Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 03/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zoals al aangehaald, de bevolking heeft zn gedrag al aangepast voor ze met de (onvoldoende) maatregelen afkwamen.
Moest ik zelf geen Limurger zijn zou ik het mopke maken dat de trage Limburger nu pas de maatregelen van volgend jaar begint toe te passen. :unsure:

Zoals al aangehaald, de bevolking heeft zn gedrag al aangepast voor ze met de (onvoldoende) maatregelen afkwamen.
Waarom waren dan extra maatregelen nodig, als de bevolking zijn gedrag sowieso al aanpaste waardoor de cijfers daalden?
En dan zeg je daarbovenop nog 'onvoldoende' maatregelen?

Straks gaat het hier de HLN-toer op en zijn mondmaskers kindermishandeling.
Het gaat er voor mij niet om dat het "niet eerlijk" zou zijn (laat staan mishandeling), maar dat die maskers maar half zullen gedragen worden. Kinderen van die leeftijd zitten nog vaak met de handen in ogen, neus, mond EN aan elkaar. Wassen hun handen niet echt goed of vaak. Het is eerder dat die maatregel niet veel zal uithalen. Plus, online bestellen is goed en wel, maar het is weekend. Tegen maandag is dat dus nooit geleverd. En ja, ik heb kinderen van die leeftijd.

Daarbij... een limiet van 6 jaar? Dat wil dan zeggen dat de helft van het 3e kleuter een masker moet dragen, maar de andere helft niet? Hetzelfde voor het 1e leerjaar of zoiets? Allee... kleuters met een mondmasker... die trekken dat toch af om de zoveel tijd?

Ik dacht dat hun cijfers wel beduidend beter zijn. Maar ons met Spanje vergelijken is dan ook echt appelen met peren vergelijken.
Net daarvan krijg ik de koude kak, als het in het kraam past is vergelijken goed en wenselijk. Als het niet volgens de gewenste uitkomst is moeten we roepen dat we niet naar andere landen moeten gaan kijken.

Waarom waren dan extra maatregelen nodig, als de bevolking zijn gedrag sowieso al aanpaste waardoor de cijfers daalden?
En dan zeg je daarbovenop nog 'onvoldoende' maatregelen?

Een deel van de bevolking.
En je ziet dat desondanks de ziekenhuizen nog vol liggen.

Als die 2 weken daarvoor hun booster gekregen hebben, is hun risico het laagste van de afgelopen 2 jaar om ernstige gevolgen te krijgen bij coronabesmetting.

Gelukkig gaan we alles kunnen doen zolang we maar zelf-testjes kopen.

Inderdaad, je weet toch niet of die hun booster gekregen hebben? Wat valt er dan zo te lachen?
En veel kans van wel, want een groot deel 65+ zijn ondertussen al geweest.

Veel kans van niet ook.
Je kan je terecht de vraag stellen of het de moment is om bussen vol te steken met kwetsbare mensen waar minstens een deel géén booster gehad heeft als het virus zo aanwezig is.

Ach, hoeveel beter doen ze het daar dan dan hier?
Hetzelfde, maar zonder alle overlegcomités, het politieke en mediadrama, of 50 pagina's BG discussie over welke maatregelen al dan niet.
Dat is het nut van de barometer :)
Veel kans van niet ook.
Je kan je terecht de vraag stellen of het de moment is om bussen vol te steken met kwetsbare mensen waar minstens een deel géén booster gehad heeft als het virus zo aanwezig is.
Mijn moeder was opnieuw zeer voorzichtig in september-oktober, dan kreeg ze haar booster en daarna begaf ze zich weer normaal onder de maatschappij.

Veel kans dat dat met die subset op de bus ook zo was.

Als je als net gevaccineerde nog geen gewone activiteiten meer mag doen uit schrik om besmet te raken, dan ziet het er grimmig uit de komende jaren.

Hetzelfde, maar zonder alle overlegcomités, het politieke en mediadrama, of 50 pagina's BG discussie over welke maatregelen al dan niet.
Dat is het nut van de barometer :)

Mijn moeder was opnieuw zeer voorzichtig in september-oktober, dan kreeg ze haar booster en daarna begaf ze zich weer normaal onder de maatschappij.

Veel kans dat dat met die subset op de bus ook zo was.

Als je als net gevaccineerde nog geen gewone activiteiten meer mag doen uit schrik om besmet te raken, dan ziet het er grimmig uit de komende jaren.

Veel kans ook van niet.
Wat is uw punt nu?

Toch apart hoe bij elke golf één bepaalde leeftijdscategorie kop van jut is.
Tijdens de 1ste golf waren dat de oudjes en sinds jonger en jonger.
Ik vermoed dat golf 5 wilt zeggen dat peuters en baby's aan bod komen en dan stel ik voor dat pasgeboren baby's een pcr test moesten afleggen voordat de navelstreng wordt doorgeknipt. Hoplaa een hersenkietelaar in zo'n inie minie klein neusgatje.

Zijn ze positief dan moeten ze terug de baarmoeder in, 10 dagen quarantaine.
Zal ze leren de kleine superverspreiders!

Nog even en ge moet uw kwakske in quarantaine plaatsen... :unsure:

Het gaat er voor mij niet om dat het "niet eerlijk" zou zijn (laat staan mishandeling), maar dat die maskers maar half zullen gedragen worden. Kinderen van die leeftijd zitten nog vaak met de handen in ogen, neus, mond EN aan elkaar. Wassen hun handen niet echt goed of vaak.
Dit zijn toch ook maar veronderstellingen die in ieder geval totaal niet opgaan voor mijn kinderen. En die zijn nog niet eens 6 jaar oud.

Plus, online bestellen is goed en wel, maar het is weekend. Tegen maandag is dat dus nooit geleverd. En ja, ik heb kinderen van die leeftijd.

Daarbij... een limiet van 6 jaar? Dat wil dan zeggen dat de helft van het 3e kleuter een masker moet dragen, maar de andere helft niet? Hetzelfde voor het 1e leerjaar of zoiets? Allee... kleuters met een mondmasker... die trekken dat toch af om de zoveel tijd?
Zo kan je altijd wel het minste van het minste obstakels blijven zoeken omdat je ergens tegen gekant bent.
Of dat je nu 1-2 dagen op een bol.com aflevering moet wachten of kinderen dat masker nu op 5,5 of 6,2 jaar opzetten gaat het verschil niet maken. De maatregel is perfect haalbaar.

Het gaat er voor mij niet om dat het "niet eerlijk" zou zijn (laat staan mishandeling), maar dat die maskers maar half zullen gedragen worden. Kinderen van die leeftijd zitten nog vaak met de handen in ogen, neus, mond EN aan elkaar. Wassen hun handen niet echt goed of vaak. Het is eerder dat die maatregel niet veel zal uithalen. Plus, online bestellen is goed en wel, maar het is weekend. Tegen maandag is dat dus nooit geleverd. En ja, ik heb kinderen van die leeftijd.

Nu zijn er nog bijna geen kindjes in de 3e kleuterklas die 6 jaar zijn. Al diegene dat 6 worden of geworden zijn dit jaat zitten in het eerste leerjaar. Moesten ze die maatregelen nog lang aanhouden dan krijgt men er natuurlijk wel binnen enkele weken.

Maar het word doorheen de pandemie steeds radicaler tegenover kinderen.

Ik zou niet met een masker willen rondlopen heel de dag (en moet dat ook niet dragen op mijn werk), dus wens ik dat een 6-jarige zeker ook niet toe. Het is een beetje scheef dat we kleine kinderen hier zo in betrekken.

Een volwassene heeft tenminste de keuze om plaatsen met mondmaskers te vermijden.

Zoals ze hierboven al aanhaalden. Binnenkort als we 5+ vaccineren (benieuwd hoe dat gaat gaan, toch al wat skepticisme gehoord van ouders. Gaan ze ook de covid pass leeftijd verlagen dan ?) zijn de kleuters het volgende vuile 'vuur'. Mondmaskers voor kleuters ? In sommige Aziatische landen zijn er weldegelijk kleuters die dat dragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan