Crypto - Nieuws en algemene discussie

Gisteren tijdens WTAA met Jeroen Baert hadden ze het kort nog eens over crypto. Jeroen, toch geen cryptoleek beweerde dat je, weliswaar via een aantal omwegen elke cryptomunt in geld kunt omzetten, maar ging mee in de conclusie van Alex en Andries dat je er bijna niks van kunt kopen buiten rechtstreeks een Tesla bij Musk. Dat is toch je rijnste onzin ? Stel dat ik 5 bitcoins verkoop en het geld via paypal op mijn bankrekening gestort krijg. De fiscus zal wel eens komen kijken en wss een graantje meepikken, maar het staat me toch vrij om met dat geld eender wat te kopen ? Al zijn mijn centen via Doge of eender welke andere token naar bvb bitcoin omgezet en zo op mijn rekening terecht gekomen. Van waar dan toch bij die bewering blijven dat je bitcoin winst enkel virtueel is ?

luisteren vanaf

en zeker vanaf 01:59:00
en conclusie vanaf 02:02:00

Rechtstreeks kopen in crypto blijft toch relatief beperkt?

Kan je iets kopen in crypto bij Amazon, kan je je facturen betalen in crypto, kan je iets kopen in de Delhaize in crypto, kan je eten bestellen in crypto bij ubereats, kan je je onderhoud van je auto betalen in crypto (uitgezonderd een tesla :p)? Ja, er zijn plaatsen die het accepteren maar het is toch allemaal nog een randverschijnsel.

OK, je hebt de crypto.com kredietkaart maar uiteindelijk betaal je in euro's/dollars. De conversie wordt voor jou gedaan.

In dat opzicht is je winst "virtueel" zoals bij een aandeel. (Virtuele winst is een beetje vreemd begrip. Ik spreek liever van "niet gerealiseerd".)

Voor het moment zie ik crypto ook eerder als een beleggingsinstrument dan een betalingsmiddel.

Wat is jullie exit plan eigenlijk voor de bear market begint? Zou het safu zijn om de winsten gewoon in stablecoin om te zetten en te staken op binance en af en toe wat aankopen te doen met een binance visakaart? Wil liefst geen 33/50% belasting betalen, heb ongeveer 75% van mijn portfolio gewoon gehodled maar ik vrees er toch voor.

Rechtstreeks kopen in crypto blijft toch relatief beperkt?

Kan je iets kopen in crypto bij Amazon, kan je je facturen betalen in crypto, kan je iets kopen in de Delhaize in crypto, kan je eten bestellen in crypto bij ubereats, kan je je onderhoud van je auto betalen in crypto (uitgezonderd een tesla :p)? Ja, er zijn plaatsen die het accepteren maar het is toch allemaal nog een randverschijnsel.

OK, je hebt de crypto.com kredietkaart maar uiteindelijk betaal je in euro's/dollars. De conversie wordt voor jou gedaan.

In dat opzicht is je winst "virtueel" zoals bij een aandeel. (Virtuele winst is een beetje vreemd begrip. Ik spreek liever van "niet gerealiseerd".)

Voor het moment zie ik crypto ook eerder als een beleggingsinstrument dan een betalingsmiddel.
https://www.takeaway.com/be/klantenservice-consument-onderwerp-betalen

puntje 7 hoera! :)

Wat is jullie exit plan eigenlijk voor de bear market begint? Zou het safu zijn om de winsten gewoon in stablecoin om te zetten en te staken op binance en af en toe wat aankopen te doen met een binance visakaart? Wil liefst geen 33/50% belasting betalen, heb ongeveer 75% van mijn portfolio gewoon gehodled maar ik vrees er toch voor.

Bij aandelen (of toch ETF's) is het advies simpel: nooit verkopen, maar vasthouden door alle pieken en dalen heen om dan na een paar decennia te kunnen rentenieren. Is dat bij crypto's anders?

Bij aandelen (of toch ETF's) is het advies simpel: nooit verkopen, maar vasthouden door alle pieken en dalen heen om dan na een paar decennia te kunnen rentenieren. Is dat bij crypto's anders?
Mocht ge nu 1 BTC hebben ja.. maar ik heb 0.08 dus ik was van plan om te verkopen op een hoge piek, dan wachten tot het crasht en weer inkopen dat ik bv 0.08 tot 0.1 kan maken ofzo

Ook hier weer:

Takeaway gebruikt dit:

Bitpay converteert het en stort het door op de bankrekening van Takeaway.

Ook hier weer:

Takeaway gebruikt dit:

Bitpay converteert het en stort het door op de bankrekening van Takeaway.
Maakt opzich toch niet uit.
Is crypto al een echt stand alone betalingsmiddel => neen.
Kan je met uw crypto betalen dmv kaarten die het omzetten naar €,$ of £ zonder jij hier iets voor moet doen => ja

Dus kan je er mee betalen zonder eerst zelf om te zetten in fiat, ja => betalingsmiddel.

DOGE al terug serieus omlaag. Als ge een voorbeeld van instabiel wilt: there you have it.

Maakt opzich toch niet uit.
Is crypto al een echt stand alone betalingsmiddel => neen.
Kan je met uw crypto betalen dmv kaarten die het omzetten naar €,$ of £ zonder jij hier iets voor moet doen => ja

Dus kan je er mee betalen zonder eerst zelf om te zetten in fiat, ja => betalingsmiddel.

Is het niet een beetje cynisch dat je in dit verhaal waar men ten strijde gaat tegen de "banken" nog altijd een bank en een centrale partij hebt die je betaling verwerkt? Wat juist het hele verhaal is aan crypromunten dat we banken kunnen omzeilen bij transacties.

Ik wou het eens zien op takeaway om de kostprijs van zo'n transactie te zien maar helaas werkt het niet :p.

Is het niet een beetje cynisch dat je in dit verhaal waar men ten strijde gaat tegen de "banken" nog altijd een bank en een centrale partij hebt die je betaling verwerkt? Wat juist het hele verhaal is aan crypromunten dat we banken kunnen omzeilen bij transacties.

Ik wou het eens zien op takeaway om de kostprijs van zo'n transactie te zien maar helaas werkt het niet :p.
Rome is ook niet op 1 dag gebouwd.

Takeaway... pfff. Bitcoin is dat al lang overstegen.
https://www.hln.be/izegem/koop-eens...land-klanten-met-cryptomunt-betalen~aff1ffa3/

ik ken iemand die daar onlangs een hele mooie tweedehandse porsche gekocht heeft voor net geen volle bitcoin.

Ik probeerde hier onlangs ook iets te bestellen maar de fees voor een bedrag van +/- €100 was €25
Kzal nog een beetje wachten peinsek ^^

Terug
Bovenaan