2 miljoen moslims in Israël wonen. Als een kleine minderheid hiervan rebelleert, zit je met een veel groter probleem dan Gaza.