Cordon sanitair doorbroken in Ranst

Dergelijke simpele veralgemeningen brengen geen meerwaarde in de discussie.
Veiligheid is toch het begin? Want wat heb je aan je recht tot adoptie als je bont en blauw in het ziekenhuis ligt?
En volgens u is islamisering de schuld van homofoob geweld?
Want ik ken 100-en moslims die helemaal niks tegen homo's hebben hoor. Ik ken echter geen enkele vlaams belanger die niks tegen homo's heeft.

Er zijn zoals bij elke partij veel stokken die je kan gebruiken om een partij te kraken, der scheelt aan allemaal wel iets serieus. Maar mensenrechten gebruiken tegen het VB is mi dus een zeer zwak argument.
Partijprogramma van Vlaams Belang staat vol met standpunten die ingaan tegen het EVRM dus is wel degelijk een legitiem argument.

Analyse van het partijprogramma van 2019 waarvan veel punten ook in dat van 2024 te vinden zijn: https://hrc.ugent.be/wp-content/uploads/2019/10/Rapport-mensenrechten-VB-programma-final.pdf

Partijprogramma van Vlaams Belang staat vol met standpunten die ingaan tegen het EVRM dus is wel degelijk een legitiem argument.
En de moslimwereld heeft zijn eigen versie moeten schrijven want als ze alle dingen wilden schrappen die zij wel willen discrimineren in het EVRM werd het te dik van de Tipp-Ex...
Dus nogmaals, de strijd van VB tegen het conservatieve aspect islam houdt hun eigen conservatieve programmapunten in balans.
Beiden betreur ik, maar op vlak van mensenrechten is dat dus een gelijkspel, zeker in de praktijk in onze grootsteden.

Je zal nooit het cordon begrijpen, als je niet begrijpt dat voor veel mensen het VB en alles waar die partij voor staat absoluut verderfelijk is. Ze kunnen zich nog zo constructief opstellen, je maakt geen deals met de duivel. Het is jouw recht om dat overdreven te vinden, maar dat gaat niets veranderen aan het feit dat voor velen er geen grotere dreiging voor onze rechten, vrijheden, cultuur, democratie en hele manier van leven is dan het VB en dat we alle democratische middelen zullen gebruiken om die zaken te beschermen.
No offense maar sommige mensen stemmen net op het VB door posts als deze hierboven (of dat is toch het grootste gevaar). Dat besef je toch niet?
Het is jouw recht om dat overdreven te vinden, maar je kan beter rustig blijven en met goede argumenten afkomen dan meteen over de duivel te spreken.

Dat werkt dan wel eens averechts en je verkrijgt dan het omgekeerde effect van wat je wenst te bereiken.

En de moslimwereld heeft zijn eigen versie moeten schrijven want als ze alle dingen wilden schrappen die zij wel willen discrimineren in het EVRM werd het te dik van de Tipp-Ex...
Dus nogmaals, de strijd van VB tegen het conservatieve aspect islam houdt hun eigen conservatieve programmapunten in balans.
Beiden betreur ik, maar op vlak van mensenrechten is dat dus een gelijkspel, zeker in de praktijk in onze grootsteden.
En als hier een partij komt die die ‘moslimwereldversie’ in 30 punten in hun programma wil invoeren, zal die ook geen medestanders vinden om een coalitie mee te vormen. Al dat wijzen naar een ander verandert niks aan de eigen inhoud.

En als hier een partij komt die die ‘moslimwereldversie’ in 30 punten in hun programma wil invoeren, zal die ook geen medestanders vinden om een coalitie mee te vormen. Al dat wijzen naar een ander verandert niks aan de eigen inhoud.
Klopt, die zijn daarmee ook aan het wachten tot ze meer dan 50% halen.

No offense maar sommige mensen stemmen net op het VB door posts als deze hierboven (of dat is toch het grootste gevaar). Dat besef je toch niet?
Het is jouw recht om dat overdreven te vinden, maar je kan beter rustig blijven en met goede argumenten afkomen dan meteen over de duivel te spreken.

Dat werkt dan wel eens averechts en je verkrijgt dan het omgekeerde effect van wat je wenst te bereiken.
Ik zie een veel groter gevaar in het normaliseren van een verwerpelijk en gevaarlijk gedachtegoed, dan in het benoemen van de dingen zoals ze zijn.

Ik zie een veel groter gevaar in het normaliseren van een verwerpelijk en gevaarlijk gedachtegoed, dan in het benoemen van de dingen zoals ze zijn.
Ik ben er van overtuigd dat als Bartje erin slaagt een federale regering op de been te brengen die daadkrachtig is dat dit een nadeel gaat zijn voor het VB hé. Mensen willen goed bestuur. Eigenlijk is dat de essentie van alles. (Ook op gemeenteniveau en blah blah blah)

Die mensen ga je niet overtuigen door tegen ze te brullen dat ze niet voor de devil himself mogen stemmen en dat dit het zuivere kwaad is. Neen je gaat die mensen overtuigen door goed bestuur. Dus Bart! Je weet wat te doen hé. ;)

Ps. Ik heb trouwens niet voor het VB gestemd maar dit ter zijde.

Ik ben er van overtuigd dat als Bartje erin slaagt een federale regering op de been te brengen die daadkrachtig is dat dit een nadeel gaat zijn voor het VB hé. Mensen willen goed bestuur. Eigenlijk is dat de essentie van alles. (Ook op gemeenteniveau en blah blah blah)

Die mensen ga je niet overtuigen door tegen ze te brullen dat ze niet voor de devil himself mogen stemmen en dat dit het zuivere kwaad is. Neen je gaat die mensen overtuigen door goed bestuur. Dus Bart! Je weet wat te doen hé. ;)

Ps. Ik heb trouwens niet voor het VB gestemd maar dit ter zijde.
Ik ben hier ook niet aan het proberen om VB-stemmers te overtuigen, ik geef alleen duiding bij waarom voor veel mensen het cordon belangrijk blijft.

Ik ben hier ook niet aan het proberen om VB-stemmers te overtuigen, ik geef alleen duiding bij waarom voor veel mensen het cordon belangrijk blijft.
Uw eerste post was meteen met de deur in huis vallen en nadien heb je u verduidelijkt. Dus bedankt daarvoor. :)

Want het probleem met uw eerste post is dat als je dit niet verduidelijkt en mensen zomaar afsnauwt (of irriteert) zonder echt goede argumenten, sommige van die mensen die 'niet' op het VB stemmen nét gaat overhalen om wél op het VB te stemmen.

Ja, echt wel een partij die geloofwaardig is qua steun voor LGBTQ rechten.
Nu niet dat ik twijfel aan het VB en hun steun voor transgenders maar die quote zegt niks over hoe ze daar tegenover staan. Ze hebben het niet op Groen, maar hier is geen duidelijke link met transgender.

In hun bredere context wel natuurlijk maar deze quote is nu niet echt bewijs.

Nu niet dat ik twijfel aan het VB en hun steun voor transgenders maar die quote zegt niks over hoe ze daar tegenover staan. Ze hebben het niet op Groen, maar hier is geen duidelijke link met transgender.

In hun bredere context wel natuurlijk maar deze quote is nu niet echt bewijs.
Behalve het woord ‘transgender’?

En volgens u is islamisering de schuld van homofoob geweld?
Want ik ken 100-en moslims die helemaal niks tegen homo's hebben hoor. Ik ken echter geen enkele vlaams belanger die niks tegen homo's heeft.

Dus Chris Janssens heeft ook iets tegen homo's?
En oprechte vraag, hoe ken je 100-en moslims die niks tegen homo's hebben? Jij hebt al gesproken met 100-en moslims over homosexualiteit?
Dat is nu geen doordeweeks onderwerp waar je zo over praat, zoals het weer.

Oké, maar dan geef je toch aan dat het logisch is dat er niet wordt samengewerkt met partijen die zo ingaan tegen mensenrechten? Dus ook VB?
Partijen zijn inderdaad vrij om in coalitie te gaan met wie ze willen. Zoals makila aangeeft, zolang dat maar resulteert in goed bestuur. En het feit dat VB zoveel stemmen kan halen in de oppositie is een teken dat dat ontbreekt. Partijen wegzetten "want mensenrechten" of "des duivels" is dus niet de manier, want dat is gebaseerd programma's of beloftes en dus totaal in het ijle.

Zolang er meer sociaal zwakkeren zijn dan welvarende mensen, moet men niet verwonderd zijn dat extremen stemmen winnen als je bestuur aanmoddert en je maatschappelijke problemen laat verzweren. Wie dan met het morele vingertje begint te zwaaien op basis van programma's mist dan de essentie.
Ipv cordons op te werpen zou men beter cherrypicken uit de standpunten van de oppsositie en pijnpunten die hen momenteel stemmen oplevert aanpakken zonder iemand te discrimineren. Bvb kindergeld enkel als belastingaftrek voor mensen die in het wit werken, ik zeg maar iets. Een cordon afspreken daarentegen is een teken van gebrek aan daadkracht en een andere manier zoeken om nog even aan de macht te kunnen blijven. Met ons braaf stempubliek lukt dat voorlopig nog aardig. Dat tijdverlies is mi slecht voor ons land op lange termijn, en dat grote bedrijven vertrekken is daar denk ik al een symptoom van. Verlamming door de walen, door het cordon, blauwen die zich misrekenen, groenen in de regering...het is altijd iets.

Over de vergelijking met moslimpartijen kan ik je niet neutraal antwoorden, gezien ik gewoon een afkeer heb tegen traditionele religie of georganiseerde religie tout court. Spiritualiteit geen probleem mee, maar het georganiseerde aspect is veel te gevaarlijk voor politiek, financieel, mentaal... misbruik. Ook al bestaan er misschien spirituele leiders die het wel goed bedoelen, liever niet gewoon.

Laatst bewerkt:
Dus Chris Janssens heeft ook iets tegen homo's?
En oprechte vraag, hoe ken je 100-en moslims die niks tegen homo's hebben? Jij hebt al gesproken met 100-en moslims over homosexualiteit?
Dat is nu geen doordeweeks onderwerp waar je zo over praat, zoals het weer.
Vandaag valt er in het verkiezingsprogramma van Vlaams Belang geen woord te bespeuren over holebirechten, noch pro noch contra. Die stilte is niet toevallig, gaf Tom Vandendriessche, Europees lijsttrekker en hoofd van de Vlaams Belang-studiedienst, vorige week eerlijk toe bij de persvoorstelling van zijn boek We komen eraan. Alleen De Standaard en de kleine rechts-conservatieve website PAL NWS waren daar aanwezig. “In de politiek zijn er een aantal fases”, zei Vandendriessche. “De ene is de wereld van de ideeën en de andere is de wereld van de prioriteiten. Ik ben persoonlijk tegenstander van adoptie door homoseksuelen. Maar het staat nu niet op de agenda die we voorleggen aan de kiezer.” Hij maakte ook meteen de brug naar abortus. “Over abortus staat er nu niets in ons verkiezingsprogramma. Maar dat wil niet zeggen dat we daar geen standpunten over hebben. Vlaams Belang is tegen abortus, behalve als het leven van de moeder in gevaar is, bij verkrachting of bij een ernstige handicap.
“Het is heel simpel om daarop te antwoorden”, zei Van Grieken. “We gaan die rechten niet terugdraaien omdat daar gewoon geen enkele coalitiepartner voor staat te springen. Daar moeten we realistisch in zijn. U mag mijn standpunt daarover weten: een kind heeft in een ideale situatie recht op een mama en een papa. Maar we zijn realistisch genoeg om te weten dat er geen draagvlak is om dat (adoptie door homokoppels, red.) terug te draaien.”
Vlaams Belang-ondervoorzitter Chris Janssens, die zich drie jaar geleden outte als homo, schaart zich vandaag volledig achter dat standpunt van zijn voorzitter. “Holebirechten zijn verworven rechten. In een ideale wereld, dat geef ik grif toe, wordt een kind opgevoed door een man en een vrouw. Maar er is ook geen parlementaire meerderheid om daar nog iets aan te veranderen.”

Dus ja, ik zou Vlaams Belang allesbehalve als homovriendelijke partij labelen. Ook Chris Janssens is vrij duidelijk over het adoptierecht voor homo's.

Dus ja, ik zou Vlaams Belang allesbehalve als homovriendelijke partij labelen. Ook Chris Janssens is vrij duidelijk over het adoptierecht voor homo'
Al het andere even buiten beschouwing gelaten (en ter mijne verdediging, ik heb een homobroer zonder kinderen en heb een homoschoonbroer met een kindje met zijn vriend via draagmoederschap welk ze zeer goed opvoeden).

Je kan toch niet ontkennen dat het ´perfecte´ gezin om in op te groeien 2 liefdevolle hetero ouders zijn?
Een kind heeft echt een beetje van beide nodig hoor.

Terug
Bovenaan