Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 03/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog iets simpel. Effect op bevolking en economie: 0,0 (NUL).
Effect op de pandemie: positieve effecten.

Wat? FFP2 maskers ipv die stoffen vodden verplichten (zoals al verplicht in Oostenrijk, Slovakije etc.)
Waarom niet? Geen idee, liever 37 overlegcomités en wat politieke statements.

Hij heeft gelijk van te klagen. Hij zou er beter nog bij vermelden wie moeilijk dat over welk advies van de gems. Dan kan ik daar in 2024 rekening mee houden.
Inderdaad, pek en veren voor al die populisten die nu plots een opbod van maatregelen willen doen, bij gunstige cijfers zonder het effect van de vorige maatregelen af te wachten.

Nog eentje (sorry voor het spervuur, maar deze corona saga is toch wel een nietaflatende bron van ongelofelijkheid):

"Minister Dermagne wil coronabarometer invoeren."

Goed dat we ons dat hier al een half jaar zitten af te vragen waarom dit al niet bestond in voorbereiding naar deze golf, naar aanleiding van iedere keer diezelfde discussies over 'ja maar welke maatregelen gaan we nemen, en durven we wel, en wanneer, blablabla.

We lachen er dikwijls mee, maar ze zouden soms echt wel beter meelezen op BG :p

Laatst bewerkt:
Inderdaad, pek en veren voor al die populisten die nu plots een opbod van maatregelen willen doen, bij gunstige cijfers zonder het effect van de vorige maatregelen af te wachten.
Ik vind het eigl wel een goed besluit nu 🤫

Nu direct de scholen sluiten ging meteen chaos zijn voor heel wat mensen en bedrijven . Beter om dat te vermijden .

Ik had tickets voor de Rewind Party , jammer dat het niet doorgaat , maar kan er wel inkomen . Anderen in de groep(de zorgverleners) vinden het belachelijk en de schuld van Jan Jambon . Zo zie je maar .

Ik veronderstel dat het ook dit jaar weer een vreemd nieuwjaar zal worden. Want ik kan me niet voorstellen dat ze binnen 3 weken gaan beslissen dat de horeca plots terug geen sluitingsuur meer heeft. En dat is toch ook al 2 jaar op rij dan dat die een van hun hoogdagen missen.
Dat ze twee zware jaren hebben ga ik niet ontkennen, maar ivm die "hoogdagen" met de feestdagen herinner ik mij dat er in de jaren voor corona toch geregeld berichten waren over hoe meer en meer zaken dicht bleven tijdens de feestdagen. Enerzijds gebrek aan personeel, en anderszijds meer en meer mensen die gezellig (en goedkoper) thuis vierden.

Dat ze twee zware jaren hebben ga ik niet ontkennen, maar ivm die "hoogdagen" met de feestdagen herinner ik mij dat er in de jaren voor corona toch geregeld berichten waren over hoe meer en meer zaken dicht bleven tijdens de feestdagen. Enerzijds gebrek aan personeel, en anderszijds meer en meer mensen die gezellig (en goedkoper) thuis vierden.
Anekdotisch, maar ik ken enkele uitbaters die het niet doen omdat ze hun personeel dan dubbel moeten betalen en dat er niet voor over hebben.

Moet zeggen dat ik maar weinig zaken/restaurants zag die met nieuwjaar open deden (tenzij inclusief feest). Met Kerst wel uiteraard.

Ook anekdotisch, maar het restaurant waar wij meestal ons kerstmenu afhalen is al van voor corona enkel open om uw diner af te halen overdag tijdens de feestdagen en de uitbater zelf zei vorig jaar nog dat dat nog steeds keigoed draaide, ook met corona. Win-win want die moet geen personeel betalen (buiten sous chef), de centen zijn verdiend en hij kan zelf 's avonds thuis gaan vieren.

Wtf? 😂😂😂😂 Ooit al in een sportzaal naar een match gaan kijken? Die tribunes staan zeker 3 meter van de zijlijn, of denkt ge da mensen op het veld lopen als ze naar de achterste tribune willen lopen?
ik dacht dat je het had op zalen zonder plaats voor een tribune, zo van de die minimale sporthallen. Maar op die tribunes kan er wel degelijk vaak veel volk, meer dan 200. En die ga je echt niet zomaar proper apart van elkaar houden.
En ze konden nu perfect de corona pas vragen aan de ingang, want de ploeg die thuisspeelt die heeft daar een verantwoordelijke voor. Als er dingen afgeplakt worden op de tribunes waar ge niet moogt zitten, zullen mensen daar ook niet gaan zitten ze..
lol, dat zie je in het voetbal. Zelfs in de basket bij ons wordt dat genegeerd

Laten we niet vergeten dat er ook richtsnoeren zijn meegegeven, die welliswaar geen wetgeving zijn maar betekenen dat je je verstand gebruikt:
Drie richtsnoeren om het veilig te houden:
Beperk uw contacten. Pas je gedrag aan en wees vooral heel voorzichtig met kwetsbare personen. Wanneer je elkaar toch wil zien, doe het dan bij voorkeur buiten.
Gebruik zelftesten. Wanneer je thuis toch mensen ontvangt, gebruik een zelftest en draag je mondmasker. Zo heb je meer zekerheid. De zelftesten zijn verkrijgbaar bij elke apotheker en ook in de supermarkt.
Ventileer. Zorg voor voldoende ventilatie van binnenruimtes. Dat is trouwens sowieso gezond, maar zeker in deze coronatijden.

Vind 'richtsnoer' wel een originele naam. Gebruiken ze dat al langer ipv advies (of 'dringend' advies in Nederland) ?
Richtsnoer, advies, sterke aanbeveling van de experten, absoluut aangeraden, je verstand gebruiken... het wordt afwisselend gebruikt op de media websites en door de overheid.

Toch apart hoe bij elke golf één bepaalde leeftijdscategorie kop van jut is.
Tijdens de 1ste golf waren dat de oudjes en sinds jonger en jonger.
Ik vermoed dat golf 5 wilt zeggen dat peuters en baby's aan bod komen en dan stel ik voor dat pasgeboren baby's een pcr test moesten afleggen voordat de navelstreng wordt doorgeknipt. Hoplaa een hersenkietelaar in zo'n inie minie klein neusgatje.

Zijn ze positief dan moeten ze terug de baarmoeder in, 10 dagen quarantaine.
Zal ze leren de kleine superverspreiders!

Toch apart hoe bij elke golf één bepaalde leeftijdscategorie kop van jut is.
Tijdens de 1ste golf waren dat de oudjes en sinds jonger en jonger.
Ik vermoed dat golf 5 wilt zeggen dat peuters en baby's aan bod komen en dan stel ik voor dat pasgeboren baby's een pcr test moesten afleggen voordat de navelstreng wordt doorgeknipt. Hoplaa een hersenkietelaar in zo'n inie minie klein neusgatje.

Zijn ze positief dan moeten ze terug de baarmoeder in, 10 dagen quarantaine.
Zal ze leren de kleine superverspreiders!
Zo cute hihi
Overigens geen slecht ideetje, en meteen een mondmaskertje op.

De Tijd, 3 december:

"In de jongste dagcijfers tekent zich een daling af. 'Op maandag 22 november hebben we mogelijk de piek van de besmettingen bereikt', zegt viroloog Steven Van Gucht"
"In Vlaanderen zijn de besmettingen over hun top heen, stelt de coronawatcher Bart Mesuere (UGent) op sociale media"
"Ook in de ziekenhuizen is er goed nieuws. Er is voor de tweede dag op rij een daling tegenover 24 uur geleden"
"Ook in het aantal dagelijkse opnames lijkt de kentering ingezet."

En dat allemaal met de maatregelen van de persconferentie van vandaag en vorige week, die minder lang geleden zijn dan de besmetting+incubatie+test+rapportage tijd!
Straffe toebak, die maatregelen!

Sorry, victory lap: :clap::cool::woohoo::woohoo:🥳

Federaal wil de scholen sluiten, regio's en Benneke op kop willen ze openhouden. We mogen nog content zijn met wat er uiteindelijk uitgekomen is want ik zie ons politici er nog toe in staat om er een Belgisch compromis uit te halen en de scholen dan maar een halve dag te sluiten. 🤣🤣🤣

Ik vind het eigl wel een goed besluit nu 🤫

Nu direct de scholen sluiten ging meteen chaos zijn voor heel wat mensen en bedrijven . Beter om dat te vermijden .

Ik had tickets voor de Rewind Party , jammer dat het niet doorgaat , maar kan er wel inkomen . Anderen in de groep(de zorgverleners) vinden het belachelijk en de schuld van Jan Jambon . Zo zie je maar .
Dan vraag ik me toch af welke jobs in de zorg die hebben...

Zoals al aangehaald, de bevolking heeft zn gedrag al aangepast voor ze met de (onvoldoende) maatregelen afkwamen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan