Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Toch heel vreemd, wat is in godsnaam het nut van een internationaal arrestatiebevel als de deelnemende landen dit niet uitvoeren, en zelfs die mensen gaan uitnodigen
Dat Internationaal Strafhof kunnen ze evengoed afschaffen eigenlijk.
Ik word er misselijk van, maar hamas heeft hier toch wel gegokt met hun bevolking vind ik.Na weken israëlisch pestgedrag laten ze weer volop de bommen vallen op Gaza. Hoe dit NIET op een schending van het staakt het vuren kan worden gezien is mij onduidelijk, maar Israël hoopt er alsnog gijzelaars mee vrij te krijgen. Right...
En de VS geeft uiteraard volle steun en was op de hoogte van de 'aanval'. Mijn afkeer van het regime was nog niet groot genoeg.
![]()
Geweld in Midden-Oosten - Hamas verwerpt voorstel tot staakt-het-vuren, 10 familieleden sterven in zelfde Israëlisch bombardement | VRT NWS: nieuws
Hamas verwerpt het voorstel tot staakt-het-vuren dat Israël eerder deze week doorgaf aan Egypte, een van de onderhandelaars bij de vredesgesprekken. Intussen gaan de gevechten onverminderd verder. In 1 bombardement kwamen zeker 10 leden van dezelfde familie om. Volg het nieuws over het geweld in...vrtnws.be
Dat gelooft niemand toch. Tot dusver: 139 gijzelaars vrijgelaten als deel van onderhandelingen, 8 gijzelaars bevrijd met geweld. Smotrich en Ben-Gvir staan gewoon te springen van vreugde nu men terug onschuldige burgers door de vleesmolen kan draaien.Na weken israëlisch pestgedrag laten ze weer volop de bommen vallen op Gaza. Hoe dit NIET op een schending van het staakt het vuren kan worden gezien is mij onduidelijk, maar Israël hoopt er alsnog gijzelaars mee vrij te krijgen. Right...
En de VS geeft uiteraard volle steun en was op de hoogte van de 'aanval'. Mijn afkeer van het regime was nog niet groot genoeg.
![]()
Geweld in Midden-Oosten - Hamas verwerpt voorstel tot staakt-het-vuren, 10 familieleden sterven in zelfde Israëlisch bombardement | VRT NWS: nieuws
Hamas verwerpt het voorstel tot staakt-het-vuren dat Israël eerder deze week doorgaf aan Egypte, een van de onderhandelaars bij de vredesgesprekken. Intussen gaan de gevechten onverminderd verder. In 1 bombardement kwamen zeker 10 leden van dezelfde familie om. Volg het nieuws over het geweld in...vrtnws.be
Na weken israëlisch pestgedrag laten ze weer volop de bommen vallen op Gaza. Hoe dit NIET op een schending van het staakt het vuren kan worden gezien is mij onduidelijk, maar Israël hoopt er alsnog gijzelaars mee vrij te krijgen. Right...
![]()
Ik snap niet waarom deze "analyse" moet gemaakt worden. Natuurlijk heeft Hamas hier de lont in het kruidvat gestoken (en dan ook nog de aansteker er tegen gehouden). Maar ondertussen doet ook Israel wel lustig mee met het spelletje "moord eens zoveel mogelijk van het in uw ogen verkeerde ras" uit. Imo is er gewoon geen enkele partij die nog enigszins moeite doet om de waanzin te stoppen. En dan zitten we hier in het westen wel te doen alsof we een baken van moraliteit zijn. Hoog tijd dat we eens ingrijpen of nog maar pogingen doen om in te grijpen om deze slachtpartij te stoppen.Ik word er misselijk van, maar hamas heeft hier toch wel gegokt met hun bevolking vind ik.
Meer dan 200 Israëlische mensen afslachten, ze wisten toch ook wel dat Israël hard ging terug slaan ik denk dat ze erop gerekend hadden dat er internationaal veel kritiek op ging zijn waardoor ze tot een soort overeenkomst konden komen.
Enige die hier de dupe is zijn de Palestijnen, en hamas heeft het op hen afgeroepen, nogmaals ik ben niet pro Israël of hamas ik wil gewoon hebben dat dit stopt we zitten al boven de 20k doden van burgers notabene en voor wat in godsnaam zo zonde van al het leed dat veroorzaakt word.
Otzma Yehudit party leader Itamar Ben-Gvir's conditions to return to Prime Minister Benjamin Netanyahu's government were met Tuesday overnight as the IDF resumed fighting in Gaza, following the moves to oust Israel's attorney general and fire the Shin Bet chief. The development comes a week before the budget vote, with the coalition struggling to secure a majority.
Ben-Gvir had demanded that Netanyahu fulfill one of three conditions: implementing U.S. President Donald Trump's Gaza relocation plan, halting all humanitarian aid to the Strip or launching an intensified military campaign. These conditions seemed unlikely, but senior officials indicated last week that a resolution was near. Now, Ben-Gvir is expected to rejoin the government, possibly within days.
Without Ben-Gvir’s support, passing the budget would be nearly impossible, as the coalition currently holds a slim 59–60 majority. In such a scenario, the government would likely avoid putting the budget to a vote for fear of defections that could collapse the coalition and trigger new elections.
Ben-Gvir had initially set demands that seemed unrealistic, including the dismissal of Attorney General Gali Baharav-Miara and Shin Bet chief Ronen Bar. However, Netanyahu delivered on those demands. Now, the third condition — renewed military action in Gaza — has been met, potentially paving the way for Ben-Gvir’s return to the government and stabilizing the coalition.
Dat gelooft niemand toch. Tot dusver: 139 gijzelaars vrijgelaten als deel van onderhandelingen, 8 gijzelaars bevrijd met geweld. Smotrich en Ben-Gvir staan gewoon te springen van vreugde nu men terug onschuldige burgers door de vleesmolen kan draaien.
Dat betwijfel ik eigenlijk. Hamas had reeds bij het begin van de oorlog voorgesteld om een grote gijzelaarsruil te doen: alle gijzelaars in ruil voor alle Palestijnen in Israëlische gevangenissen. De eerste uitwisseling van gijzelaars gebeurde ook reeds in november 2023. Nadien zei Hamas enkel nog een uitwisseling te willen doen indien het vergezeld zou worden van een ceasefire. Iets waar de extreem-rechtse fractie in het kabinet van Netanyahu zich altijd radicaal tegen verzet heeft.Ik wil nu niet deze bombardementen verdedigen maar het zou ook wel eens kunnen dat Hamas bereid was om 139 gijzelaars vrij te laten net omdat Israël hen meedogenloos heeft gebombardeerd.
Wat Israël betreft hebben we toch echt fluwelen handschoenen.Er is nu eigenlijk helemaal niks meer dat de Israëli's nog zal tegenhouden. Ze hebben de meeste gijzelaars terug, en degenen die overblijven zijn blijkbaar niet meer zo belangrijk.
Biden & Blinken lieten al bijzonder veel begaan, maar met Trump is het alle remmen los.
Zeer benieuwd of er internationale sancties gaan volgen vanuit andere landen, o.a. in de EU, om toch iets van druk te zetten.
All hell would break loose if hostages are not set free. Dus nee, niet echt.Was Trump ook niet bezorgd om al die onschuldige slachtoffers van zo'n onzinnige oorlogen?
Permanente ceasefire. En dat wil zeggen dat het huidige Hamas gewoon aan de macht blijft.Nadien zei Hamas enkel nog een uitwisseling te willen doen indien het vergezeld zou worden van een ceasefire. Iets waar de extreem-rechtse fractie in het kabinet van Netanyahu zich altijd radicaal tegen verzet heeft.
Vanuit de EU? Laat ons hopen van niet.Zeer benieuwd of er internationale sancties gaan volgen vanuit andere landen, o.a. in de EU, om toch iets van druk te zetten.
Het zullen dan de onschuldige Russische slachtoffers zijn die hij bedoelde.All hell would break loose if hostages are not set free. Dus nee, niet echt.
Dat betwijfel ik eigenlijk. Hamas had reeds bij het begin van de oorlog voorgesteld om een grote gijzelaarsruil te doen: alle gijzelaars in ruil voor alle Palestijnen in Israëlische gevangenissen. De eerste uitwisseling van gijzelaars gebeurde ook reeds in november 2023. Nadien zei Hamas enkel nog een uitwisseling te willen doen indien het vergezeld zou worden van een ceasefire. Iets waar de extreem-rechtse fractie in het kabinet van Netanyahu zich altijd radicaal tegen verzet heeft.
Ja, dan is het bevrijden van de gegijzelden duidelijk geen prioriteit voor de Israëlische regering. Netanyahu's politieke overleving en de kolonisatie van de Westelijke Jordaanoever zijn dat wel, en die baten bij een verderzetting van het conflict.Elke zichzelf respecterende natie zou zich daar nu wel tegen verzetten. Niet dat dat de ravage en dood die Israël zaait goed praat.
Uiteraard wel.Ja, dan is het bevrijden van de gegijzelden duidelijk geen prioriteit voor de Israëlische regering.
Was Trump ook niet bezorgd om al die onschuldige slachtoffers van zo'n onzinnige oorlogen?