Crypto - Nieuws en algemene discussie

De ai bubbel aan het barsten en met crypto het eerste aan te zien? Fetch.ai blijft maar zakken tov de rest... Wordt verleidelijk om terug te kopen.

De ai bubbel aan het barsten en met crypto het eerste aan te zien? Fetch.ai blijft maar zakken tov de rest... Wordt verleidelijk om terug te kopen.
Ik zou daar toch mee oppassen... Er is sprake van rug pull wat betreft $FET/$OCEAN.

Ik zit wel met een (slecht) buikgevoel dat we het misschien wel eens gehad kunnen hebben wat betreft de crypto bull run. :)
Langs de andere kant: goud en S&P500 blijven het goed doen en er zijn nog FED rate cuts gepland komende maanden...

Ik zit wel met een (slecht) buikgevoel dat we het misschien wel eens gehad kunnen hebben wat betreft de crypto bull run. :)
Langs de andere kant: goud en S&P500 blijven het goed doen en er zijn nog FED rate cuts gepland komende maanden...
Again, net zoals ik eind augustus ook zei wanneer enkelen overtuigd waren dat de top in was, we zijn nog steeds te vroeg. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat we de top nog niet gezien hebben. Er is nog geen enkele top indicator gehit dus ik zou niet weten waarom we de top al gezien zouden hebben.

Wie is eigenlijk van plan btc te verkopen zodra het een (persoonlijke) top bereikt? Zijn er nog mensen die bv 10 jaar gaan holden ongeacht wat de prijs doet? Persoonlijk wil ik 20% misschien verkopen en de rest holden voor langer termijn.

Als ze spreken van een miljoen per btc, dan wil ik niet de persoon zijn die heel vroeg verkocht heeft zoals veel van onze voorgangers gedaan hebben. Mijn inleg is eruit dus dat speelt ook mee misschien.

Wie is eigenlijk van plan btc te verkopen zodra het een (persoonlijke) top bereikt? Zijn er nog mensen die bv 10 jaar gaan holden ongeacht wat de prijs doet? Persoonlijk wil ik 20% misschien verkopen en de rest holden voor langer termijn.

Als ze spreken van een miljoen per btc, dan wil ik niet de persoon zijn die heel vroeg verkocht heeft zoals veel van onze voorgangers gedaan hebben. Mijn inleg is eruit dus dat speelt ook mee misschien.
Ik heb alles verkocht op 12 dec 2024, toen zat BTC aan 100k en was mijn crypto kapitaaltje ongeveer verdubbeld. Daarna is het effectief gecrasht en ondertussen weer gestegen. Ik zal wel weer terug inkopen als we terug midden in een echte crypto winter zitten. https://www.beyondgaming.be/threads/crypto-nieuws-en-algemene-discussie.460/page-705#post-1437209

Ik heb alles verkocht op 12 dec 2024, toen zat BTC aan 100k en was mijn crypto kapitaaltje ongeveer verdubbeld. Daarna is het effectief gecrasht en ondertussen weer gestegen. Ik zal wel weer terug inkopen als we terug midden in een echte crypto winter zitten. https://www.beyondgaming.be/threads/crypto-nieuws-en-algemene-discussie.460/page-705#post-1437209

Geen spijt dat je alles verkocht hebt en toch geen 10-20% gehouden hebt just in case? Rond welke prijs denk je terug erin te willen stappen?

Again, net zoals ik eind augustus ook zei wanneer enkelen overtuigd waren dat de top in was, we zijn nog steeds te vroeg. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat we de top nog niet gezien hebben. Er is nog geen enkele top indicator gehit dus ik zou niet weten waarom we de top al gezien zouden hebben.
Altseason hebben we ook nog niet echt gehad. Elke keer BTC een beetje dropt dan droppen de alts zwaar en duurt het lang om te recoveren.

Nee dat gevoel heb ik ook nog altijd niet, de enige reden waarom de top in zou zijn is omdat de 4 year cycle hier op z'n einde loopt maar dat gaat zich zo perfect niet blijven herhalen volgens mij. En stel dat de top in is, gaat bitcoin dan wel zo hard en zo lang zakken als in andere cycles zonder echt een mania/blow-off top phase gehad te hebben?

Ik denk dat er maar weinig zijn die al hun bitcoin verkopen, misschien deels, of tijdelijk maar dan enkel met het doel om later goedkoper terug in te kopen en zo nog meer bitcoin te hebben.

Nee dat gevoel heb ik ook nog altijd niet, de enige reden waarom de top in zou zijn is omdat de 4 year cycle hier op z'n einde loopt maar dat gaat zich zo perfect niet blijven herhalen volgens mij. En stel dat de top in is, gaat bitcoin dan wel zo hard en zo lang zakken als in andere cycles zonder echt een mania/blow-off top phase gehad te hebben?

Ik denk dat er maar weinig zijn die al hun bitcoin verkopen, misschien deels, of tijdelijk maar dan enkel met het doel om later goedkoper terug in te kopen en zo nog meer bitcoin te hebben.
Ik geloof ook niet meer in de 4 jaar cycles, enkel omdat er nu institutioneel en ETF geld mee gemoeid is. Zou het dan echt nog bearish worden vraag ik mij af.

Geen spijt dat je alles verkocht hebt en toch geen 10-20% gehouden hebt just in case? Rond welke prijs denk je terug erin te willen stappen?
Nee, ik blijf zo goed als nooit met restjes hangen, als ik besluit om te verkopen verkoop ik alles. Idem als ik besluit te kopen doe ik dat meestal ook niet trapsgewijs maar veel in 1 keer.

Ik geloof ook niet meer in de 4 jaar cycles, enkel omdat er nu institutioneel en ETF geld mee gemoeid is. Zou het dan echt nog bearish worden vraag ik mij af.
Die lange bear markets met >70% drops die zijn ook een logisch gevolg van de mania phase die er was in de bull market. Als BTC te snel gestegen is in prijs dan is een correctie waarschijnlijk.

Dat de markten zo hoog staan momenteel is ook wel een risico, want als daar een bear market uitbreekt zal dat waarschijnlijk ook invloed hebben op BTC. En dan heb je nog de onvoorspelbare Trump-factor.

Laatst bewerkt:
Die lange bear markets met >70% drops die zijn ook een logisch gevolg van de mania phase die er was in de bull market. Als BTC te snel gestegen is in prijs dan is een correctie waarschijnlijk.

Dat de markten zo hoog staan momenteel is ook wel een risico, want als daar een bear market uitbreekt zal dat waarschijnlijk ook invloed hebben op BTC. En dan heb je nog de onvoorspelbare Trump-factor.
Dat is wel een risico idd en waarom ik ook wel al deels in cash zit, of de top in is of niet, uiteindelijk zie ik bitcoin wel terug onder de 100k duiken. Ik hoop momenteel vooral dat Ethereum eens uitbreekt boven de 5k.

Hier een tijdje geleden 75% van alle crypto verkocht, BTC aan $121k-$123k en ETH aan ~$4700. Op de dag van verkoop was dat gegroeid naar zo'n 55% van onze hele portfolio (stocks + crypto). Het aandeel van crypto is nu nog slechts 15% van de hele portfolio. Zou dom geweest zijn om die winsten niet te verzegelen aangezien het een zodanig grote invloed heeft gehad op onze FIRE-plannen en om zo'n groot deel van de portfolio in volatiele assets te hebben is echt niet leuk :p. Toch niet in mijn geval, dat was bij de vorige highs (2021) van "oh nice, weer heel wat dichter bij FIRE!" naar "oh fuck, een aantal jaren erbij.." in de bear market :p. Heeft tot vorig jaar geduurd om eindelijk terug wat echte vooruitgang te boeken.

Wel nog steeds veel vertrouwen in de sector, maar ik koop ook enkel bij in de volgende bear market en zeker niet vroeger, en dan nog met een beperkter bedrag. Het merendeel in index ETF's hebben zitten is echt zoveel comfortabeler en voor mijn gemoedsrust zeker de lagere potentiële winst waard :D.

Voor de mensen die twijfelen of de top in is, lijkt ethereum me ook de safere keuze aangezien de top van ethereum +- een maand na bitcoin komt. Natuurlijk gaat ethereum wel een stuk lager in de bear market dus als je wil hodlen door de bear market kan je best in bitcoin blijven zitten.

Ik geloof dat er sowieso een stevige bear market aan zit te komen en dat die niet zo lang meer op zich gaat laten wachten (max. enkele maanden), maar we zijn er nog niet volgens mij.

Uiteindelijk blijft de belangrijkste vraag waar je zelf in gelooft. Geloof je zelf dat de top in is en je wil niet hodlen door de bear market, dan moet je nu verkopen of je gaat mogelijk bij de volgende dump in paniek verkopen bij nog lagere prijzen.

Ik heb al mijn btc een tijd terug verkocht. Nu wil ik nog af van alle alts maar ik vrees dat er geen alt season komt. Het is zoals iemand hier zei: Als btc dumpt, dumpen de alts harder... En dat zou toch anders moeten zijn na een afzwakkende btc dominance. Ik vrees ervoor.

Ik koop terug btc als de prijs nog eens zakt naar $70k-$75k. En anders worden het ETFs 😃

Om het in Star Wars-termen te zeggen: I have a bad feeling about this.

Als Bitcoin de week afsluit op dit prijsniveau, is de kans groot dat de bull market gedaan is. Spannend.

Terug
Bovenaan