Crimson Desert

Ben er ondertussen ook op begonnen op balanced. Speelt vlot op base ps5. Ik vind echter wel dat de kleuren mega helder en saturated zijn. Het doet bijna pijn aan de ogen qua helderheid. Het aanpassen doet amper iets.

Al iemand 'bosses' gedaan?

De eerste 4 die ik deed was ca va. Die prologue boss, Mathias, de hornsplitter en die driller dude in de quarry.
Nu bij de reeds boss ist afzien, al van die aanloop naar de boss area waar ik al groot deel van mijn food verspeel.
Ben daar gisteren gestopt, niet dat het een onduidelijke mechanic is maar ik ben veel te traag als hij aan zijn mechanics begint. :)

Ik heb nog altijd geen parry gebruikt maar denk dat ik me daar toch beter wat op begint te focussen.

Ben er ondertussen ook op begonnen op balanced. Speelt vlot op base ps5. Ik vind echter wel dat de kleuren mega helder en saturated zijn. Het doet bijna pijn aan de ogen qua helderheid. Het aanpassen doet amper iets.
Ik ben overgeschakeld op performance mode, da’s voor mij beter met HDR op

Nog geen bosses gedaan, de eerste die ik tegenkwam is die driller, en daar heb ik weinig kans tegen op dit moment

Ik ben 8h ver heb gwn quests zitten doen van die 1ste stad daar samen met de main quests. Gisteren kwam ik tot de ontdekking dat je die manors daar gwn kon binnenbreken via de ramen op de 2de verdieping. Meeste van die manors hebben een strongbox met ne kleine puzzel op, als je die oplost ligt daar meestal een goeie item die je kan equippen of verkopen voor wat geld. Je moet wel een masker ophebben om dingen te stelen zo'n ninja mask die uw mond en neus bedekken.

Ik ben 8h ver heb gwn quests zitten doen van die 1ste stad daar samen met de main quests. Gisteren kwam ik tot de ontdekking dat je die manors daar gwn kon binnenbreken via de ramen op de 2de verdieping. Meeste van die manors hebben een strongbox met ne kleine puzzel op, als je die oplost ligt daar meestal een goeie item die je kan equippen of verkopen voor wat geld. Je moet wel een masker ophebben om dingen te stelen zo'n ninja mask die uw mond en neus bedekken.
In dat 2de gebouw van die manor ligt een goed wapen. Ook ontdekt door in te breken via de ramen haha

Op wat zetten jullie settings voor beste graphics ps5 pro?

Kan je ergens teksten groter zetten alles precies zo klein?

Zijn de side quests de moeite of skip je die beter?

Op wat zetten jullie settings voor beste graphics ps5 pro?

Kan je ergens teksten groter zetten alles precies zo klein?

Zijn de side quests de moeite of skip je die beter?
de begin questen of van die kleine fetch questen zijn intressant omdat ze uitleggen hoe je dingen moet gatheren/minen enz.

Ik krijg hier constant crashes op de pro wanneer ik de map wil bekijken dus ik ga het even aan de kant leggen tot er een patch. Frustrerend dat je altijd een deel opnieuw moet doen. Bovenstaande oplossingen helpen ook niet hier.

Wat uurtjes gespeeld dit weekend, zit nog niet zo ver maar ik snap de verdeelde reviews wel. De wereld en exploration zijn veruit de grootste sterktes van de game. De controls en UI zijn in het begin nogal overweldigend, om de 5 minuten komt er weer een nieuwe combo/mechanic bij terwijl ik de vorige 3 al vergeten ben. Ook mis ik wat basic features die je toch in zo’n grote game zou verwachten, zoals cutscenes skippen, en een storage box, of misschien moet ik die nog unlocken?

Laatst bewerkt:
Wat uurtjes gespeeld dit weekend, zit nog niet zo ver maar ik snap de verdeelde reviews wel. De wereld en exploration zijn veruit de grootste sterktes van de game. De controls en UI zijn in het begin nogal overweldigend, om de 5 minuten komt er weer een nieuwe combo/mechanic bij terwijl ik de vorige 3 al vergeten ben. Ook mis ik wat basic features die je toch in zo’n grote game zou verwachten, zoals cutscenes skippen, en een storage box, of misschien moet ik die nog unlocken?
Je hebt een storage box, die supply chest heet.
Maar voorlopig kan je er enkel zaken uithalen, tis dus eerder een overflow chest waar je loot inkomt die je niet kon looten.

De eerste is in de royal trading post in Hernand City. (icoontje op je map)
De volgende zal je unlocken wanneer je je camp ontdekt in de heuvels rond hernand. (quest)

Maar ze zouden van plan zijn dat te patchen en te zorgen dat we er ook loot kunnen insteken ipv enkel uithalen.

Laatst bewerkt:
Op de Pro tot hiertoe nog een enkele crash gehad.
Speel wel op de balanced mode
Heerlijk spel, zit alleen nu vast bij die 2de boss fight
Haat het in ieder ander spel, dus ik hoop ik me erover kan zetten, want wil wel meer zien van deze wereld

Bijna iedere boss was een food-fight bij mij...
Zorgen dat je massa's food meeneemt en constant spammed als de fight hard is.
En liefst 100+ health food dat je niet constant op je food button zit te smashen als op de boss te meppen. :)

72 bosses in het spel... dat beloofd :)

Laatst bewerkt:
Ja idd, ik lees net de uitgebreide patch notes van deze nacht.

Supply chest is ook gepatched.
Boss fights generfed en food gebuffed ook.

Laatst bewerkt:
Ik heb er ook paar uurtjes opzitten en heb zelfde gevoel. Overweldigend is het wel idd en na een paar uur gespeeld te hebben heb ik altijd het goevel dat ik niet veel gedaan heb. Ben gisterenavond gestopt bij een puzzel waar ik niet dadelijk iets van snapte , iets in de aard van 'dragontomb' en moet aan 3 schijven draaien maar nog niet echt een idee hoe het op te lossen.

Ben de controls nog altijd niet gewoon , hoeveel keer ik per ongeluk mijn boog trek of tijdens gevechten spring ipv te slashen.
Ook voor dingen te looten : ik zie meeste dingen gewoon niet liggen dus mss al veel gemist onderweg :(

Que graphics is het wel prachtig!

Laatst bewerkt:
Wat. Een. Spel.
Zoals velen hier ook al gezegd hebben, heb precies al zóveel gedaan en eigenlijk stelt dat niks voor.
Moeilijk te vatten dat die wereld nog zo groot is terwijl ik hier in dit begin gebied al verloren loop

Mooi dat dat map issue zo snel gepatched is

Die items moeten ze idd wel iets op vinden, want meestal laat ik die bandits gewoon liggen omdat ik de moeite nie wil doen om ze te looten. Ja met L1 gaat dat, kweet het

Ah ja en ik wist dus niet dat je een vijand ook kan hard-locken -_-

Vraagje over die storage box: kan je de items die daar in zitten wel gebruiken bij de shops enz? Of kan je daar enkel gebruiken wat in je inventory zit?

Terug
Bovenaan