Controle op internetgebruik tijdens het werk

Er is een guest netwerk maar daar mogen wij blijkbaar niet op. Op zich geen probleem ik heb een ongelimiteerd data abonnement.

Maar is besef maar al te goed dat ze enorm lacks zijn in ons internet gebruik. En voor sommige is het ook vriendjespolitiek met de IT.

Bv: wij hebben hier ancients die de whatsapp app niet eens de browser maar de app op hun computer hebben gekregen. Dat moet ik niet eens vragen want dan lachen ze mij vierkantig uit maar de oude generatie heeft dat er nog op gekregen.
Gohja, dat duurt dan wss tot ze een nieuwe laptop moeten krijgen & dan is het ook weer weg. Dus maximum 3 of 4 jaar naargelang hoe lang die machines moeten mee gaan.

Dan TBD of ze dat onder de huidige regels nog eens op krijgen.

Er is een guest netwerk maar daar mogen wij blijkbaar niet op. Op zich geen probleem ik heb een ongelimiteerd data abonnement.

Maar is besef maar al te goed dat ze enorm lacks zijn in ons internet gebruik. En voor sommige is het ook vriendjespolitiek met de IT.

Bv: wij hebben hier ancients die de whatsapp app niet eens de browser maar de app op hun computer hebben gekregen. Dat moet ik niet eens vragen want dan lachen ze mij vierkantig uit maar de oude generatie heeft dat er nog op gekregen.

Voor whatsapp te installeren op je laptop heb je niet eens adminrechten nodig volgens mij dus die van IT maar al te goed dat het geïnstalleerd kan worden zonder hun interventie en heb jij het niet eens geprobeerd :p.

Dat is mijn punt: hoe is cybersecurity erop vooruit gegaan als mensen ipad meepakken naar het bureau om dan met de wifi shit te streamen.

iPads waar wss 1001 shady apps van de kids op staan, sure, veilig.

Ipv... je laat de spotify/apple music/whatever streaming app toe op de professional beveiligde pc.
Ik begrijp wel dat men sommige zaken blokkeert maar ik heb ergens gewerkt waar 100% geblokkeerd werd tenzij "whitelisted". Echt voor elke scheet had je toestemming nodig --> Ik vind dat 100% zinloos.

Als je privé wil surfen dan lukt dat gewoon hé. Smartphone of I-Pad (worst case in een vergaderkotteke) en gewoon gaan met de banaan ..

Laatst bewerkt:
Ik begrijp wel dat men sommige zaken blokkeert maar ik heb ergens gewerkt waar 100% geblokkeerd werd tenzij "whitelisted". Echt voor elke scheet had je toestemming nodig --> Ik vind dat 100% zinloos.

Als je privé wil surfen dan lukt dat gewoon hé. Smartphone of I-Pad (worst case in een vergaderkotteke) en gewoon gaan met de banaan ..
Was da in de catacomben van de Kerncentrale van Doel mss. Zodat we toch zeker geen Tsjernobyl situatie downloaden. :sneaky:

Anyway, zulk een toestanden kunt ge wel al eens tegen komen op 'ne server', zijnde productie server van 't een of 't ander, die van vanalles & nog wat afgeschermd wordt. Maar toch niet op de uitvoerende laag hun werkmateriaal (e.g. die laptop die nodig is om uw werk te doen).

Terug
Bovenaan